Update - ABN AMRO storing geeft problemen met internetbankieren

News
dinsdag, 20 augustus 2024 om 9:30
ABN AMRO-klanten die vanochtend hun bankzaken hadden willen regelen hebben pech. De bank kampt met een behoorlijke storing. Er stromen meldingen binnen via Allestoringen en Twitter.

Update - ABN AMRO storing grotendeels verholpen

De meeste ABN AMRO klanten moeten hun bankzaken weer kunnen regelen. Volgens de klantenservice van de bank doet de app het weer, al kan hij soms traag zijn. Het kan ook zijn dat het rekeningoverzicht een beetje achterloopt op de werkelijkheid. Sommige klanten ervaren nog wat problemen en ABN AMRO is dan ook nog steeds bezig om de storing nog verder op te lossen. Maar in principe moet bankieren weer lukken.
Oorspronkelijk bericht:
Wie niet kan inloggen in de bankomgeving van ABN AMRO is daarin zeker niet alleen. Rond het begin van de werkdag, iets voor 9.00 uur vanochtend, begon via Allestoringen een groot aantal melddingen binnen te stromen van problemen bij de bank. In hoog tempo schoot de teller de 10.000 voorbij.
Ook op de Twitter-pagina van de bank melden veel klanten problemen. ABN AMRO erkent dat er iets aan de hand is en laat weten dat er naar een oplossing gezocht wordt. Hoe lang dat gaat duren kunnen de klantenservicemedewerkers helaas nog niet zeggen.
Het is al opgemerkt dat de inlogmethode niet veel uitkaakt voor of je in kunt loggen of niet. Mensen ervaren problemen met de app, maar ook met het speciale kastje waarmee je kunt inloggen (het heet een E.dentifier bij ABN-AMRO, andere banken hebben er andere namen voor).

Wanneer is de ABN AMRO storing voorbij?

Zoals gezegd kan de klantenservice van ABN AMRO nog geen echte uitspraken doen over hoe lang de storing gaat duren. Uiteraard is de hoop dat het probleem snel verholpen kan worden. Dat kan ook zeker het geval zijn: sommige storingen zijn net zo snel weer weg als ze begonnen zijn. Momenteel wordt het probleem alleen nog onderzocht en is niet duidelijk wat precies het probleem is.
Vooralsnog is er nog geen daling zichtbaar in het aantal meldingen op Allestoringen, eerder een verdere stijging. Wie het probleem in de gaten wil houden kan de Twitter-pagina van ABN AMRO in de gaten houden. Als de problemen lang genoeg aanhouden verschijnt er als het goed is ook een melding op de website van de bank. Nieuwe informatie kan alleen sneller binnenkomen via andere kanalen.