Fans willen graag een remasters zien van de originele
Dragon Age-trilogie. Volgens
BioWare is dat alleen een zeer lastige opgave voor de ontwikkelaar.
De
Mass Effect Legendary Edition was een slimme manier van
EA en BioWare om nieuwe fans in aanraking te brengen met de originele trilogie, die door velen geliefd is. Nu
Dragon Age: The Veilguard eindelijk is gelanceerd, hopen fans dat BioWare dezelfde behandeling heeft voor de originele trilogie van Dragon Age.
De creative director achter The Veilguard, John Epler, heeft de wensen van fans gehoord. Het is alleen niet zo makkelijk om een remaster te maken van de originele trilogie, zo laat hij weten in een interview
Rolling Stone. Een remaster van Dragon Age Inquisition zou nog wel kunnen, omdat die gemaakt is met de Frostbite Engine, die door DICE is ontwikkeld.
De eerste twee Dragon Age games zijn alleen niet met de Frostbite Engine gemaakt, maar met de Eclipse Engine van BioWare. Het probleem is dat er niet veel mensen meer bij de studio werken die weten hoe de engine in elkaar zit. Toch geeft Epler fans nog een sprankje hoop.
Ik denk dat ik een van de ongeveer 20 mensen bij BioWare ben die Eclipse hebben gebruikt. Het is iets dat niet zo makkelijk zal zijn als Mass Effect, maar we houden wel van de originele games. Zeg nooit nooit, daar komt het op neer denk ik.
— John EplerAnder verhaal voor Mass Effect
Voor
Mass Effect Legendary Edition was het een stuk makkelijker voor BioWare. Alle games uit de originele trilogie zijn namelijk gemaakt met Unreal Engine 3, voordat er werd overgestapt op de Frostbite Engine voor Mass Effect Andromeda.
Ongeacht of het mogelijk is om een remaster te maken van de Dragon Age games, zal het sowieso ook nog een tijdje gaan duren. BioWare gaat nu namelijk de focus vol zetten op Mass Effect 5, waar al een langere periode aan wordt gewerkt. Tot op heden zijn er alleen nog weinig details bekend over het nieuwste deel in de sci-fi-franchise.