Alexandria Bloodshow Review

woensdag, 25 juli 2012 om 14:00
Tower defense-games zijn over het algemeen één van de beste type games die er voor telefoons en tablets bestaan. Nu is Alexandria Bloodshow voor de iPhone en iPad niet direct een tower defense game, maar het komt er wel dicht in de buurt en met het gebruik van spelkaarten wordt er ook nog een tactisch tintje aan toegevoegd. Is dat voldoende om van het spel een hit te maken?
Alexandria Bloodshow speelt zich duizenden jaren geleden af, als de strijd tussen de Egyptenaren en de Grieken losbarst. Jij neemt de leiding over één van deze partijen en moet de aanvallen van de ander afweren. De uitwerking hiervan is bijna identiek aan hoe het eraan toegaat bij de populaire game Plants vs. Zombies. Aan de linker kant van het speelveld zet je jouw legers neer om zo de vijanden, die van de rechterkant komen, op te wachten en uiteindelijk natuurlijk te doden.
Goud inwisselen voor legers
Je legers zet je neer door goud in te wisselen voor kaarten. De verschillende kaarten representeren het aantal en het type legers dat je dan vervolgens op het speelveld neer kunt zetten. Goud verdien je door simpelweg te spelen, maar je zult er nooit genoeg van hebben. Je zult dus tactisch om moeten gaan met het goud dat je hebt.
Leger upgraden
De eerste levels zullen bestaan uit enkele golven waarin de vijand jouw leger op komt zoeken. Deze stellen niet veel voor en pas enkele levels later zullen er genoeg tegenstanders op het speelveld verschijnen om het je moeilijk te maken. Om dit bij te benen kun je jouw poppetjes upgraden, dit kan gedaan worden door een nieuw poppetje op een bestaand poppetje te slepen. Het bestaande poppetje bereikt dan level 2 waardoor hij krachtigere stoten uit kan delen.
Amateuristisch
Het concept is leuk, maar het spelen gaat wel erg traag. Het duurt figuurlijk uren voordat een tegenstander bij jouw leger is en het werkt, maar ook oogt, allemaal wat amateuristisch. Hoewel het idee dus zeker leuk is, had het veel beter uitgewerkt moeten worden. Het had net zo goed gemaakt kunnen zijn door een persoon of groep die nog maar net begint in de gamesindustrie.
Uitproberen
Oftewel, het idee is leuk, maar de uitvoering verdient geen hoog cijfer. Ben je fan van tower defense-games, dan kun je deze game met een gerust hart uit gaan proberen, want het begin van de game is gratis. Mocht het wat voor je zijn, dan kun je voor €2,99 de volledige game aanschaffen.
Cijfer: 5