Hitman 2 Preview - Op jacht in Colombia met Agent 47!

Preview
donderdag, 01 november 2018 om 9:19
xgn google image
Welkom Agent 47, in het bruisende Colombia. Vandaag heb je drie doelwitten om uit te schakelen, die samen de top van een drugskartel vormen. Zonder deze twee heren en enkele vrouw, zal de wereld een veel betere plaats zijn. Veel succes 47! Wij nemen zijn missie onder de loep in onze Hitman 2 Preview.

Terug van weggeweest

Alright alright, omdat Diana het zo aardig vraagt, nemen we je mee door één van de eerste levels van de aankomende titel Hitman 2. Eerder werden we al losgelaten in Miami tijdens een Formule 1 weekend, deze keer zijn de jungles van Colombia onze speeltuin. En oh boy, is het groots aangepakt.
Eén van de doelwitten verschuilt zich in het gigantische ‘huis’ (eerder een paleis, maar goed) waar je onmogelijke zonder klauteren en klimmen of uitnodiging binnenkomt, de andere in de tuin er naast en de vrouwelijke drugsbaas wordt constant gevolgd door een tweetal bodyguards. De uitdaging is groot, onze set vaardigheden om te moorden nog groter.
Was je al onder de indruk van een missie als Parijs in de voorgaande Hitman, dan zal je bij het zien van de Hitman 2 gameplay in Colombia met een mond vol tanden staan. Meerdere kleine dorpjes, de gigantische tuinen, het huis zelf en flink wat vierkante meters jungle, zijn de jachtgronden voor Agent 47. Meer vrijheid, dus meer keuze en dus meer mogelijkheden.
Hitman 2 gameplay afbeelding 1

Flashbacks

Wie eerdere Hitman games heeft gespeeld, zal bij het spelen van deze missie direct een rinkelend belletje in zijn hoofd krijgen. De personen die je af gaat maken, zijn familie van de Delgado-familie. En hey, wie moest je in Hitman 4: Blood Money ook al weer omleggen op de wijnplantage? Yep, diezelfde familie! Chronologisch gezien vermoord je nu waarschijnlijk juist de ouders van die familieleden (de tijdlijn is een beetje warrig geworden), maar voor die-hard fans is het een leuke toevoeging.
Goed, drie doelwitten met een tweetal dicht bij elkaar. Wie de tijd neemt om rustig het dorpje te verkennen, zal de nodige informatie vergaren. Net als in Hitman, krijg je ook een klein beetje ‘intel’ voorafgaand aan een missie. Een paar mogelijkheden (c.q tips) geven je als speler een duwtje in de juiste richting.
Zo kom je onder meer te weten dat één van de doelwitten een verse tatoeage wil laten zetten en dat daarvoor een beroemde kunstenaar is ingevlogen. Aan jou de taak om die man op te sporen voordat hij zijn naald in de nek van het doelwit zet. Immers is het veel praktischer als jij die mogelijkheid gebruikt om ‘poer ongeluk net iets te ver die naald in zijn slagader te duwen’. Oeps, sorry man.
Uiteraard kan je ook gewoon door de jungle klauteren om ongezien via een raam naar binnen te klimmen, maar bedenk je wel dat dit een paleis van een stel drugsbazen is. Er is bewaking in overvloed, camera’s staan gericht op elke belangrijke deur en persoonlijke bodyguards zullen eerst uit de weggeruimd moeten worden.
Hitman 2 gameplay afbeelding 2

Muntjes in overvloed

Godzijdank is ook het sterkste wapen uit Hitman weer terug, zoals wij zagen in de Hitman 2 gameplay: het muntje! Als wij een euro op de grond gooien, krijg je hoogstens een massa mensen die als een gek een euro rijker willen worden, in Hitman 2 klingelt het muntje honderdduizend keer waardoor bewakers op zoek gaan naar ‘het geluid’.
Een muntje gooien om vervolgens de bewaker uit te schakelen en daarna het doelwit om te leggen, is nog steeds de meest logische keuze. Maar bedenk wel dat ze ook bij IO Interactive niet op hun achterhoofd zijn gevallen. Niets lulligers dan net iemand te hebben vermoord, om met het lichaam aan de haal te gaan naar de badkamer (zoals je dat ‘normaal’ zou doen, toch?) om vervolgens GEEN onpraktisch geplaatste kist voor vuile was te zien staan. Woeps, wat nu?
In Hitman 2 zal je veel vaker voor die keuze worden gezet dan voorheen. ‘Improvise, adapt and overcome’, zou Bear Grylls zeggen. Lang niet overal staan afvalcontainers, waskisten of vijvers met piranha’s, waardoor je als ongenode gast eerst goed zal moeten luisteren om achter een ‘oplossing’ voor een lijk te komen. Wie hoorde je daar iets zeggen over een vleesetend nijlpaard als huisdier van de Delgado’s?
Hitman 2 gameplay afbeelding 3

Replay

Hoe meer tijd je besteedt aan het rondlopen in de wereld van Hitman 2, hoe meer je zal leren over mogelijkheden om je doelwit om te brengen. Niet alleen dat, maar ook informatie vergaren over de extra uitdagingen die jouw score zullen verbeteren. Wat ligt er bijvoorbeeld in de kluis van Delgado, waar jij de combinatie niet van kan vinden op zijn lijk. Kan je de gestrande buschauffeur gebruiken voor een klapper van de week? Keuzes, keuzes en nog meer keuzes.
Een goede huurmoordenaar heeft geduld en ook in Hitman 2 zal je worden beloond door de tijd te nemen om alle mogelijkheden (en voor- en nadelen) naast elkaar te leggen. Wie maak je in welke volgorde af, wat doe je met de lijken en hoe kom je zo snel mogelijk weg zonder gezien te worden.
Hitman 2 gameplay afbeelding 4

Hitman 2 Preview – Voortborduren op sterke punten

In de versie die werd gespeeld zaten nog een paar bugs (personen die vast bleven zitten in een bepaalde actie, waardoor je ze niet kon volgen om hun kleding te lenen), maar over het algemeen viel er weinig op aan te merken. Dankzij dezelfde interface al voorgaande games en herkenbare elementen, voelt het net alsof je verdergaat met voorganger Hitman op nieuwe locaties. En zoals je kan lezen in onze review van die titel, is dat uitermate prima!