Hogwarts Legacy was een enorm succes voor
Warner Bros. Discovery. Volgens de uitgever is een sequel op de game dan ook een ‘grote prioriteit’.
Het gebeurt niet vaak dat een gloednieuwe game gevestigde franchises als Call of Duty, The Legend of Zelda en EA Sports FC verslaat qua verkopen. Toch is het
Hogwarts Legacy gelukt in verschillende markten, waaronder de Verenigde Staten en Nederland. De spin-off op Harry Potter is meer dan 24 miljoen keer verkocht.
Uitgever Warner Bros. Discovery heeft met blijdschap gekeken naar de verkoopcijfers en het is voor het bedrijf duidelijk wat er moet gebeuren. Chief Financial Officer Gunnar Wiedenfels bevestigt nagenoeg de komst van Hogwarts Legacy 2 tijdens de Bank of America conference op woensdag, zo meldt
Variety.
“Het is duidelijk dat een opvolger van Hogwarts Legacy een van de grootste prioriteiten is over een paar jaar. Er is dus zeker een belangrijke groeibijdrage van de gamesbusiness in onze strategische vooruitzichten.”
- Gunnar Wiedenfels
Eerder zei een andere topman van Warner Bros. Discovery juist dat er
meer ingezet zal worden op live-service games, ondanks het succes van Hogwarts Legacy en de tegenvallende resultaten van Suicide Squad: Kill the Justice League. Traditionele games zouden namelijk ‘te volatiel’ zijn.
Meer Harry Potter games
Naast Hogwarts Legacy is Warner Bros. Discovery deze week ook gekomen met een andere titel in de Wizarding World. In Quidditch Champions mogen spelers aan de slag met de bekende sport uit het Harry Potter-universum. De regels zijn wel iets aangepast, zodat de golden snitch niet de doorslaggevende factor is in elke wedstrijd. Dat is vaak het grootste kritiekpunt van fans op de populaire sport met de vliegende bezems.
Voor de game is ook meteen gekozen voor een agressieve strategie om nieuwe spelers aan te trekken. Quidditch Champions is namelijk meteen gratis speelbaar voor leden van
PlayStation Plus deze maand.