Gamingplatform Steam gaat binnenkort haar beleid rondom kortingen aanpassen. Veel games worden op het platform in de korting gezet, terwijl dit eigenlijk gewoon een prijsverlaging is. Daar gaat Valve nu wat aan doen.
Veel uitgevers en ontwikkelaars zetten hun producten lukraak in de sale op Steam, keer op keer, week op week. Dit wordt gedaan zodat de game goedkoper lijkt, en zodat de consument denkt dat deze maar kort beschikbaar zal zijn voor een aangepaste prijs. Alleen zijn er vaak games die op andere platformen al goedkoper zijn. Of denk aan games die eigenlijk op een oneindige sale staan. Dat ziet er natuurlijk aantrekkelijk uit, wie kent nou niet dat heerlijk groene kortingskaartje van Steam.
Toch heeft Valve besloten wat verandering in de regels door te voeren, die hier een stokje voor zouden moeten steken. Dat blijkt uit documentatie van SteamWorks.
Vanaf 28 maart 2022 zullen studio’s en ontwikkelaars zich aan deze regels moeten gaan houden:
Mogelijk gaan we binnekort dus niet meer zoveel aanbiedingen zien op Steam als voorheen. Toch zullen we tijdens de vele Steam Sales alsnog kunnen genieten van mooie kortingen.