De levels in
Battlefield 2042 zijn enorm groot om ruimte te bieden aan 128 spelers. Dat is alleen geen pretje voor spelers die te voet naar de andere kant van de map moeten komen voor een
objective. Daar gaat
DICE nu wat aan doen.
DICE heeft grote plannen gehad voor
Battlefield 2042, maar dat heeft tot nu toe niet voor veel succes gezorgd. De game krijgt namelijk veel kritiek van spelers. De ontwikkelaar wil de ervaring voor spelers verbeteren en sleutelt daarom actief aan de game.
Zo vinden veel spelers dat Battlefield 2042 een '
walking simulator' is, door de grootte van de maps. Om van een
spawn point van een
objective te komen kan te voet lang duren. En als je vervolgens meteen wordt neergeschoten, dan kan je de wandeling weer opnieuw beginnen.
DICE wil daar dan ook wat aan gaan doen, zo laat de studio weten in
een blogpost. Zo zullen op sommige maps de Base Spawn en de Flags dichterbij elkaar geplaatst worden. Ook wil DICE ervoor zorgen dat er duidelijke paden zijn richting
objectives en dat spelers veiliger van punt A naar B kunnen komen, door meer mogelijkheden voor
cover op de maps te plaatsen.
Kan Battlefield 2042 nog een succes worden?
Of de veranderingen genoeg zullen zijn om spelers vast te houden en oude spelers te laten terugkeren, dat is nog de vraag. De spelersaantallen van Battlefield 2042
blijven momenteel achteruit gaan.
Zo was volgens SteamDB de piek van spelers over de afgelopen 24 uur 1954 spelers op PC. Dat is een groot verschil met drie maanden geleden, toen er nog een piek was van 105.397 spelers tegelijkertijd in de game. Zelfs voorganger
Battlefield V heeft op Steam nog meer actieve spelers, met een piek in de afgelopen 24 uur van 21.360 spelers.