Total War Warhammer Preview - Botsende franchises

Preview
maandag, 17 augustus 2015 om 11:51
xgn google image
De Total War-franchise staat bekend om zijn historische, realistische veldslagen. Dat gaat in de volgende game echter een tikkeltje anders worden. De volgende Total War is namelijk in een ware fantasiesetting, en geen onbekende. Wat dat allemaal inhoudt lees je in de Total War Warhammer preview!
Total War Warhammer speelt zich namelijk af in het Warhammer-universum. Dat betekent niet alleen mensen, maar ook een hoop fantasiewezens zoals trollen en gigantische spinnen. Op de gamescom 2015 kregen wij alvast een uitgebreide demo te zien van de eerder onthulde Karl Franz of the Empire trailer.

Battle for Blackfire Pass

Wat we kregen te zien was de Battle for Blackfire Pass, maar dan een heel stuk uitgebreider dan de eerder genoemde trailer. Het viel direct op dat dit in hart en nieren nog steeds een Total War game is. Alleen dan met een hoop meer mogelijkheden en toevoegingen door de fantasierijke wezens die om de hoek komen kijken.
Hoewel in principe elke factie dezelfde eenheden heeft, komen ze in andere vormen voor. Zo hebben de Greenskins katapulten met suïcidale goblins en heeft The Empire steampunk tanks. Heeft de een draken, dan heeft de andere griffioenen en ga zo maar door. Dit zorgt voor een gebalanceerde, maar toch gevarieerde game.
Bij de release zijn er vier speelbare facties: The Empire, de Greenskins, de Dwarfs en de Vampire Counts. In de Battle for Blackfire Pass zien we dus The Empire en de Greenskins. The Empire is een factie bestaande uit mensen en uitvindingen. De Greenskins bestaan uit trollen, orks, grote spinnen, reuzen en ga zo maar door.
Als laatste zijn er ook magiërs die kometen uit de lucht laten komen en de sterkere Heroes zoals Karl Franz die alleen gewond raken in een gevecht, maar niet dood gaan. De Battle for Blackfire Pass kom je overigens alleen tegen wanneer je als The Empire speelt. Elke factie heeft een storyline met eigen elementen.
Total War Warhammer preview

Gevechten polijsten

Hoewel het in de demo waarschijnlijk om alpha-beelden ging, vielen ons toch enkele dingen op tijdens het gevecht. Een hoop dingen die niet klopten. Zo kregen we een reus te zien de iemand letterlijk aan stukken leek te scheuren, maar toen hij hem weggooide was het lichaam nog volledig intact.
Ook grotere area-of-effect aanvallen leken soms erg weinig impact te tonen. Het zijn kleine dingen die dan toch opvallen in het streven naar perfecte gevechten in Total War. Net als de ridders te griffioen die de orks flankeerden. Toen ze bij de orks aankwamen, stopten ze met rennen om zwaard tegen zwaard te gaan vechten. Wat is dan het nut van de griffioen?
De gevechten moeten dus nog wel gepolijst worden, maar daar heeft ontwikkelaar Creative Assembly nog genoeg tijd voor. Misschien is het ook anders wanneer je zelf speelt, maar als toeschouwer valt het in ieder geval op.
Total War Warhammer preview

Zelf creëren als een God

Aangezien Total War Warhammer een real-time turn-based strategiegame is, bevat het meer elementen dan alleen vechten. Mogelijkheden als het bouwen van steden, maken van eenheden en diplomatie komen allemaal terug. Het zijn dingen die echt bij Total War horen en die we graag terugzien.
Als laatste krijgen alle facties ook weer uitgebreide talent trees. Deze vaardigheden kun je leren op bepaalde ranks en hebben elk hun eigen extra’s. Jammer genoeg hebben we er nog te weinig van gezien om er uitgebreider op in te gaan.
Total War Warhammer preview

Total War Warhammer preview – Fantasierijke RTS

Ondanks de gevechten die hier en daar gepolijst moeten worden, lijkt Total War Warhammer een hele vette game te worden. Het ziet er verbluffend uit en door het Warhammer-universum wordt het een hele gevarieerde game. Het laten botsen van deze twee bekende franchises is geen slecht idee geweest van SEGA.

Populair Nieuws