Paw Patrol: The Mighty Movie Review - Film Gefocust Op Kinderen

woensdag, 01 november 2023 om 15:00
paw patrolf1698840282
De televisieserie Paw Patrol is een fenomeen geworden bij kinderen over de hele wereld. Met zijn eenvoudige, maar effectieve formule heeft de show een speciale plaats veroverd in de harten van jonge kijkers. Nu is er ook een film uitgekomen.

Knotsgekke puppy's

De serie blinkt uit in het opbouwen van spanning voordat er een geruststellende lach of bevredigende redding plaatsvindt. Het tempo van de verhalen is afgestemd op de aandachtsspanne van jonge kijkers. Net als bij de Smurfen of Disney's Zeven Dwergen, hebben de pups van Paw Patrol elk hun eigen persoonlijkheidseigenschappen, variërend van klunzigheid tot gulzigheid, waardoor kinderen zich gemakkelijk met hen kunnen identificeren. Dit draagt bij aan de aantrekkingskracht van de show en helpt bij het creëren van pakkende slogans die kinderen graag herhalen.
Wat Paw Patrol nog aantrekkelijker maakt, is het feit dat de verhalen over empowerment gaan. De jonge pups redden de dag met hun moed en het beheersen van geavanceerde technologie, wat kinderen aanmoedigt om in zichzelf te geloven en het belang van teamwork te begrijpen. Deze positieve boodschappen zijn van onschatbare waarde in de opvoeding van kinderen.
In Paw Patrol: The Movie, een uitbreiding van de populaire tv-serie naar het witte doek, volgen we de avonturen van Ryder, een 10-jarige jongen die een groep diverse puppies leidt. Samen voeren ze reddingsoperaties uit in Adventure City, waarbij ze de rollen van politie, brandweer en kustwacht vervullen. Kinderen kunnen zich niet alleen met Ryder identificeren omdat hij zelf een kind is, maar ze kunnen zich ook inbeelden in zijn rol als een soort geduldige, goedhartige ouderfiguur. Ryder is onafhankelijk, uiterst bekwaam en altijd bemoedigend, maar hij stelt de veiligheid van de pups altijd voorop. Hij herinnert hen voortdurend aan het belang van teamwork, wat een waardevolle les is voor jonge kijkers.
Een van de hoogtepunten van de film is de stem van Mckenna Grace, die Skye, een van de centrale pups in de serie, inspreekt. Skye is dapper, veerkrachtig, toegewijd en uiterst bekwaam, net als de andere pups. Maar ze worstelt nog steeds met gevoelens van ontoereikendheid, teruggaand naar haar vroegste dagen als de kleinste van het nest en de enige die niet werd geadopteerd. Haar verhaal is er een van doorzettingsvermogen en het overwinnen van obstakels, wat een belangrijke boodschap is voor kinderen die zichzelf ook willen overtreffen.

Schurken

De schurk van de film, Victoria Vance, wordt op briljante wijze vertolkt door Taraji P. Henson. Victoria ontkent dat ze een gestoorde wetenschapper is, maar haar gebruik van magnetisme om meteorieten uit hun baan te trekken, suggereert het tegendeel. Deze meteorieten hebben een mysterieuze energiebron die centraal zal staan in het verhaal. Fans van de frequente aartsvijand van Paw Patrol, voormalig burgemeester Humdinger, zullen blij zijn om hem weer te zien, dit keer als celgenoot van Victoria, die haar helpt ontsnappen uit de gevangenis.
Een kenmerk van Paw Patrol is de indrukwekkende technologie en voertuigen die de pups tot hun beschikking hebben. Ze lijken bijna alles te kunnen doen, of het nu vliegen, varen of landoperaties betreft. Het hoofdkwartier van de pups is een waar technologisch wonder en lijkt bijna magisch tevoorschijn te komen nadat het vernietigd is. Maar na meer dan 200 afleveringen en nu een tweede speelfilm, lijkt het erop dat de makers behoefte hebben aan nieuwe ideeën om de franchise fris te houden. In deze film krijgen de pups superkrachten dankzij kristallen uit een mysterieuze meteoriet. Elke pup ontvangt zijn eigen kristal, wat een interessante wending is en waardevolle gesprekken binnen gezinnen kan stimuleren.
Het is vermeldenswaardig dat Paw Patrol: The Movie intenser is dan de eerdere G-beoordeelde film, en het heeft een PG-beoordeling gekregen vanwege enig gevaar en cartoongeweld. Hoewel niemand gewond raakt, is er wel sprake van aanzienlijke vernieling in de film. Dit kan ouders ertoe aanzetten om hun kinderen van tevoren voor te bereiden op deze aspecten.
Al met al is Paw Patrol: The Movie duidelijk gericht op jonge kinderen. Ouders kunnen ervan genieten als ze de stemmen van de gaststerren kunnen negeren en popcorn delen met hun gelukkige kinderen. De film past goed in het consumentengerichte marketingmodel waarbij merchandise een grote rol speelt. Het dient als een brug voor kinderen om zich te wennen aan het kijken van spannende verhalen op het grote scherm. Het is een product van de tijd waarin we leven, waar kinderentertainment niet alleen over verhalen gaat, maar ook over merchandising en marketing.