Ocean's Eight Review - Vrouwen met veel lef

zaterdag, 16 juni 2018 om 9:14
Daar is hij dan eindelijk, de Ocean's Eight review. Toen bekend werd dat er een spin-off zou komen van de filmserie, werden fans razend enthousiast en konden ze niet wachten toen de Ocean's Eight trailer eind mei online werd gezet. Wij zijn naar de film geweest en kunnen je over de film vertellen in onze Ocean’s Eight review!
In Ocean’s Eight volgen we het verhaal van Debbie Ocean (Sandra Bullock), de zus van bendeleider Danny Ocean uit de trilogie. Debbie komt na vijf jaar eindelijk uit de gevangenis nadat ze op borgtocht wordt vrijgesproken. Ze belooft een beter leven te gaan leiden zodra ze uit de gevangenis komt, maar wanneer ze vrij komt breekt ze de belofte vrijwel meteen. Gelijk steelt ze verschillende producten zodat ze niet overkomt als iemand die uit de gevangenis komt met kleding die vijf jaar oud is.
Zodra Debbie alles heeft wat ze nodig had, besluit ze haar vriendin Lou (Cate Blanchett) op te zoeken. Debbie heeft een plan waar ze al over na heeft gedacht tijdens haar tijd in de gevangenis. Al jaren loopt ze het plan door in haar hoofd, alleen heeft ze verschillende dames nodig voor dit plan en is het nog de vraag of zij allemaal mee willen werken.
Het doel van Debbie is namelijk om de Toussaint, een ketting van Cartier met een waarde van 150 miljoen tijdens het Met Gala te stelen. Alles is tot in de puntjes uitgedacht in de vijf jaar dat Debbie in de gevangenis heeft gezeten. Volgens haar kan er niets fout gaan met haar plan als iedereen doet wat gedaan moet worden.

Unieke personages

Debbie verzamelt vriendin Lou als eerste om te helpen bij de roof. Vervolgens komt hacker Nineball (Rihanna) ook in het plaatje, zij zal gaan helpen met het hacken van de camera’s in het museum waar het Met Gala zal plaatsvinden, ook is kledingontwerpster Rose Weil betrokken bij het plan.
Zij zal ervoor zorgen dat de Toussaint om de nek van diva Daphne Kluger (Anne Hathaway) komt zodat alles volgens plan gaat. Zakkenrolster Constance wordt ook betrokken omdat zij zo ongeveer alles ongemerkt van mensen kan stelen. Ook Tammy (Sarah Paulson), die het criminele leven heeft achtergelaten, raakt betrokken wanneer ze merkt om hoeveel geld het eigenlijk gaat.
Ocean's Eight review
Het meesterplan wordt in actie gezet op de avond van het Met Gala, waar verschillende beroemdheden het Met Gala betreden. Hacker Nine Ball houdt de beveiliging in de gaten vanuit een busje, Debbie betreedt het bal als Duitse socialite, Lou en Constance Doen alsof ze deel uitmaken van de keukenploeg, Tammy heeft een baan bij de Vogue geregeld zodat zij orders kan geven aan het personeel en Rose Weil begeleidt Daphne Kluger, die in bezit is van de Toussaint. Door middel van de posities waar de vrouwen zich in bevinden, begint de actie vrijwel meteen zonder dat de gasten van het Met Gala daar last van hebben.

Zoete wraak

De Toussaint van Cartier is niet het enige waar Debbie op uit is, ze wil ook nog wraak nemen op haar ex-vriend Claude Becker (Richard Armitage). Hij heeft er namelijk voor gezorgd dat Debbie in de gevangenis terechtkwam. Debbie heeft dit nog steeds niet verwerkt en is ook niet van plan dit te doen totdat zij haar wraak heeft gekregen op Claude. Ook dit plan is goed doorgedacht en zorgt er voor dat je tijdens de film intens zult genieten!
In Ocean’s Eight wordt weer hetzelfde patroon als in de vorige films aangehouden. Er moet een grote klus (een overval) geklaard worden en daar zijn bepaalde mensen voor nodig. De personen die nodig zijn worden verzameld en werken samen om het meesterplan in actie te zetten. Samenwerken is daarbij de sleutel tot succes. Het grote en unieke verschil is alleen dat niet mannen de hoofdrollen vervullen, maar vrouwen. Iets wat de filmserie prima kan hebben en wat voor een leuk resultaat heeft gezorgd.
Ocean's Eight review

Bekende gezichten in Ocean's Eight

In de film Ocean’s Eight wordt de nadruk op vrouwen goed gelegd. De hoofdrollen in de film zijn allemaal weggelegd voor vrouwen. Ook komen er verschillende bekende vrouwen in de film voor tijdens de roof bij het Met Gala zoals Kim Kardashian, Kylie Jenner, Kendall Jenner, Gigi Hadid, Serena Williams en Heidi Klum. Andere bekende gezichten die in Ocean's Eight verschenen zijn Hailey Baldwin, Maria Sharapova, Tyga, Alexander Wang en Zayn Malik, die R&B zanger is.

De muziek in de film

Helaas heeft R&B zanger Zayn Malik geen muziek voor Ocean's Eight gemaakt en is de keuze in muziek voor de film iets anders. In de eerste scene van Ocean's Eight zien we Debbie Ocean aan een tafel in de gevangenis zitten, hierbij wordt een liedje afgespeeld dat niet compleet bij de film past. Het liedje is een upbeat, wat wel past bij de rebelse personaliteit van Debbie, maar iets minder goed bij de scene zelf. Voor de rest is de muziek prima gekozen en valt er niets aan op te merken.

De Ocean's Eight review

Zijn die Ocean’s films niet een beetje uitgemolken inmiddels? Nee, Ocean’s Eight volgt hetzelfde patroon als de voorgaande films, maar heeft toch zijn eigen draai aan het verhaal. Je staat keer op keer versteld van het geniale plan van Debbie Ocean en kan af en toe je lach even niet inhouden door de humor die gebruikt wordt op momenten dat je het niet aan ziet komen.
De karakters zijn één voor één uniek en dat maakt het kijken naar de film nog een stuk leuker om naar te kijken. De spanning in de film wordt goed opgebouwd en hij is niet te langdradig zodat je geen moment verveeld kijkt tijdens het kijken naar Ocean’s Eight. De nieuwste Ocean's Eight film is dan ook zeker een aanrader.