SSX - Mt. Eddie & Classic Characters Review

maandag, 28 mei 2012 om 12:30
Met SSX heeft Electronic Arts in het voorjaar een geweldige game afgeleverd, aldus Eke. Hoewel het grafisch tegenviel, was de rest van de game erg goed, zoals te lezen is in onze recensie. Met de warme zomermaanden in het vooruitzicht, kunnen we ons met onlangs verschenen DLC lekker afkoelen door met één van de zeven 'nieuwe' personages van de nieuwe berg Mt. Eddie te snowboarden.
En hoe! Met de nieuwe berg ben je, als je de langste afdaling pakt, namelijk vijf á zes minuten zoet. Met kilo’s vuurwerk, hoge sprongen en erg wisselend landschap is het een feest om van deze nieuwe berg te racen. Hoewel er negen afdalingen zijn, is er maar één parcour. Bij de één start je simpelweg op de top van de berg, bij de ander ergens in het midden en weer bij een ander ergens daartussen. Daarnaast zal je bij de ene afdaling de snelste tijd neer moeten zetten en bij de ander zoveel mogelijk punten moeten pakken om een gouden medaille in de wacht te slepen.
Hoge scores
En hier gaat het een beetje mis, want je zult zoveel punten moeten scoren bij je sprongen dat je er, na verwoede pogingen, gek van wordt. Bij het halen van tientallen miljoenen punten heb je nog niet eens een bronzen medaille, dat wordt dus flink oefenen en deze berg biedt een flinke uitdaging voor zelfs de ervaren SSX speler.
Hoge sprongen
Ondanks dat je dus maar moeilijk een medaille verovert, is de plezier die je terug krijgt groot, want het is gewoon erg tof om sprongen te maken van tientallen meters en in die sprong de gekste tricks te doen om zoveel mogelijk punten te scoren. Doordat het parcour erg wisselend is, weet je bijna nooit wat je staat te wachten na een sprong en daardoor is iedere race anders. Het is dan ook uitzoeken waar je moet snowboarden om de snelste route af te leggen of om de grootste sprongen te maken.
Nieuwe, uh.. oude personages
Dit kan onder andere gedaan worden met zeven nieuwe personages afkomstig uit oudere delen van deze serie, die hun eigen retro outfit aan hebben, inclusief snowboard. Elise, Max, Zoe, Kaori, Psymon, Moby en Eddie worden op deze manier aan de game toegevoegd. Het is leuk dat dit erbij zit, maar de meerwaarde ervan is niet heel groot, net als de drie ‘nieuwe’ muzieknummers, die ook uit eerdere delen zijn gehaald.
Leuk, maar duur
Voor zeven euro haal je de nieuwe berg, zeven ‘nieuwe’ personages en drie nieuwe nummers in huis. Hiermee breid je SSX een stuk uit en je bent er dan ook zeker wel een tijdje zoet mee, maar doordat het in principe maar één parcour is, is het nogal aan de karige kant. Hadden er meerdere routes of afsplitsingen ingezeten, dan was het cijfer zeker hoger uitgevallen.