Oogappels 2012: Ninja Gaiden 3

Article
dinsdag, 24 januari 2012 om 19:30
xgn google image
Waar we in de laatste dagen al hele uiteenlopende games zagen in onze Oogappels rubriek, in de vorm van Uncharted, Guild Wars, Dishonored en The Last of Us, gooien we het vandaag opnieuw over een hele andere boeg. We gaan met messen aan het werk...
Er is al heel wat voorbijgekomen in de Oogappelsrubriek voor 2012. Vandaag willen we het met jullie hebben over een geroemde naam, bekend om zijn moeilijkheidsgraad. Drie keer raden... Ninja Gaiden! Dit jaar wacht ons deel drie. En om precies te zijn behandelen we vandaag twee games tegelijk in één Oogappel. Op de Wii U namelijk, die later dit jaar verschijnt, komt Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge uit. Niet dezelfde game dus, maar die zal toch veel gelijkenissen kennen met de andere versies. In ieder geval gaan we er vanuit dat je toch in beide versies in de huid van een ninja kruipt om donker gespuis een lesje te leren.
Maar misschien niet zoals jullie willen. Nu willen we nog geen kritiek leveren op een game die pas over twee maanden verschijnt, maar het is in ieder geval bevestigd door Team Ninja dat je in Ninja Gaiden 3 zeer zeker geen lichaamsdelen zult kunnen afhakken. In de voorgaande Ninja Gaiden spellen kon dit wel, maar volgens Team Ninja “heeft iedereen dat nu wel een beetje gezien.” Toch een rare beslissing en een onduidelijke argumentatie. Maar goed, we hebben ook al genoeg beloftes gekregen die wel ehm... veelbelovend zijn! Geen lichaamsdelen afhakken, maar toch realisme. Dat is wat we kunnen verwachten. Geen lichaamsdelen afhakken, maar toch net zo bloederig als eerdere delen, dat is ook wat we kunnen verwachten. Het klinkt tegenstrijdig en we zijn dus erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
We kunnen jullie ook alvast waarschuwen. Want Ninja Gaiden 3 gaat niet gemakkelijk worden, en zeker niet voor nieuwkomers in de serie! Mocht je dus met dit deel in de franchise willen stappen, zet je dan maar schrap. Yosuke Hayashi, producent bij Team Ninja, weet dat de fans een uitdagende game willen en dus krijgen ze die. Hij drukt ons echter wel op het hart dat niet alleen hardcore gamers de game leuk zullen gaan vinden. Maar dit lijkt meer op een verkooppraatje richting de mainstream gamers.
Er valt nog heel veel meer te vertellen over wat de ontwikkelaars ons allemaal wel niet beloven over hun nieuwe game. Maar in plaats van commerciële praatjes te bespreken willen we nog op één specifiek punt van de game ingaan: de multiplayer. Een multiplayer in deathmatch vorm, wat in een ninjaspel niet onlogisch is natuurlijk. De twee modi, Clan Battle (in een team) en Battle Royale (in je eentje), bevatten uitgebreide mogelijkheden zoals stijlvolle combo’s, maar ook stealth-aanvallen. En het bijzondere daaraan; deze aanvallen zijn geïnspireerd door de multiplayermodus van Assassin’s Creed Brotherhood. Ezio Auditore da Firenze in het Colosseum en ninja’s, zie je het verband? We zullen niet eerder dan maart weten hoe dit allemaal precies in elkaar steekt.
Voor de Wii U versie hebben we nog geen datum (de console zelf heeft nog niet eens een datum) en daarvan hebben we ook nog geen enkele informatie. Maar wij gaan er vanuit dat alle bovenstaande informatie wat betreft het spel zelf ook in Razor’s Edge zal zitten, vergezeld door enkele Wii U functies die wellicht uitgebreid gebruik maken van de speciale krachten van die console.

Populair Nieuws