Destiny Rise Of Iron gameplay hands-on - Frisse nieuwe content

Preview
woensdag, 17 augustus 2016 om 20:17
xgn google image
Op 20 september verschijnt het vierde uitbreidingspakket voor Destiny, genaamd Rise of Iron. Hierin wordt trouwe Guardians een hoop nieuwe content voorgeschoteld. Wij gingen op gamescom aan de slag met de nieuwe crucible modus Supremacy en de nieuwe strike The Wretched Eye. Hoe dat beviel lees je in deze Destiny Rise of Iron gameplay hands-on!
We begonnen de hands-on sessie op gamescom met een paar potjes Supremacy, de nieuwe crucible modus die Rise of Iron naar de game zal brengen. In deze modus strijden twee teams tegen elkaar om zoveel mogelijk punten te verdienen, maar niet op de manier die we gewend zijn van andere crucible modi zoals Clash of Control. In Supremacy verdien je namelijk niet slechts punten door het omleggen van vijandige spelers, maar voornamelijk door het verzamelen van zogeheten crests die zij vervolgens achterlaten.
Deze crests zien eruit als rode of blauwe gloeiende blokjes en de kleur hangt af van het team waar je in speelt. Wanneer je een vijandige speler een kopje kleiner maakt in Supremacy, komt er op de plek des onheils een crest tevoorschijn. De taak is aan jou en jouw teamleden om deze crest zo snel mogelijk op te pakken om de punten binnen te halen. Nu moet je daar echter wel mee opschieten, want het vijandige team kan deze crests ook stelen, waardoor jouw team de punten niet toebedeeld krijgt.
destiny rise of iron gameplay

Pak wat je pakken kan

Zoals in de meeste crucible modi in Destiny het geval is, ligt ook tijdens een potje Supremacy het tempo hoog. De kogels, granaten en supers vliegen je om de oren en met de snelle Destiny Rise Of Iron gameplay zal je weinig rustmomenten krijgen. Het doel is natuurlijk om zo snel mogelijk zoveel mogelijk punten in de wacht te slepen voor jouw team, dus dat betekent pakken wat je pakken kan! Met alleen vijanden omleggen kom je er namelijk niet in deze modus.
Supremacy speelt heerlijk weg en de twee potjes die wij speelden smaakten al meteen naar meer. De crucible in Destiny was ook wel toe aan een nieuwe speelmodus en Supremacy biedt genoeg afwisseling ten opzichte van de andere modi om spelers tevreden te stellen. We zijn echter tijdens onze hands-on niet alleen bezig geweest met potjes PvP, we gingen ook aan de slag met de PvE in de vorm van een splinternieuwe strike, waar je op de volgende pagina alles over kan lezen.

Ondergrondse actie

De nieuwe strike die het uitbreidingspakket Rise of Iron zal bevatten draagt de naam The Wretched Eye. Deze level 38 strike is te vinden op de planeet aarde en dit was tevens onze eerste kennismaking met de nieuwe vijanden in Rise of Iron: Devil Splicers.
In deze strike dalen spelers onder de grond, op zoek naar de Splicer High Priest. Deze baas moet natuurlijk aan het einde verslagen worden in een groots gevecht, maar daarvoor krijg je nog genoeg tegenstand te verduren in de vorm van Splicer en Hive vijanden. Een groot deel van de strike draait om het vernietigen van Siva nodes, de technologie waardoor de Splicers beïnvloed worden.

Gehersenspoelde vijanden

Deze Splicers zijn in principe de al bekende Fallen, maar hebben een dikke upgrade én makeover gekregen. Zo zien we onder andere Splicer Dregs, Shanks, Vandals en Captains langskomen, die stuk voor stuk dodelijker zijn dan hun 'normale' versies. Ze zien er ook een stukje meer badass uit en deze vijanden zijn nog steeds uit op het bloed van de Guardians in jouw fireteam.
Wanneer je samen met je fireteam een weg door deze vijanden hebt heen geknald, kom je uiteindelijk uit bij de eindbaas van deze strike: de Splicer High Priest. Deze bevindt zich in een kleine ronde arena-achtige ruimte, die weinig beschutting biedt. Daarnaast is er een enorme gevangen genomen Ogre in de ruimte aanwezig, die immuun is tegen al jouw aanvallen maar jou wel behoorlijk veel schade aan kan richten. Natuurlijk spawnt de High Priest ook de nodige mobs, en al deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat het eindgevecht een welkome uitdaging biedt.
Wanneer de Splicer High Priest het loodje legt, komt de missie ten einde. Je bent tussen de 20 tot 30 minuten bezig met deze strike, wat een vrij normale tijdsduur is in vergelijking met voorgaande strikes.
destiny rise of iron gameplay

Destiny Rise of Iron gameplay smaakt naar meer

Wij hebben een uur de tijd gehad voor een paar potjes Supremacy en de nieuwe strike, maar we konden hier makkelijk nog veel langer mee bezig zijn. De nieuwe crucible modus vormt een goede aanvulling op de al bestaande modi en zorgt voor verfrissing in de PvP. De nieuwe strike genaamd The Wretched Eye is typisch als strike opgebouwd, maar voelt toch weer uniek aan vanwege de nieuwe locatie en de nieuwe vijanden. Dit is echter slechts een tipje van de sluier van wat Destiny Rise of Iron ons te bieden heeft aan nieuwe content, en het smaakt zeker naar meer!
Destiny Rise of Iron is vanaf 20 september verkrijgbaar voor Xbox One en PS4.