Bandai Namco gaat concurreren met Unreal Engine

News
maandag, 07 februari 2022 om 15:00
20210610 elden ringf1623354455
Hoewel de game-industrie vaak genoegen neemt met het gebruik van Unity en Unreal Engine, werkt Bandai Namco nu ook aan haar eigen engine. Deze zal worden gebruikt voor de blockbusters van het bedrijf.
Katsusuke Horiuchi, de engine director van Bandai Namco Entertainment, heeft in een interview met de Japanse website Automation onthuld dat het bedrijf al twee jaar bezig is met het ontwikkelen van haar eigen game-engine.
Op deze manier is Bandai Namco uiteindelijke goedkoper uit. Het bedrijf zou zo ook kosten van Unity en Unreal Engine vermijden en zou ook de eigen engine in licentie kunnen geven zodat andere ontwikkelaars deze kunnen gebruiken.
De engine zal gebruikt worden voor de eigen blockbusters van Bandai Namco, met een specifieke focus op de open world-games van het bedrijf. In 2018 werd besloten om de engine te maken en in 2019 ging de ontwikkeling van start. De uitgever verwacht in de loop van 2023 de eerste game met de engine te kunnen ontwikkelen.

Elden Ring maakt gebruik van oude engine

Bandai Namco en FromSoftware's aankomende game, Elden Ring, maakt gebruik van de oude engine van het bedrijf. Deze engine is herstemd voor open world-games en is nog steeds geschikt om personages er heel goed uit te laten zien. Het is logisch dat ontwikkelaars gewend raken aan het gebruik van een specifieke engine en de functies die deze heeft. Toch is het om mee te komen met de techniek na verloop van tijd nodig om van de grond af een nieuwe engine te maken.

Populair Nieuws