Oogappels 2013: The Elder Scrolls Online

Article
woensdag, 02 januari 2013 om 17:00
xgn google image
Bethesda Softworks weet hoe goede games gemaakt kunnen worden. Dat liet de ontwikkelaar onlangs nog zien met Dishonored en daarvoor met The Elder Scrolls V: Skyrim. In 2013 is het tijd voor een MMORPG, namelijk The Elder Scrolls Online.
De game is al sinds 2007 in ontwikkeling en in 2013 moet het dan echt gebeuren: flink wat hakwerk in The Elder Scrolls Online. Het spel kent drie facties. Dit zijn Ebonheart Pact (Nords, Dunmer en Argoninans), Aldmeri Dominion (Altmer, Bosmer en Khajit) en als laatste Daggerfall Covenant (Bretons, Redguard en Orcs). In het gebied Cyrodil zullen deze drie facties het tegen elkaar opnemen. Het uiteindelijke doel van de speler is om Imperial City over te nemen waarvoor de hele factie punten zal kennen. Wat je als speler daarvoor doet is voornamelijk gebouwen overnemen, met katapulten bijvoorbeeld.
Wat voor soort gevechten het in de game worden, is nog niet helemaal bekend. Eerder werd onthuld dat deze niet gebeuren in real-time vanwege vertragingen. Wel is bekend dat spelers tijdens het vechten te maken krijgen met een stamina-balk. Daardoor moet er goed nagedacht worden wat wel en niet in een gevecht te doen, want voor je het weet is je speler uitgeput.
Qua vijanden zal The Elder Scrolls online voor Skyrim fans een feest van herkenning worden. Zo zijn weervolven, vampiers en Daedra gewoon van de partij. Ook de Giants uit Skyrim zullen niet ontbreken. Het zijn dus bekende elementen die we in The Elder Scrolls Online terug zullen zien, elementen van politieke strijd en demonische krachten. Naast bekende vijanden zullen ook nieuwe vijanden in de game geïntroduceerd worden. Zo is inmiddels bekend dat in het spel ondode weerwolven zullen zitten. Het leger van de bad guy Molag Ball bevat nog meer monsters die spelers nog niet eerder hebben gezien.
Tot slot zal The Elder Scrolls Online een grote game worden, een die vele malen groter zal zijn dan Skyrim. Spelers kunnen dan ook gaan en staan waar ze willen. Dit gebeurt in veel verschillende soorten omgevingen zoals al op screenshots te bewonderen is. Er moet de komende tijd nog het een en ander onthuld worden over de MMORPG, maar de eerste indrukken zijn nu al goed. Oorlogje spelen is al leuk als je kind bent en wordt alleen maar leuker zodra je volwassen bent. De enige vraag is nog even wat voor (betaal)model Bethesda Softworks gaat introduceren, of het een free-to-play model wordt of toch eerst een betaalde dienst.