Metal Gear Rising: Revengeance Recensie Round-Up: een solide game

Article
dinsdag, 26 februari 2013 om 11:30
xgn google image
Sinds 22 februari ligt Metal Gear Rising: Revengeance in de winkels. Platinum Games heeft totaal geen ervaring met het maken van Metal Gear spellen. Om te zien of de ontwikkelaar de Metal Gear naam eer aan doet, zetten wij de diverse recensies van de game voor je op een rijtje.
Zoals de titel doet vermoeden is Metal Gear Rising: Revengeance anders dan de Metal Gear Solid spellen. Het spel heeft een nieuwe hoofdpersoon, nieuwe wapens en totaal andere gameplay. In plaats van stealth ren je nu vaak direct op je vijanden af om ze vervolgens doormidden te snijden met een vlijmscherp zwaard. Het hoofdpersonage Raiden is een cyborg die met behulp van zijn mechanische lichaam sneller en sterker dan de gemiddelde ninja is.
Kojima, de bedenker van Metal Gear Solid, had de ontwikkeling van Metal Gear Rising: Reveangeance - toen nog Metal Gear Solid: Rising - stopgezet omdat het te moeilijk bleek te zijn een volledige game te ontwikkelen die draait om het snijden van vijanden en voorwerpen. De Japanse studio Platinum Games heeft de ontwikkeling later overgenomen en opvallend genoeg is het helemaal goed gekomen met de titel. Nou had Platinum Games natuurlijk al wel de nodige ervaring in dit genre met games als Bayonetta.
Voordat je de game aanschaft, wil je natuurlijk weten of het spel je geld echt waard is. De recensie op XGN kun je later deze week verwachten, maar er zijn al een aantal internationale recensies verschenen en die beoordelen de game over het algemeen erg goed. Kojima heeft zich dan ook uitgesproken en zegt dat hij positief verrast is door de game.
NZGamer - 9,7
It's a bit on the short side, sure, and the visuals have a tiny hiccup here and there. Everything else about the game is perfect. Seriously, it's exactly right. If you like your action to be intense, dramatic, and totally ridiculous, this could very well be your game of the year.
GameTrailers - 9.2
An amazing action game that offers a level of exacting fidelity that few can match. The short length isn’t a detractor--you’ll definitely come back for seconds given everything it has to offer. Hacking enemies to pieces hasn’t felt this good in a long time. Don’t be surprised if this isn’t the last we see of Raiden.
Destructoid - 9,0
These animations are fantastic, with some crossing the line into total (joyful) absurdity, and most end with the opportunity to completely obliterate your target by cutting them into a hundred pieces. How many games are there where the player could, at a moment's notice, find themselves running across the tops of missiles to destroy a military helicopter with a sword?
GameSpot - 8,5
Revengeance is ultimately a departure from the old way of doing things. Almost every scenario demands conflict rather than silent infiltration, and instead of conforming to his environment, Raiden can transform it in a matter of seconds.
IGN - 8,5
Whether or not you have ever enjoyed Metal Gear, this is a must for anyone who appreciates melee-combat. It’s simple, fast, and clean, with enough supporting content like additional weapons and secrets to encourage a campaign replay – or more, if you find yourself obsessed with the idea of a no-kill run.
Game Informer - 7,8
This title isn’t Bayonetta wearing a Metal Gear skin; whether you are hoping for a meaningful expansion of the Metal Gear universe or a gratifying action experience, Revengeance falls short. Brutalizing cyborgs and hacking giant mechs to pieces is fun, but the restrictive design and lack of precision keep Raiden from capturing the best of both worlds.
Worth Playing - 6,5
When Revengeance is firing on all cylinders, it is a sight to behold. Watching Raiden tear through enemies while a dynamic speed metal soundtrack plays in the background is undeniably impressive. After spending an extended amount of time with the game, though, it becomes obvious that beauty is only skin-deep. Revengeance is more impressive to watch than it is to play, but it's certainly no Bayonetta.

Populair Nieuws