5 dingen die je moet weten over de Little Nightmares gameplay

Preview
woensdag, 21 september 2016 om 8:56
xgn google image
Op gamescom zagen we ‘m voor het eerst, de nieuwe IP van Bandai Namco: Little Nightmares. Ten tijde van Tokyo Game Show schitterde die weer. Dit zijn 5 dingen die je moet weten over de Little Nightmares gameplay.

5. Lekker klimmen en klauteren

In de game ben je maar een klein meisje, Six. En hoe kom je op hoger gelegen gebieden? Juist, door er flink op los te klimmen en te klauteren. Zo klim je als een soepele eekhoorn bijna bij kasten omhoog en kom je verder in de prachtige ‘Tim Burton’-levels.
Een klein meisje in een horrorgame moet duidelijk slim zijn. Dus hoe krijg je die ene deur openen? Een koffer slepen, daarop klimmen en naar de deurkruk springen. Kortom: de Little Nightmares gameplay laat je flink in beweging komen.

4. Alles vanuit hoofdje van Six

Zoals gezegd: de hele game beleef je vanuit Six. Het is een beetje vergelijkbaar met de game Among the Sleep. Maar ondanks de jonge leeftijd van de hoofdrolspeelster krijgt Little Nightmares een 16+ label en is daarmee een horrorgame.
Niet eentje met allerlei jump scares, maar waarbij vooral veel sprake is van veel suspense. Doordat je de gehele game beleefd vanuit Six wordt dat avontuur nog wat intenser. Dit zal je zo'n 6 uur aan je scherm gekluisterd doen zitten, waarbij de Little Nightmares gameplay je niet los zal laten.

3. Effect door aansteker

Nu vraag je je misschien af: hoe wordt die suspense opgebouwd? Deels met een aansteker die Six vasthoudt.
Je komt op allerlei plekjes, soms onguur en duister en hebt dan niets anders in de hand dan een aansteker. Deze verkenningstocht zal veelal in het duister plaatsvinden, behalve dus het licht dat uit je aansteker komt. Het mag duidelijk zijn, dat wordt flink griezelen.
Een kind met een aansteker: je kan je voorstellen dat dat een eigenaardig - maar qua gameplay goed - gevoel kan opleveren.

2. Meerdere wegen naar Rome

In het stuk dat wij van de Little Nightmares gameplay speelden kwamen we bij een engerd, een lelijke kolossale kok in een keuken. Je krijgt bijna een Sweeney Todd vibe.
Six kan niet vechten en moet dus slim zijn om hem voorbij te komen. Stealth is de manier, maar doe je dit met of zonder lawaai? Het is geheel aan jou of je bijvoorbeeld een keukenkastje laat rammelen (flashback naar Jurassic Park!) of niet. En daarbij zijn er meerdere paden om langs de schurk te komen en dus niet één. Fijn en goed voor de replaywaarde!

1. Er wordt niet gesproken

Toch kan er maar één reden de beste zijn waarom deze game op je radar moet staan. Dat is dat er niet gesproken wordt.
Daardoor ga je de game zeer intens ervaren, neem dat van ons aan. Six denkt niet, althans, dat komen we niet te weten, maar handelt. En jij mag straks over al die zetten gaan meedenken. Heerlijk!
Little Nightmares verschijnt in het eerste kwartaal van 2017 op de PlayStation 4, Xbox One en PC. Meer weten? Neem dan onze eedere Little Nightmares preview eens door.

Populair Nieuws