Revolution Seizoen 2 Recensie - Meer actie, minder nanotech

zaterdag, 07 februari 2015 om 11:00
Helaas is het tot een einde gekomen van de tv-serie Revolution. Weer een serie die is opgeheven wegens het uitblijven van groot succes. Daardoor ligt het einde wat open. De vraag is of Revolution seizoen 2 het kijken wel waard is. Dat lees je in onze Revolution Seizoen 2 Recensie!
Ja Helaas - je leest het goed - NBC de tv-zender achter de serie heeft er een punt achter gezet en daarmee is Revolution ten einde. Dat is voor de trouwens fans natuurlijk erg jammer. Wij hadden al een redelijk voorgevoel, want sommige series zijn nou eenmaal geen kijkcijferkanonnen en ook seizoen 1 van Revolution was niet echt een succes. Zonde, zeker als je beseft dat seizoen 2 veel beter is dan seizoen 1.
Maker Eric Kipke had het einde van de serie blijkbaar niet voorzien en maakte van zijn laatste aflevering 'Declaration of Independence' een aflevering die in een seizoen 3 zou kunnen doorgaan. Dat gaf ons al een goed beeld over hoe seizoen 3 misschien had kunnen zijn. Daarom is de aflevering 'Declaration of Indepence' een aflevering die heel sterk. Er gebeurt van alles.

revolution seizoen 2 recensie

Revolution seizoen 2 is beter als seizoen 1

Revolution seizoen 2 is sowieso een stuk beter dan seizoen 1, al voelde het soms een beetje aan als Goede Tijden, Slechte Tijden. Seizoen 2 lijkt een beetje op een remake van seizoen 1, alleen dan met een ander verhaal en acteurs die beter in hun rol zaten dan voorheen.
Heel seizoen 2 gaat grotendeels over het wraak nemen op de patriotten. Het verhaal begint in een kamp waar de hoofdrolspelers zijn gekomen om zich te verdedigen tegen de buitenwereld. Het hele patriotten idee bevalt goed, alleen is dat niet helemaal goed uitgewerkt. Na een aantal afleveringen kakt de serie in en stuit je op een verhaallijn met herhaling. Een been there done that gevoel.

Miles en Monroe nog steeds voorop

Al gebeuren er ook leuke dingen. Terugkomende dingen als duellen tussen Miles en Monroe zijn misschien wel de meest spannende momenten in de serie en zijn ook in seizoen 2 weer aanwezig. Ook de relatie tussen Tom Neville en zijn zoon is weer opgebloeid en samen zorgen ze voor wraak op de patriotten. Naast deze momenten gebeurt er natuurlijk nog wel meer, maar toch is de basis soms ver te zoeken.
Seizoen 2 heeft een wending gemaakt van nanotech naar wraak op de patriotten en het hele nanotech idee waar de serie eigenlijk om draait blijft in seizoen 2 bij Aaron. Hij heeft zijn ketting die hij in seizoen 1 bij zich heeft nog steeds, en verder denkt hij dat de vuurvliegjes die hij ziet iets te maken hebben met de nanotech.
revolution seizoen 2 recensie

Bijna geen nanotech in Revolution seizoen 2

Doordat alleen Aaron in seizoen 2 met nanotech te maken krijgt, is er niet veel van te zien. Dat is wel erg jammer aangezien er veel mensen zijn die naar de serie kijken door deze vette nanotechnologie. Waar er in seizoen 1 nog gezocht werd naar de oplossing om de stroom weer aan te krijgen is het in seizoen 2 meer wraakzucht, dood en verderf. Groeperingen vechten tegen elkaar om te overleven en Miles probeert zijn familie te beschermen tegen het kwaad.
revolution seizoen 2 recensie

Een beter seizoen met wat minpunten

Er zijn veel antwoorden die we in seizoen 2 krijgen en de actie zit er zeker in. De verhaallijnen die zich afspelen zijn zeker niet saai en ondanks dat de serie een beetje lineair oogt is die zeker de moeite waard. Een aantal punten zijn zeker verbeterd, waar ook andere punten weer jammer zijn of zijn verslechterd. Er zit namelijk weinig nanotechnologie in en dat was wel de kern van de serie!
Een pluspunt is dat de acteurs hun rollen een stuk beter spelen dan in het eerste seizoen en vooral Charlie is er een stuk op vooruit gegaan. Naast het betere acteerwerk, is seizoen 2 zeker het kijken waard. Vergeet alleen niet dat er een open eind aan de serie zit en er dus geen seizoen 3 meer zal komen. Revolution seizoen 2 is ook te zien op Netflix. Ga je Revolution seizoen 2 kijken, laat ons dan in de comments weten wat je ervan vindt!