Shadow of the Tomb Raider details - In gesprek met de regisseur

Article
maandag, 10 september 2018 om 11:40
xgn google image
In een gesprek met Jason Dozios, de regisseur van het verhaal van Shadow of the Tomb Raider, zijn veel Shadow of the Tomb Raider details naar boven gekomen. Hieronder vind je een mooi overzicht.
De details geven ons een duidelijker beeld wat het spel allemaal voor ons in petto heeft. Met Shadow of the Tomb Raider brengt Square Enix ons weer een donker nieuw avontuur.

Ontwikkeling van Lara Croft

Opnieuw gaan we op avontuur met Lara Croft. Deze vrouw zal dit spel een enorm mentaal conflict met zichzelf hebben en volgens Jason Dozios een enorme karakterontwikkeling meemaken. Deze ontwikkeling gaat verder op wat we eerder al zagen in Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider. Zo is deze avonturier al flink veranderd.
In het vorige deel zagen we ook al dat Lara Croft een poging doet om bewijs te verzamelen dat mythes bestaan. Aan het einde van Rise of the Tomb Raider moest Lara daarentegen het ultieme bewijs vernietigen, om op haar beurt het einde van de wereld te kunnen voorkomen. Nu zoekt ze, net als de organisatie Trinity, naar meer relikwieën.
136493

Lara is geobsedeerd

Ondertussen koestert Lara haat naar alle mensen binnen de organisatie Trinity. Nu ze weet dat Trinity haar vader heeft vermoord, wordt ze roekeloos terwijl ze achter deze sluwe organisatie aan zit om de dood van haar vader een plaats te kunnen geven.
Een obsessie om de wereld om je heen te begrijpen kan gekke dingen met een personage als Lara doen. Ze negeert verschillende waarschuwingen en besluit een oud relikwie mee te nemen voordat Trinity dit doet. Wat ze niet weet is dat ze hierdoor een reeks aan dodelijke natuurrampen zal ontwakenen. Pas achteraf wordt haar duidelijk wat ze heeft aangericht.
136494

Lara zal een hoop fouten maken

In een filmische game gaat ze haar fouten herstellen. Volgens de makers proberen ze altijd een goede balans te vinden tussen cinematics, puzzels, avontuur en interactie met de omgeving. Zo zul je met Lara veel capriolen moeten uithalen om over afbrokkelende gebouwen te klauteren. Het toppunt was een cinematic waarin een kind aan een balk bungelt tot die balk kapot gaat en het kind doodvalt in het veel te hard stromende water.
De gebeurtenissen moeten een enorme impact hebben, omdat je telkens in je hoofd zit met vragen als: 'wat als ik dit nu niet had gedaan.' Het liefst had je de tijd teruggedraaid, maar dat kan niet. Naast schuldgevoel moet je ook meer empathie gaan voelen, terwijl Lara tijdens een moeilijk avontuur steeds meer de omgeving gebruikt om vijanden uit te schakelen.
136496

Diep de jungle in

Dit spel zal meer stealth-elementen kennen, waardoor je de jungle helemaal in je voordeel kunt gebruiken. Lara moet zichzelf regelmatig camoufleren met modder om onopvallend op te gaan in de omgeving. Ook kan ze vanuit bomen toeslaan of vijanden het water intrekken, terwijl ze daarna zelf onder een steiger dekking zoekt.
De makers wilden de omgeving echt als een tool gebruiken en lieten zich dan ook inspireren door de wijze waarop roofdieren in de omgeving opereren. Alhoewel vijanden hun militaire technieken gebruiken, voelt het meer alsof jij het één en ander aan technieken van de bloeddorstige panters hebt geleerd. Dit maakt je jungle-verblijf makkelijker.
136499

Shadow of the Tomb Raider details rondom G.R.O.W.L

Ook kun je het spel op verschillende andere vlakken makkelijker of moeilijker maken. Zo merkte de makers op dat er een speciale groep is die zichzelf G.R.O.W.L (Get Rid of White Ledges) noemt. Deze groep, wiens naam vertaald zou worden naar 'weg met die witte randen' vond dat de vorige games te makkelijker waren omdat elke keer opnieuw werd aangegeven waar je wel of niet naartoe kon springen. Er volgen nu verschillende moeilijkheidsgraden.
Voor de puzzels is dit iets anders. Hier krijg je straks op op de moeilijkste stand geen enkele hint, terwijl je met Easy via de Survival Instinct heel veel hints zult ontvangen. Op Normal krijg je bijvoorbeeld te horen dat je een deur moet openen, terwijl je op de makkelijkste spelstand bijvoorbeeld hoort dat je een sleutel nodig hebt om de deur te openen. Omdat er heel veel verschillende spelers zijn, is er gekozen om de moeilijkheidsgraad op zowel gevechten, puzzels als ontdekkingstochten apart te kunnen in én uitschakelen.

Populair Nieuws