Ontwikkelaar BluePoint zou in de
remake van
Demon's Souls allerlei vernieuwingen aangebracht hebben, waaronder
ray tracing. Nu meldt de Mexixaanse website
LevelUp.com gesproken te hebben met Gavin Moore, de creative director van de game. In dat gesprek is gezegd dat er geen
ray tracing naar de game komt.
LevelUp meldt dat de gamestudio te veel kosten zou maken om
ray tracing in de game te implementeren. Andere verbeteringen in de game zouden daar voorrang op krijgen. Daarbij zou het volgens de Moore te veel tijd in beslag nemen om
ray tracing in de game te krijgen, dus moest er een keuze gemaakt worden. Dat Demon's Souls op de
PS5 zonder
ray tracing zijn levenslicht ziet is jammer, maar wellicht geen groot gemis. De remake van de game kent namelijk nog talloze andere verbeteringen.
Ontbreken ray tracing voor Demon's Souls een groot gemis?
Sony meldt op
haar website allerlei verbeteringen voor de game, maar meldt niet specifiek in de features dat de game
ray tracing heeft. Wel worden de twee gamemodi (4K of een hogere framerate) gemeld op de site en het feit dat de laadtijden flink verkort zijn. Daarnaast maakt Demon's Souls Remake gebruik van de haptische feedback functie die de DualSense controller mogelijk maakt en ondersteunt de game Tempest 3D audio voor geselecteerde hoofdtelefoons.
Demon's Souls Remake komt uit op 12 november voor de PS5. De game zal de mogelijkheid bevatten om online te spelen, waarbij je andere spelers tegen kunt komen.