Destiny Preview - Samen het universum ontdekken

Preview
donderdag, 05 september 2013 om 18:00
xgn google image
Met de Halo-serie zette Bungie in één klap het shootergenre op de kaart voor consoles. Met het avontuur van de Master Chief werd bewezen dat je ook prima een controller kunt gebruiken om nauwkeurig te schieten. Destiny is het nieuwste project van de ontwikkelaar, en hun meest ambitieuze tot nu toe.
Hoewel er niets mis was met het verhaal van de Halo-games (sterker nog, het hoort bij de beste science-fiction verhalen van deze tijd), zorgde de verslavende multiplayer voor het immense succes dat de serie had. Niet zo gek dus dat Bungie met Destiny de single- en multiplayer combineert in een gigantische open wereld, of beter gezegd, universum. Spelers reizen namelijk tussen verschillende planeten om de mensheid te redden van hordes aan aliens en smerige monsters.
Kies je klasse
Voordat je aan deze strijd begint maak je volledig in MMO-stijl je eigen personage aan. Welke klasse je kiest is hierbij van groot belang, omdat dit je vaardigheden en uitrusting zal bepalen die je gaandeweg verzamelt. Welk ras je kiest is puur cosmetisch. Welke klassen er allemaal beschikbaar zullen zijn, wil Bungie nog niet zeggen, maar vooralsnog kunnen we in ieder geval kiezen uit een Warlock, Hunter of Titan. De Hunter combineert snelheid en kracht en dienen als de rogue-karakters, terwijl de Titans het van brute kracht moeten hebben, wat ook te zien is aan hun grote harnassen. De Warlock is het tegenovergestelde van de Titan, en vervult de mage-rol van de groep. Hij valt dus op afstand aan met magische krachten.
The Traveler
Alle personages verdienen gaandeweg nieuwe skills, die ze krijgen van The Traveler: een grote bol die boven de laatste stad van de mensen komt te hangen om ze te beschermen. Waar The Traveler vandaan komt weet niemand en waarom de mensheid die op het punt van uitsterven staat ineens wordt geholpen is al helemaal een raadsel, al zal het vast iets zijn waar we in het verhaal achter komen.
Samen op pad
Hoewel er nog steeds competitieve multiplayer aanwezig zal zijn in Destiny, speelt het samen op pad gaan met je Fireteam een net zo'n grote rol. Je Fireteam bestaat uit minstens twee spelers, die gezamenlijk de werelden verkennen en het verhaal spelen. Zodra je een verhaalmissie begint wordt je namelijk afgesneden van de honderden andere spelers die rondlopen in de wereld van Destiny, zodat Bungie een spannend verhaal kan vertellen zonder dat je continu neergeschoten wordt door een vervelend persoon met een rocket launcher. Zie het als een Instance in Guild Wars 2, waar je ook even uit de MMO-wereld wordt gehaald.
Loot!
Gaandeweg je ruimteavontuur verzamel je stapels aan geweren en uitrustingen, maar Bungie heeft er bewust voor gekozen om er geen Borderlands van te maken. Ieder geweer is dus met de hand gemaakt en zal anders aanvoelen dan alle andere schietijzers in de game. Ook is er een interessante twist aan het lootsysteem gegeven: de vijanden laten spullen vallen die speciaal van toepassing zijn op jouw personage, zodat je na het verslaan van een eindbaas als Hunter, niet met de stoere uitrusting van een Titan blijft zitten.
Uniek
Dat we nog geen speelbare demo op de Gamescom hebben gezien, geeft wel aan dat er nog heel wat werk gedaan moet worden voordat Destiny klaar is. Al is dat te verwachten voor een game waarin je tussen verschillende planeten reist en met allerlei spelers tegelijk speelt. Wij zijn in ieder geval enorm enthousiast over de game, vooral omdat Bungie echt iets nieuws probeert te doen. MMO's bestaan al jaren, maar als Destiny de torenhoge verwachtingen klaarmaakt, dan staat ons iets geweldigs te wachten.

Populair Nieuws