3 dingen die je moet weten over de LEGO DC Super-Villains gameplay [gespeeld op gamescom]

Article
zondag, 26 augustus 2018 om 12:47
3 dingen die je moet weten over de lego dc super villains gameplay gespeeld op gamescom 137754 1
Op 17 oktober is het zover, dan kan iedereen met schurken aan de slag in LEGO DC Super-Villains. Dat is weer eens wat anders dan in de huid kruipen van die aardig Harry Potter of Indiana Jones. Op gamescom speelden wij alvast een gedeelte van de game. Hier lees je 3 dingen die je moet weten over de LEGO DC Super-Villains gameplay.

3. Toffe personages

Op gamescom mochten wij aan de slag met twee levels uit LEGO DC Super-Villains, een LEGO game die schurken centraal stelt. Ons team bestond meteen uit vijf personages, wetende: Lex Luthor, Captain Cold, Reverse-Flash, Cheetah en Heat Wave.
Stuk voor stuk kunnen deze karakters wat anders. Iedereen die bekend is met LEGO games weet dat er in dergelijke games diverse puzzels opgelost moeten worden en dat je moet switchen tussen je poppetjes om zo de puzzels op te lossen. Want elk poppetje heeft zijn of haar eigen unieke vaardigheden. Samenwerken is dan ook een must, als je dit nu alleen doet of samen doet. LEGO-games kunnen offline namelijk samen op de bank gespeeld worden met nog een ander persoon.
Dat dit samenwerken een rol speelt merkten wij al binnen luttele seconden. Ergens op de grond lag een hoopje en al snel had je door dat hier gegraven moest worden. Niet een nieuwe feature, gezien we dat al in veel LEGO games (bijvoorbeeld Harry Potter) hebben gezien, maar iets dat wel leuk is om te doen. Zodra je overschakelt naar Cheetah, kan zij met haar klauwen woest de grond omploegen en kom je zo verder voor een puzzel. Voor een volgend stukje zal je een ander personage nodig hebben. Onze indruk van het team was in ieder geval goed.
137755

2. Toffe omgevingen

Naast toffe personages, die uiterst belangrijk zijn voor een leuke LEGO-game, zijn omgevingen ook van belang. Want zonder leuke omgevingen heb je weinig leuke grappen en wordt een game al snel wat saai. Tijdens onze gamescomsessie konden wij aan de slag met twee omgevingen: The Botanical Gardens en Gorilla City. Laatstgenoemde is een level dat nog niet eerder was getoond.
De naam doet het al vermoeden. De speelwereld staat namelijk bol van apen... en banenen! En jijzelf als speler mag geregeld van liaan naar liaan slingeren om bij een stuk hoger in het level te komen, waar weer verder gepuzzeld mag worden. Nadat een puzzel opgelost is, is er geen tijd om op adem te komen, want dan word je geregeld geplaagd door een stel apen.
Het mooiste is om geregeld van poppetje te veranderen om die aapwezens te verslaan. Sommige schieten met een wapen, terwijl Cheetah lekker met haar klauwen wild om zich heen slaat. Genieten geblazen dus! Gorilla City was in ieder geval erg vermakelijk om te ontdekken
137756

1. Wat nog meer opviel

Je moet je voorstellen: als je op gamescom rondloopt, heb je meestal maar kort tijd om een spel te checken. De gemiddelde afspraak duurt 30 minuten. Dat was voor deze LEGO-game ook het geval. 15 minuten bestaat uit een presentatie, waarna je maar tien minuutjes de tijd hebt om een game te ‘testen’.
Enfin, we willen jullie niet onthouden wat ons nog meer opviel. Wat gezegd is tijdens de presentatie, maar wat we helaas nog niet zelf hebben kunnen ervaren is dat diverse abilities van de poppetjes, aangepast kunnen worden. Een nieuwe feature dus.
Iets anders wat nieuw is en wat we wel hebben ervaren is dat je nu tijdens gevechten, zodra een vijand dichterbij is, op rondje kunt drukken. Zodra je dit doet zijn er dan meerdere manieren om een vijand met de grond gelijk te maken.
Last but not least, er zijn niet alleen schurken! De titel doet misschien vermoeden dat deze LEGO-game alleen de bad guys toont, maar dat is niet het geval. Ja, ze staan centraal. Maar nee, spelers kunnen ook een paar helden onder de knoppen hebben. Zo zagen we bijvoorbeeld een eekhoorn voorbij komen en Granny Goodness.