Asura's Wrath Preview

Preview
donderdag, 09 februari 2012 om 16:00
xgn google image
Wraak nemen is soms een geweldig gevoel. Vooral als het lukt. Dat gevoel wil Capcom dan ook brengen met Asura’s Wrath, een game waar de hoofdpersoon ontzettend, maar dan ook ontzettend graag wraak wil nemen op hele kwaadaardige mensen.
Op het eerste gezicht lijkt Asura’s Wrath een rare game. Je hebt het wellicht al gezien in de Nieuw Binnen. En ja, het klopt. Asura’s Wrath is weer een typische Capcom game waar creativiteit en rarigheden centraal staan. Maar hé, dat kan best tof zijn. Daarom nooit alvast een oordeel geven voordat je het hebt gespeeld - laat het nou net zijn dat we een speelbare code in ons bezit hebben.
Midden in het verhaal
Helaas was alleen het spel vanaf hoofdstuk zeven beschikbaar, dus het echte begin hebben we moeten missen. Enfin, wat research leert ons dat het spel draait om Asura die dus op zoek is naar wraak. Zijn dochter en vrouw zijn namelijk ontvoerd door de zeven zogenaamde Guardian Generals. Klinkt hartstikke spannend en origineel dus.
Nee oké, dat was sarcastisch bedoeld. Het verhaal is niet bijster origineel, maar dat doet er niet toe. De cinematics die voorbijkwamen in deze code waren echter erg goed en zagen er ook fraai uit. Ook het feit dat je de camera zelf kunt bewegen en kunt inzoomen op bepaalde plekken, maken de cinematische scènes wat aangenamer en levendiger. En dat moet ook, gezien het feit dat er ontzettend veel cutscenes in het spel zitten.
Keihard vechten
Wat vooral opvalt aan Asura’s Wrath is dat het geen standaard hack & slash game is. En dat is een fijn gegeven. Je moet het hebben van de epische gevechten met eindbazen en dan hier en daar wat vijanden die je moet verslaan. Het zijn er niet veel van, en daarom maakt dat het spel wat aangenamer. De variatie is dus groot. Het doet je denken aan Shadow of the Colossus, waar je ook na een tijdje wachten en vinden (in dit geval bekijk je de lange cutscenes) wordt beloond met een prachtig gevecht.
Elke eindbaas heeft namelijk zo zijn eigen zwaktepunten en dus is het noodzakelijk om aan het begin van het gevecht goed door te nemen wat je eigenlijk gaat doen. Wacht je even af, zodat je kunt kijken wat z’n zwakke punten zijn – en dus veel schade zult incasseren – of ga je volop in de aanval met de hoop dat het allemaal toch wel goedkomt? Dat is aan jou. En ja, de gevechten zijn tof. Je bent constant bezig, constant aan het vechten. Keihard ook, want Asura’s wraakgevoelens zijn intens.
Quick time events
Een enigszins groot onderdeel van Asura’s Wrath zijn de quicktime events. Dat zijn gebeurtenissen waar je ineens tijdens een cutscene of gevecht op een bepaalde knop moet drukken om zo iets te voorkomen of juist iets extra schade aan te richten. In de Nieuw Binnen werd de indruk gewekt dat daar te vaak gebruik van moest worden gemaakt, maar in deze versie viel het enigszins mee. Het was zelfs prettig; zo bleef je in het gevecht geconcentreerd en bleef je betrokken met de actie.
Aparte stijl
De stijl van Asura’s Wrath mag apart genoemd worden. Geheel terecht ook. Maar dat het mooi is, mag ook genoemd worden. De lekkere cellshaded sfeer past perfect bij een game als deze. Zo luchtig, zo mysterieus, zo apart. Ja, dat past wel. De voice-overs en de andere geluiden daarentegen zijn niet zo bizar en vreemd, en dat is maar goed ook. Oké, soms kun je geïrriteerd raken door het irritante achtergrondmuziekje, maar dat is dan ook een kleine frustratie.
Gewoon tof
Maar ja, Asura’s Wrath wordt gewoon tof. Lekker simplistisch, lekker laagdrempelig. Simpelweg een fijne hack & slash game waar je van kunt genieten. Met hele toffe eindbazen. Niets meer, niets minder. Het is nog even de vraag of dat ook op de lange duur allemaal leuk blijft, maar tot nu toe zit het goed. In de gaten houden dus!

Populair Nieuws