Update - Storing bij ABN Amro maakt internet bankieren onmogelijk

    Er is wederom een storing bij ABN Amro, die het inloggen moeilijk, of vrijwel onmogelijk maakt. Regio Amsterdam en Regio Den Haag lijken de meeste lasten te ondergaan van de ABN Amro storing.

    Op Allestoringen stromen er duizenden meldingen binnen over problemen bij ABN Amro. Bij het openen van de app wordt vermeld dat er een storing is met internet bankieren. De ABN Amro storing veroorzaakt meerdere problemen met zowel de mobiele app als de website.

    Internet bankieren

    Bij het openen van de app wordt al gelijk vermeld dat iDeal betalen en Mobiel Bankieren niet mogelijk zijn. Bij het openen van de app staat het bericht: “Door een storing kunt u op dit moment geen gebruik maken van Internet Bankieren. Mobiel Bankieren en iDEAL. Onze excuses voor het ongemak.”

    Hoe de storing is ontstaan is nog onduidelijk. Los van dat internet bankieren en mobiel bankieren niet mogelijk zijn, kunnen mensen niet inloggen op de website. Ook lijkt inloggen niet mogelijk.

    Update

    Grotendeels van de problemen lijken opgelost te zijn. Er verschijnen nog slechts enkele meldingen in Allestoringen.nl van mensen die problemen ondergaan met internet bankieren. Wat nou precies de oorzaak van de storing was is nog onduidelijk. ABN Amro noemt het zelf 'technische problemen' die nu opgelost zouden zijn.

    Dit artikel is op 31 juli 2020 bijgewerkt.

    x

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.