Als je van plan was een rekening te betalen, maar er niet in komt, kan dat kloppen. Verschillende banken, waaronder SNS kampen met een storing. Daardoor kunnen veel klanten niet inloggen in hun bankomgeving.
De storing bij SNS, ASN en Regiobank heeft gelukkig niet heel lang geduurd. Alles bij elkaar konden gebruikers ongeveer een half uur lang niet inloggen, voordat SNS meldde dat de storing voorbij was. Volgens de bank zelf kwam de oplossing om 13.35 uur. Het aantal meldingen kelderde toen ook.
Sindsdien is er ook geen teken meer geweest van een eventuele terugkeer van de storing of een tweede piek. De reset van de dag kunnen gebruikers als het goed is gewoon hun bankzaken regelen zoals altijd.
Oorspronkelijk bericht:
Klanten van SNS, ASN en Regiobank kunnen momenteel problemen ervaren met internetbankieren. Er is namelijk een storing gaande. Dat is onder andere te zien aan een grote piek in het aantal meldingen op Allestoringen, maar ook op Twitter melden verschillende klanten dat er problemen zijn. SNS erkent dat er een storing is.
@emmapeel100 Klopt, sorry hiervoor! We hebben het in onderzoek en zijn druk bezig met een oplossing. Probeer je het straks opnieuw? 🤝 ^Raynor
— SNS (@SNSBank) July 23, 2024
Storingen bij de drie getroffen banken vallen vaker samen. SNS, ASN en Regiobank zijn namelijk allemaal onderdeel van de Volksbank. Als daar een technisch probleem is, zijn SNS, ASN en Regiobank dus vaak allemaal getroffen.
Hoewel klanten problemen melden met zowel de app als de webversie van verschillende bankomgevingen, kunnen we deze aan onze kant niet nabootsen. Redactieleden die klant zijn bij SNS kunnen gewoon inloggen. Dat kan betekenen dat er al een oplossing is gevonden voor de problemen en dat andere klanten binnenkort ook geen problemen meer hoeven te verwachten. Het is te hopen dat de problemen niet te lang aanhouden en klanten van Volksbank-merken snel weer kunnen bankieren.
Dit bericht is aangepast op 23 juli 2024.