Full Auto Review

Review
dinsdag, 04 april 2006 om 15:18
xgn google image
Full Auto is niet de enige race game die op de 360 verkrijgbaar is. Dat wist Sega donders goed en heeft er daarom een relaxte feature aan toegevoegd: wapens. Hierin zijn ze nu nog de enige, hebben ze het goed gedaan? Ik weet het en zal het jullie daarom vertellen!
Gameplay
De gameplay van Full Auto is eigenlijk vrijwel tip-top in orde. De besturing is perfect, en de buttons zitten waar je ze verwacht. De wapens en extraatjes zorgen voor een leuke gameplay met innoverende momenten. Wel werd het wat aan de eentonige kant als je weer een race moet doen en weer iedereen moet neerknallen. Dit kwam voornamelijk door het gebrek aan circuits. De AI van de tegenstanders ligt wel hoog, en je kunt ook in “arcade racing” de moeilijkheid aanpassen. Wel heeft Full Auto last van wat schokkerige momentjes als de battle’s enorm worden. Dat is een beetje min voor een Xbox 360 game. De snelheid van het spel is erg langzaam, zeker als je daarvoor een paar keer Burnout hebt gespeeld.De Carreer mode van Full Auto is niet echt heel lang, maar je hebt toch zeker wel 24 uur speelplezier, en dan heb ik de uren nog niet meegeteld dat je alle medailles weer op een hoger niveau kan halen. Dit zijn ook speciale achivements. Je kunt de medailles op brons, zilver en goud halen. Als laatste heb je nog de races met meerdere controllers, wat wel grappig is, maar waar je snel op bent uitgekeken. En je hebt nog de Xbox Live feature. De Xbox Live feature is een prachtige toevoeging aan de game. Er zijn hier rankings te halen waar je weer achievements mee unlockt. Op deze manier zul je de game voor een langere tijd blijven spelen. De online gevechten zijn ook nooit hetzelfde. Er wordt online bij Full Auto echt met tactiek gewerkt. Iedereen kiest zijn wapen, en zorgt ervoor dat hij zijn keuze afstemt op de andere keuzes in de lobby.
Sounds
Hier valt weinig over te zeggen, de geluiden en tracks passen goed bij het hele sfeertje. Maar na een tijdje zul je toch even je eigen soundtrack opzetten, omdat de muziek een beetje te eentonig is. De geluiden bij de geweren, mijnen, bommen en auto’s voelen gewoon goed aan.
Target
Wat moet je nou precies doen in Full Auto? In principe is dat vrij simpel. Je moet met je autootje als eerste over de finish komen, en meestal zoveel mogelijk “wreck” points behalen. Dit zijn de punten voor het kapotmaken van gebouwen, auto’s of tegenstanders. De manier waarom je een Full Auto race rijdt, is wel even wat anders dan in de Project Gotham serie. Eerst kies je een auto uit, dan mag je kiezen tussen een aantal wapens. Zo heb je machinegeweren, rocketlaunchers en shotguns voor op de voorkant. Maar ook kun je jezelf van achter nog verdedigen met onder andere, mijnen en “grenade launchers”. Ook je tegenstanders zullen natuurlijk uitgerust zijn met de nodige geweren. Als je dan met 10 man in een race rijdt, kun je dus de nodige chaos en vernietiging verwachten. Een Full Auto race is totaal geen rustig raceje. Nee, in Full Auto moet je altijd opletten want elk gebouw en elke auto is een potentiële ontploffing!
Modes
In Full Auto moet je niet een heel arsenaal aan mogelijkheden verwachten. Het is gewoon simpel en overzichtelijk gehouden. In het menu is het duidelijk waar je heen moet, met een career mode die zeer overzichtelijk is. Je moet alle races afwerken, de races worden steeds iets moeilijker er variëren per “rank” van soort. Daarnaast is er ook nog een arcade mode. In deze mode kun je zelf je race samenstellen, dus tegenstanders, autoklasse, omgeving en de AI van je tegenstanders. Maar we zijn nog niet klaar, want Full Auto biedt natuurlijk ook de Xbox Live modus waarin je een ranked of normal game kan spelen. En je kunt natuurlijk ook je matches aanmaken of gewoon bij een andere game joinen. In de online modus, zoals ik eigenlijk al gezegd hebt, vind je de heat of the battle, met veel mogelijkheden in wapens ( je kunt per wapen namelijk ook nog eens 3 rankings doen), en auto’s. Je moet je wapens afstellen op die van je tegenstanders om te kunnen winnen!
Graphics
De graphics in Full Auto zijn wel van next-gen niveau maar je kunt het niet vergelijken met Burnout of Project Gotham Racing 3. De graphics zijn dus goed, maar niet op en top in orde. De omgeving is geheel vernietigbaar dus het is ook lastig om alles perfect te krijgen. En je hebt er vrijwel geen erg in dat de graphics niet helemaal op en top zijn. Dit komt doordat het spel erg leuk is, en de gebouwen toch stuk gaan. Ook moet je enorm goed opletten dus heb je eigenlijk geen tijd om op de graphics van de omgeving te letten. De auto’s zien er ook mooi uit, maar als er wordt geschoten met kogels zul je niet echt gaten tevoorschijn zien komen. Wel hebben ze een leuke feature in het beeldscherm, zodat deze af en toe breekt als je crasht.
Unwreck
Alleen bij wat wapens heeft Sega het niet gehouden, ik heb al heel wat features met jullie besproken maar Sega had nog wat in huis. Wanneer je een tegenstander kapot knalt of de omgeving flink sloopt, zal je meer boost en unwreck krijgen. De boost lijkt me wel duidelijk, dat is voor extra snelheid. Maar de unwreck is een geheel nieuwe feature, deze kun je gebruiken om de tijd iets terug te spoelen. Als je dus bijvoorbeeld een crash maakt kun je met unwreck een stuk terug gaan en proberen nu niet in de crash terecht te komen! Het maakt Full Auto wat makkelijker en is heel tof! Het ziet er ook perfect uit! En als laatste is het ook zo dat als je iemand kapot schiet het beeld even naar voren/achteren springt en de crash van het voertuig laat zien, precies zoals in Burnout Revenge dus.
Extra mogelijkheden
Alleen bij een wagen en verschillende wapens blijft het niet, Sega vond dit waarschijnlijk nog wat te simpel en voegde nog wat andere mogelijkheden toe aan het geheel. Wanneer je tegenstanders naar het hiernamaals knalt en de omgeving ook flink molt, zal je boost- en unwreck- balk worden gevuld. De boost staat natuurlijk voor een extraatje in de vorm van snelheid, het unwreck gedeelte kun je gebruiken om de tijd iets terug te draaien. Wanneer je dus door een raket word geraakt of bijvoorbeeld een bocht verkeerd inschat dan kun je hiervan gebruik maken en proberen om die raket toch wel te ontwijken of de bocht wel goed te nemen. Het maakt Full Auto in mijn ogen gewoon wat makkelijker maar het is ook zeker tof.
Conclusie
De career mode van Full Auto is soms wat aan de saaie kant door het tekort aan circuits. Maar het knallen op andere auto’s met verschillende wapens, en de verschillende modes waren echt heel leuk. De Xbox Live mode van het spel is zeker de moeite waard om lang te spelen. Ook het halen van achievements in deze game is goed uitgedacht. Het is niet onmogelijk maar ook niet te makkelijk. Als ze wat meer wapens toevoegen bij de online mode, zou deze echt perfect zijn. Als je van mooie auto’s houdt en ze graag kapot schiet is dit de game voor jou!
Cijfer: 7.3