Wereldwijde storing Microsoft zorgt voor klachten

    Heb jij als Microsoft-gebruiker vanochtend problemen gehad met inloggen op je Outlook-account? Je was zeker niet de enige. Er werden vanochtend meer dan 4000 meldingen gedaan door Nederlanders.

    Microsoft dacht er eerst niet al te veel van, aangezien ze ervan uit gingen dat de storing zich alleen in India plaatsvond, maar al snel kwamen zij en een hoop anderen erachter dat dit zeker niet het geval was. Microsoft zelf liet al snel van zich horen. Ze gaven op Twitter aan dat de storing kwam door een fout in een update.

    Dit was niet het eerste wat fout ging in korte tijd bij Microsoft. Zelfs eerder in deze week liep Microsoft 365 niet helemaal lekker en deze problemen duurde maar liefst zes uur lang.

    De storing kon geen slechtere timing kennen voor de mensen in Nederland. Met de nieuwe Coronamaatregelen blijven weer een stuk meer mensen thuis werken, waardoor een goed functionerende mail natuurlijk erg belangrijk is. Gelukkig voor velen waren het wel ‘alleen’ de maildiensten die niet goed werkten. Ook programma’s als Microsoft Teams, het gratis belprogramma dat tijdens de COVID-19 tijden ontzettend veel gebruik wordt, was helemaal goed te gebruiken.

    De storing was rond 13:00 uur weer grotendeels opgelost waardoor veruit de meerderheid zonder problemen kon inloggen op hun mail. Op allestoringen.nl was te zien dat er ruim 4000 meldingen gedaan waren door Nederlanders. Dit geeft het belang van de grote bedrijven als Microsoft in deze tijden nog maar eens extra aan. Laten we hopen dat Microsoft alles nu op orde heeft en het niet nog eens gebeurt!

    x

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.