Halo: Reach Preview

Preview
door Limpie
maandag, 03 mei 2010 om 15:05
xgn google image
In het najaar van dit jaar verschijnt het nieuwe deel in de Halo reeks, de laatste die door Bungie gemaakt wordt. Vanaf vandaag kunnen we al aan de slag met de Halo: Reach multiplayer bèta, maar is dit spel nou echt beter, of kijken we uit naar een tegenvaller?
Een opbouwende beta
De Halo: Reach bèta draait dus volledig om de multiplayer. Vanaf vandaag is een groot gedeelte van de multiplayer modi al beschikbaar, en de komende week zullen ook de laatste twee modi aan de bèta worden toegevoegd. Die twee kunnen we dus nog niet behandelen.
Om iedereen maar gelijk gerust te stellen kunnen we zeggen dat de graphics een heel stuk beter zijn dat in de voorgaande Halo games. Iedereen die trailers heeft gezien, ging hier waarschijnlijk al wel vanuit, maar het is toch fijn om dan ook te zien dat dit daadwerkelijk zo is. Wat vooral opvalt, is de echtheid van de omgevingen en de details die erin te vinden zijn. Alles is een stuk mooier en aangekleder dan bijvoorbeeld de zeer saaie stad uit Halo 3: ODST.
Gelukkig is er ook een heel hoop andere vernieuwing te vinden, zodat de game interessant blijft. Wat belangrijk is om te weten, is dat je dit keer niet te maken hebt met een vervolg op de Halo serie, maar dat het een op zichzelf staand verhaal is. Je speelt namelijk op de basis Reach die voor de mensheid ten tijde van het spel heel belangrijk is. Dit is namelijk een grote militaire basis, die centraal staat in de verdediging van de mensheid tegen de vijandige Covenant. Ook wordt deze basis gebruikt als tussenstation op weg naar de aarde, onze thuisplaneet. Het verdedigen van Reach is dan ook van groot belang.
Halo: Reach Screenshot 142252Halo: Reach Screenshot 142256Halo: Reach Screenshot 142251
De multiplayer
Het echte verhaal van Halo: Reach staat echter los van de bèta, want zoals eerder al aangehaald, hebben we hier te maken met alleen de multipayer. De enige overeenkomsten zijn de werelden waar je vecht en de wapens waarmee je schiet. Omdat Reach zich wat eerder dan de vorige Halo delen afspeelt, zijn de wapens net iets anders. Dat houdt niet automatisch in dat ze slechter zijn, maar ze zien er net even anders uit.
Maar goed, genoeg er omheen gepraat, laten we het gaan hebben over de bèta. Dat is nou eenmaal waar we benieuwd naar zijn. Zoals in het begin al verteld werd, zijn er meerdere modi in het spel aanwezig waarvan er twee pas later uit zullen komen. De twee die pas later zullen komen zijn Generator Defense en Invasion. Beide nieuwe modi in de Halo serie.
Iedere modus die je kunt spelen is uiteraard anders en er zullen dan ook een aantal bekende tussen zitten zoals deathmatch en capture the flag. In deathmatch is het de bedoeling dat je gewoon zoveel mogelijk anderen omlegd terwijl jij zo min mogelijk wordt gedood. In capture the flag is het de bedoeling de vlag van het andere team te stelen en naar jouw eigen basis terug te brengen.
Halo: Reach Screenshot 141852Halo: Reach Screenshot 141847Halo: Reach Screenshot 142239
Vernieuwingen
Ook zijn er dus een aantal nieuwe multiplayer modi aanwezig waaronder headhunter. Deze modus is zowel speelbaar in teamverband als ieder voor zich. In deze modus is het de bedoeling dat je schedels verzamelt. Deze krijg je door andere spelers te doden. Vervolgens scoor je punten door de schedels op een bepaald punt af te geven. Je kunt er zoveel meedragen als je wilt, maar hoe meer je er hebt, hoe meer mensen op jou zullen jagen. Als je wordt neergeschoten laat je namelijk alle schedels weer vallen. Het is uiteraard de bedoeling dat je tijdens het spelen zoveel mogelijk punten haalt.
Een andere leuke nieuwe modus is stockpile, die verdacht veel weg heeft van capture the flag. Het is namelijk de bedoeling dat je als team een vlag te pakken krijgt om deze vervolgens naar je thuisbasis te brengen. Als deze hier is moet de vlag daar zo lang mogelijk blijven om punten te scoren. Deze modus is alleen speelbaar als team. Het verschilt dus per modus of je deze als team of alleen kunt spelen. Sommigen zoals headhunter zijn in beide varianten speelbaar.
Zeker is in ieder geval dat Bungie goed heeft nagedacht over de nieuwe modi, en dat er zeker vernieuwing te zien is. We zijn dan ook heel benieuwd of de andere twee modi ook zo lekker spelen.
Een tipje van de sluier
Ondanks dat de multiplayer bèta van Halo: Reach pas een tipje van de sluier is als het gaat om wat we kunnen verwachten, hebben we nu al zeker een aantal zeer mooie dingen gezien. De verwachtingen lijken waar gemaakt te worden en wij zijn dan ook heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Mocht je ook echt heel graag aan de bèta deel willen nemen dan moet je voor 19 mei Halo 3: ODST aanschaffen om toegang te krijen, want na deze datum loopt de bèta af.

Populair Nieuws

Laatste Reacties