De ontwikkelaar van
Elden Ring stelt dat de
game zo is gebouwd om meer comfort en minder stress te bieden aan spelers. De game moet daar niet per se makkelijker van worden, maar de weg naar de moeilijke delen moet soepeler zijn.
In een nieuwe gameplay overview is onthuld dat
Elden Ring van
FromSoftware zich wil focussen op het niet gestrest maken van spelers. Dit willen ze wel op een manier doen waar de game niet makkelijker van wordt.
Tijdens de
Taipei Game Show herhaalde producent Yasuhiro Kitao regelmatig elementen uit de game die zijn opgezet om spelers minder stress te geven. Zo willen ze de game op de juiste momenten moeilijk maken, maar de weg daar naartoe zachter.
Het kan dus zo zijn dat sommige vijanden en bazen in Elden Ring niet zo lastig te verslaan zijn als je misschien had gehoopt, maar Kitao wil duidelijk maken dat er aanpassingen zijn gemaakt om je op een rustigere manier naar de moeilijke gevechten te brengen.
Zonder stress door de game reizen
Ook de mogelijkheid om op een paard te rijden is bedoeld om de stressfactor van de game te verlagen. Kitao legt namelijk uit dat “paarden zorgen voor een stressvrije methode om te reizen door de game, zeker aangezien dit soms best lange stukken zijn”. Als je geen zin hebt om te paard door de game te reizen, zijn er ook fast travel locaties, die de stress helpen te verlagen.
Elden Ring verschijnt op 25 februari voor PC, PS4, PS5 en Xbox-consoles. De
ontwikkeling is afgerond, dus die datum staat vast.