Huisdiergeheimen Review (Blu-ray) - Beestenboel voor het hele gezin

dinsdag, 13 december 2016 om 15:21
De maand december is begonnen en de feestdagen staan voor de deur. Tussen alle drukke, en wellicht verplichte, familiebezoeken door is er niets leukers dan onder een dekentje met warme chocolademelk animatiefilms te kijken! In onze Huisdiergeheimen Review lees je of deze Blu-ray de moeite waard is om aan de kerstman te vragen?
De Minions wisten vorig jaar nog volle zalen te trekken, en aankomende zomer verschijnt Despicable Me 3 in de bioscopen. Doordat dit nog wel even duurt besloot Illumination Pictures ons dit jaar te trakteren met een geheel nieuw concept. Een beestenboel in de grote stad New York. Dit belooft een spannend avontuur!

Het Verhaal

De huisdieren in New York leiden een eigen leven wanneer hun baasjes de deur uitstappen. Ze hebben allemaal verschillende hobby’s, houden van eten of buurten bij de andere dieren in het appartementencomplex. Zo ook Max (Louis C.K.), een uiterst trouwe hond die onvoorwaardelijk van zijn baasje Katie (Ellie Kemper) houdt. Maar op een dag komt het baasje thuis met een nieuwe, dominante, hond genaamd Duke (Eric Stonestreet) die er alles aan doet het appartement zijn territorium te maken.
Na een flinke competitie tussen Max en Duke raken ze per ongeluk verdwaald op de drukke straten van New York. En door een heftige ontmoeting met een stel gemene katten duurt het niet lang voordat Max en Duke gevangen worden door de dierenpolitie. Maar op weg naar het asiel crasht het busje al snel door toedoen van het gestoorde konijntje Snowball (Kevin Hart) en zijn clubje van niet geliefde, en lelijke, dieren. Ondertussen doet Gidget (Jenney Slate) er alles aan haar liefje Max te vinden, maar dat blijkt nog een hele klus
Huisdiergeheimen Review 1

Toy Story met Knuffeldieren

Het verhaal van de film heeft wat weg van Toy Story. Maar hoewel Toy Story een échte klassieker is zal Huisdiergeheimen hier nooit aan kunnen tippen. Toch weet het perfect op zichzelf te staan door middel van een goede dosis humor. Helaas is de diepere laag in de film gebaseerd op standaard taferelen en reikt de creativiteit niet verder dan wat verschillende dieren, kleuren en eigenschappen.
De karakters hebben maar weinig onderscheidende persoonlijkheden, veel zijn gebaseerd op echte dieren terwijl andere min of meer gekopieerd zijn uit soortgelijke films. Maar gelukkig hebben we konijntje Snowball nog! Hij lijkt van buiten erg lief en schattig, maar van binnen is hij door en door slecht. Dit zorgt voor wat variatie en maakt het algehele plaatje wat origineler.

Lief klein konijntje

De diertjes uit huisdiergeheimen zijn schattig en knuffelbaar neergezet. Dit zorgt vast voor een grote omzet in merchandise, want wie wil er nu niet een konijnenknuffel? De film levert in dat opzich puik werk af, maar bevat meer duistere kanten dan andere animaties waarin dieren de hoofdrol spelen, denk aan bijvoorbeeld Madagascar.
Gelukkig maakt het ontzettend sterke animatiewerk veel goed. En sluiten de stemmen nauw aan bij de karakters. Er zit energie in de conversaties en wanneer Kevin Hart ergens aan meewerkt is een flinke dosis humor onvermijdelijk. Ondanks het wellicht clichématige verhaal zullen de kijkers, zowel jong als oud, altijd een lach op hun gezicht hebben. Dat is tenslotte ook het doel van een kinderanimatie.

De film op Blu-ray

Het is duidelijk te merken dat er veel tijd en moeite in het visuele plaatje is gestopt. Het digitale aspect van de film is uitstekend, en de makers benutten dan optimaal het gebruik van de verschillende dieren en hun kwaliteiten. De kleurrijke aspecten van de stad en de gedetailleerde dierenvachtjes komen perfect tot hun recht op Blu-ray. De natte snuiten lijken zo echt en ook de bewegingen gaan synchroon met het geluid.
Huisdiergeheimen, of ook wel Pets genoemd, heeft een presentatie waar je u tegen zegt. De film bevat alles wat een Blu-ray fan mogelijk zou willen zien, wanneer deze een geanimeerd schijfje kopen. Naast een kwalitatief hoge beeldresolutie is óók het geluid groots en gedetailleerd. De dialogen zijn goed verstaanbaar en alle scenes worden ondersteund met bijpassende deuntjes.
Huisdiergeheimen Review 2

De extra’s

Het Huisdiergeheimen doosje bevat naast de Blu-ray ook een extra DVD schijfje en een digitale code. Zo kun je waar en wanneer je wilt genieten van de huisdieren. Naast de films zijn er vele extra’s te vinden, en zoals we stiekem altijd hopen bij animaties, drie korte shorts. Ja, óók eentje met de Minions!
Niet elk filmpje is even sterk zoals short Weenie, die alleen voor de zingende animatie liefhebber is bedoeld. Maar gelukkig is er nog genoeg ander materiaal, waaronder alles over de huisdieren waarin we acteurs Kevin Hart en Eric Stonestreet samen met een dierentrainer echte dieren verzorgen. En zoals we al eerder al aankaartten, gaat Kevin Hart altijd gepaard met humor!
Mocht je meer geïnteresseerd zijn in de makers van Pets kun je je hart ophalen bij de mensen achter huisdiergeheimen waarin de producers kort maar krachtig hun verhaal vertellen. Doordat de film gepaard gaat met goede humor hebben ook de stemacteurs meerdere malen grappige moment meegemaakt. Deze worden dan ook met plezier gedeeld in Ontmoet de Acteurs.
Wanneer je gezamenlijk, of stiekem alleen, even lekker los wil gaan zijn er ook nog 2 korte muziek clips te vinden met de lyrics eronder. Niet alles is even sterk en vele clips zijn maar erg kort, toch is het fijn te weten dat er is geïnvesteerd in de opmaak van de Blu-ray. Kortom, er zijn genoeg leuke extra’s om de kijker over de streep te trekken het doosje gewoon te kopen.

Huisdiergeheimen Review

Hoewel originaliteit een beetje uitblijft en er veel duistere randjes aan het verhaal zitten, levert Huisdiergeheimen genoeg entertainment voor jong en oud op. Het is geweldig geanimeerd en de stemmen sluiten nauw aan bij de karakters. Het schijfje levert topkwaliteit af met vele extra’s. Een echte aanrader voor de verzamelaar of een leuk cadeautje voor onder de kerstboom.