Luigi's Mansion 2 Preview

Preview
maandag, 07 januari 2013 om 17:30
xgn google image
Nintendo maakte ons in 2011 al lekker door Luigi’s Mansion: Dark Moon voor hetzelfde jaar aan te kondigen. En wat staat een groot deel van de 3DS-bezitters na al die vertraging toch te popelen met de broeder van Mario aan de slag te gaan. Geheel terecht kunnen we na de previewsessie concluderen!
Er kwam een gelukskreet bij ons uit. Het verlaten van het kantoorpand van Nintendo maakte onze dag goed. Of ja, we hadden graag langer gespeeld, maar tijd is geld en niet te koop. In het geval van Japans bedrijf dan misschien weer wel. Want de tijd die ze extra namen voor Luigi’s Mansion: Dark Moon, heeft de game erg goed gedaan. Het kan bijna niet meer misgaan; dit wordt één van de beste 3DS-games.
Luigi wordt een held
Nintendo games zijn altijd vrij traditioneel. Zo redt Mario in zijn spellen Princess Peach, doet Link dat in The Legend of Zelda bij Princess Zelda en zo ging dat ook in het eerste Luigi’s Mansion spel – Luigi redde broer Mario. Echter, de slungelige loodgieter heeft vrij weinig zin in een herhaling. Dit keer wordt hij opgeroepen door Professor Elvin Gadd, die vanwege Luigi’s diensten in het verleden rekent op hem. De Dark Moon, een object waarin de professor geïnteresseerd is, is gebroken. Het gevolg: de ghosts zijn uitbundiger geworden en dat vormt een bedreiging voor de wereld.
Luigi wordt dus een echte held. Hij gaat de wereld redden. Gadd maakt hem daar van bewust: “Wat doe je tegenwoordig? Een beetje in de games van je broer verschijnen? Nou dit is de kans om hem te verslaan en zelf een held te worden!” Heerlijk die zelfspot en humor die bij Luigi’s Mansion hoort. Tegelijkertijd is het ook eng, zonder dat je uit spanning de 3DS uitzet. Zo’n beetje het perfecte sfeertje dat daarmee gecreëerd wordt. De toegevoegde muziek- en geluidselementen hebben daar zeker een positief effect op.
Soms sla je jezelf voor de kop
Rox schreef enkele dagen geleden al een over de game. Daarin kwam al kort naar voren hoe het nieuwe avontuur van antiheld Luigi in elkaar steekt. Jij hebt een stofzuiger die de Poltergust 5000 heet. Daarmee vang je de spoken die je eerst met een flitslicht laat schrikken. Dat klinkt wat saai, maar dat is het zeker niet. De spoken zijn namelijk erg gevarieerd en ook heeft ieder level wel iets anders te bieden. Zo heb je bijvoorbeeld het Dark-light , dat door middel van een onzichtbare objecten op kan sporen. Het wordt daarbij nooit echt een lastige puzzel, maar toch kom je wel eens vast te zitten met de vraag ‘hoe verder?'. Achteraf heb je dan een ‘o ja, wat stom van mezelf’ gevoel.
Even lekker rusten
Grafisch staat Luigi’s Mansion: Dark Moon als een huis. Het is niet het mooiste wat je ooit gezien hebt, maar het past allemaal perfect bij het spel. Het enige dat je daar over kunt zeggen is dat het 3D-effect weinig toevoegt, maar zetten we dat niet altijd al uit? Het is moeilijk om in de speelsessie slechte punten te vinden en die zijn er ook eigenlijk niet. Het enige wat wel eens op je zenuwen werkt is het aantal cutscenes in korte tijd. Laten we die maar als rustmomentjes beschouwen en dan komt het helemaal goed met Luigi’s Mansion: Dark Moon.
Veelbelovend
Luigi’s Mansion: Dark Moon belooft een hele goede titel te worden. Voor de 3DS-bezitters wordt dit eigenlijk gewoon een verplichte aanschaf. De nieuwe game biedt een goede sfeer, heerlijke humor en het spelen ervan voelt prima aan. Het doet afstand van zijn voorganger, maar tegelijkertijd blijft het een echte Nintendo-game. Kortom, de langere ontwikkeltijd heeft een goed effect op Luigi's Mansion: Dark Moon gehad en we kunnen niet meer wachten op de uiteindelijke versie.

Populair Nieuws