Arlo Smart Home Security Camera Review - Big Brother voor thuis

woensdag, 24 juni 2015 om 18:00
Netgear is geen onbekende in de technologie business met haar netwerkproducten. Van routers, digitale opslag, entertainment, telecom tot uiteindelijk nu dus ook draadloze Smart Home Security Camera’s. Het bedrijf heeft namelijk de Arlo gelanceerd en je kunt onze bevindingen lezen in de Arlo Smart Home Security Camera review.
Geen kabels, geen zorgen. Dat is de slogan van de nieuwe Arlo Smart Home Security Camera van Netgear. Met een HD H.264 output van 720p live video, digitale cloud opslag, magnetische mount, bewegingsmeldingen en waterdichte behuizing is de Arlo Smart Home Security Camera de perfecte beveiliging voor het huis. Of toch niet?
Arlo Smart Home Security Camera Review

Uitpakken

De Arlo Smart Home Security Camera komt in een strak jasje. De ronde witte afwerking is strak met aan de zijkant ingegraveerde letters die samen Netgear vormen, wat voor een mooi geheel zorgt. Geen lelijke behuizing, maar mooi strak, compact en onopvallend (afhankelijk van de omgeving). Bij de test op de redactie merkte eindbaas Hugo niet dat er een camera was geplaatst in zijn kantoor en zelfs andere redactieleden hadden niet door dat er een camera geplaatst was.
Dit komt simpelweg omdat de Arlo Smart Home Security Camera een futuristische look heeft zonder fratsen. Er hangen geen draden aan de camera en het formaat van de camera betreft 7 centimeter bij 4 centimeter, wat dus erg onopvallend is. De camera is simpel magnetisch te plaatsen waardoor er weinig extra attributen nodig zijn. Als er geen magnetische ondergrond is, kan de Arlo Smart Home Security Camera magnetisch vastgezet worden door de bijgeleverde ijzeren mount te plaatsen met een grote schroef.Arlo Smart Home Security Camera Review

Eenvoudig aan te sluiten

Naast de camera is er ook een basisstation meegeleverd om de live beelden te ontvangen en te verzenden. Het basisstation is simpel aan te sluiten door een LAN kabel te gebruiken die is aangesloten op een router die verbonden is met het internet. Vervolgens sluit de gebruiker een adapter aan en moet er een account gecreëerd worden op de Arlo site. Dat kan alleen via een pc of laptop die op hetzelfde thuisnetwerk is aangesloten als het basisstation. Vervolgens druk je de sync-knop aan de zijkant van het basisstation tegelijk met de sync-knop op de camera en voilà, je bent klaar.
Wanneer dit proces is doorgaan kan de gebruiker via het aangemaakte account de livestream bekijken en instellingen aanpassen. De camera heeft een aantal verschillende instellingen die simpel aan te passen zijn en stimulerend zijn voor het gebruiksgemak. Denk hierbij aan mail notificatie bij beweging, positiemodus, pannen en zoomen, beeld omkeren, nachtzicht en energiebeheer.Arlo Smart Home Security Camera Review

Veeeeel features

De eerder genoemde features zijn uitgebreid maar toch ook simpel. Dit houdt in dat er veel verschillende instellingen zijn om aan te passen, maar daarbij is er keuze uit een paar opties. Bij de modus is bijvoorbeeld in te stellen op welke tijden de camera beweging moet waarnemen en vermelden via de mail en tevens de beelden opslaan in de digitale bibliotheek. De digitale bibliotheek heeft bij een standaard gratis service-abonnement (genaamd Basic) met ruimte voor 2 gigabyte en maximaal 5 camera’s. Een ander abonnement betekent meer digitale opslag en ondersteunde camera’s, maar kost meteen geld.
De camera heeft zelf echter ook meer instellingen zoals de mogelijkheid om het beeld om te keren. Dit kan handig zijn wanneer je de camera ondersteboven ophangt vanwege een kijkhoek. Vanwege de magnetische bevestiging is de camera gelukkig eenvoudig bij te stellen. Daarnaast is de instelling energiebeheer handig om de batterijen (4x CR 123A) te sparen door beste batterijlevensduur aan te zetten in plaats van geoptimaliseerd of beste video settings. Uiteraard spreken deze settings voor zich.
Arlo Smart Home Security Camera Review

Onopvallend

Uiteraard zijn alle features handig en interessant, maar het draait uiteindelijk om de Arlo Smart Home Security Camera zelf. Wij hebben de camera voornamelijk getest op de 'geoptimaliseerd' modus, maar de kwaliteit van de modus 'beste video' is aanzienlijk beter. De camera’s hebben een bereik van 91 meter line of sight en werken bij -10 graden tot maximaal 50 graden en hebben een waterproof IP54 keurmerk.
De camera beschikt over full colour, CMOS, geautomatiseerde wit- en zwartbalans en exposure. Daarnaast is er een nachtzicht modus, app voor livestream en kan de camera uiteraard voor verschillende doeleinden worden ingezet. Denk hierbij aan veiligheid van het huis, baby monitor, dieren monitor en veiligheid op het werk. De camera set-up die wij hebben getest is verkrijgbaar voor 369 euro. Voor die prijs krijg je twee camera’s en het basisstation.
Arlo Smart Home Security Camera Review

Arlo Smart Home Security Camera review

Om eerlijk te zijn hebben wij geen echte grote minpunten kunnen ontdekken bij de Arlo Smart Home Security Camera. De batterijen zijn niet zoals we gewend zijn, maar zijn wel sterker en gaan over het algemeen langer mee. De prijs voor de Arlo Smart Home Security Camera is echter wel hoog, maar daarvoor krijg je wel een HD H.264 output camera met veel features, mogelijkheden voor livestreaming en twee prachtige camera’s. De service abonnementen zijn voor ons wat overbodig, maar kunnen afhankelijk van het gebruik wel handig zijn.
Al met al bezit je voor 229 euro een basisstation met één geweldige camera. De vele verschillende features zijn eenvoudig in te stellen waardoor het gebruiksgemak optimaal te ervaren is. Het feit dat de camera eenvoudig te verplaatsen is door de magnetische aansluiting versterkt het gebruiksgemak. Daarbij komt de strakke design waardoor de Arlo Smart Home Security Camera een ijzersterke 8.5 verdient!