Ni no Kuni features die terug mogen komen in het tweede deel

Article
zondag, 19 februari 2017 om 14:00
xgn google image
Ni no Kuni is een RPG serie ontwikkeld door Level-5. De Ni no Kuni games staan bekend om hun grafische stijl, diepgang, muziek en personages met karakterontwikkeling. Deze top 5 beschrijft de beste Ni no Kuni features die terug moeten komen.
In deze Ni no Kuni features special zetten wij de beste features op een rijtje die in de eerste Ni no Kuni terugkomen die weer gebruikt moeten worden in de tweede Ni no Kuni. In de games gebruik je magische elementen met monstertjes om verder te komen in het verhaal.
Zo reis je door diverse handgeschilderde omgevingen in de stijl van Studio Ghibli films, dit geeft Ni no Kuni niet alleen diepgang, maar het maakt ook een zeer leuke spelervaring die je nog lang bij zal blijven.

5. De locatie Ding Dong Dell en de mix met Motorville

Revenant Kingdom speelt net als de Wrath of the Wild Witch af in het koninkrijk Ding Dong Dell. In het eerste deel begin je als de jongen Oliver, in de stad Motorville gebaseerd op een jaren 50 Amerikaans stadje. In deze idyllische wereld kom je helaas maar een aantal keren terug.
Het warme gevoel van het stadje met de toepasselijke muziek, typische auto’s en andere buitenspelende kinderen mag zeker terugkomen in het tweede deel.
Later kom je met Oliver aan in de magische wereld van Ding Dong Dell. Dit koninkrijk is gebaseerd op een standaard Japanse anime wereld. Als speler kun je pittoreske dorpjes bezoeken, grotten & kerkers doorzoeken en gevaarlijke plaatsen op de kaart bezoeken.
Vanaf het begin van het spel kun je de volledige wereldkaart doorzoeken van Ding Dong Dell, wel is het zo dat bepaalde locaties pas later bezoekbaar zijn in Ni no Kuni als je pas de boot of een draak hebt vrijgespeeld.
Deze wereld komt ook terug in Ni no Kuni 2. Hierbij start je als een prins in het spel die probeert zijn koninkrijk Ding Dong Dell terug te krijgen.
106100

4. Cel-shaded en handgeschilderde achtergronden

De grafische stijl is gebaseerd op de traditionele animatie stijl van de Studio Ghibli films. Door de samenwerking met Level-5 en Studio Ghibli kun je als gamer in de wonderlijke wereld van Japanse animatie bezoeken.
Studio Ghibli’s Yoshiyuki Momose werkte mee aan de games als director of animation. Hij was voornamelijk verantwoordelijk voor de in-game scenes, karakter ontwerpen en storyboards. De attentie op ieder detail is zeer goed terug te zien in het spel.
De cel-shaded stijl en de handgeschilderde achtergronden maken van Ni no Kuni een uniek spel. De animaties van de scenes verlopen ook vloeiend op de gameplay in het spel daarbij komen de gebruikte kleurentonen van de personages en omgevingen ook goed in terug.
106102

3. Het diverse en contrasterende karakterontwerp

Voor Ni no Kuni’s karakters heeft het team Level-5 ervoor gekozen om voornamelijk contrasten te gebruiken. Het goede hiervan is dat je zowel in het eerste als in het tweede deel een held en een antiheld hebt.
Hierdoor volg je persoonlijk en samen de ontwikkeling met jouw karakter. Je voelt hoe Oliver met zijn problemen omgaat en hoe hierdoor in de loop van het spel steeds meer volwassen wordt.
Gedurende het verhaal van Oliver kom je het personage Drippy tegen. In de Engelse versie van het spel heeft Drippy een Wels accent. Drippy is een behulpzame fee die vorm van een van Olivers knuffels aangenomen heeft.
Drippy ga je samen op avontuur door het koninkrijk van Ding Dong Dell. Hij helpt je in alle soorten omgevingen van het spel zoals de The Crypt Casino, No Longer Mine en de woestijn stad Al Mamoon.
106104

2. De vechtstijl met Familiars en Higgledies

In de wereld van Ni no Kuni kun je vechten met een soort monsters die Familiars heten in het eerste deel en in het tweede deel Higgledies worden genoemd. Deze monsters kun je net als in de Pokemon games vangen en trainen zodat ze sterker worden.
In gevechten kun je Familiars gebruiken om je tegenstanders aan te vallen door middel van opdrachten. Deze opdrachten kunnen varieren van back-up om jouw eigen aanval sterker te maken of als schild als je je karakter moet laten herstellen.
het spel kunnen Familiars groeien door metarmorfose in sterkere vormen van zichzelf. De metamorfose wordt bepaald door een van de 4 sterrenbeelden in het spel. De sterrenbeelden zijn; Sun, Moon, Star en Planet. Ieder sterrenbeeld geeft je monsters een speciale kracht of aanval je kunt gebruiken om bepaalde gebieden in het spel te onderzoeken.
106105 2

1. Een van de beste Ni no Kuni features: de muziek van Joe Hisaishi

Joe Hisaishi is een Japanse componist die bekend staat aan zijn minimalistische muziek. Een van zijn bekendste nummers heet ‘Summer’. Deze symfonie is simpel noch doeltreffend en is werkelijk een magistraal stukje muziek.
Van zijn handen is de wonderlijke muziek van Ni no Kuni gekomen. In het eerste deel word je door het verhaal van Oliver meegenomen met zijn muziek. Het stadje Motorville wordt vele malen leuker om te bezoeken met zijn muziek op de achtergrond.
Zijn muziek is ook gebruikt in een van de beste Japanse animatie films ‘Spirited Away’. Zijn minimalistische muziek geeft diepgang aan de karakters en aan de omgevingen. Je speelt hierdoor met plezier door de Ni no Kuni games.