Interview - Van nietsnut tot superheld in inFamous: Second Son

Article
dinsdag, 25 februari 2014 om 15:30
xgn google image
Over een klein maandje is het zover, dan ligt de PlayStation 4 exclusieve titel inFamous: Second Son in de schappen. Wij gingen het gesprek aan met Ronald van de Zande, Product Manager van inFamous: Second Son, om meer te weten te komen over het avontuur van hoofdpersoon Delsin.
XGN: Welk verhaal krijgen we te spelen in inFamous: Second Son?
Ronald van de Zande: Je krijgt het verhaal te spelen van Delsin Rowe, de nieuwe held van inFamous. Hij is een eigenwijze nietsnut die doet waar hij zin in heeft en geen rekening houdt met anderen. Op een dag ontdekt hij dat hij bijzondere krachten heeft. Vanaf dat moment is zijn leven overhoop en moet hij verantwoordelijk met die krachten omgaan, wat hem dwingt om na te denken over de dingen die hij doet.
XGN: Is er ook een directe verbintenis met het verhaal uit de vorige games?
Ronald van de Zande: Het verhaal staat op zich los van de inFamous franchise, maar de Department of Unified Protection is een direct vervolg van de gebeurtenissen uit inFamous 1 en 2. Ze zijn in het leven geroepen om ellendige vernietigingen, zoals wij bijvoorbeeld zagen inFamous 2, te voorkomen. Dat is in het verhaal van Second Son de enige link met de vorige games. Wel heb je in de speciale edities van de game extra content met de naam Cole’s Legacy. Door de missies hiervan te spelen overbrug je het gat tussen inFamous 2 en inFamous: Second Son.
XGN: Delsin is dus best wel een sukkel. Hoeveel invloed hebben we op zijn keuzes gedurende het verhaal?
Ronald van de Zande: Je zal in het spel keuzes moeten maken tussen goed en slecht, of je iets wel of niet doet. Vanwege zijn krachten, die hij fantastisch vindt, moet hij keuzes maken die betrekking hebben op zichzelf, op zijn geliefden om hem heen en de wereld waarin hij leeft. Hij wordt bewust van deze keuzes en ondergaat een ontzettende personality change.
XGN: Welke krachten heeft Delsin en welke skills kan de speler dus gebruiken in de game?
Ronald van de Zande: Er is de neon kracht. Dit is een kracht waarmee je mensen kan uitschakelen en ontzettend kan versnellen om de stad te verkennen. Daarnaast heb je ook de smoke kracht. Smoke is ook een wapen, maar door middel van rook kun je vijanden verblinden en jezelf verplaatsen door ventilatieschachten. Er zijn nog een aantal andere krachten in het spel, maar daar mag ik nog niets over zeggen.
XGN: Kun je wel zeggen hoeveel krachten er zijn?
Ronald van de Zande: Zover ik weet zijn er vier krachten, maar ik kan er ook zomaar naast zitten.
XGN: Waarom is er gekozen voor de Seattle en hoe authentiek is de stad?
Ronald van de Zande: Ik vermoed dat het Seattle is omdat de ontwikkelaar ook in Seattle zit, dus de mensen die daar werken kennen de stad en kunnen gemakkelijk naar buiten lopen om gebouwen op te meten. De stad is authentiek. De stellages van de Department of Unified Protection zijn niet echt, maar de karakteristieke gebouwen die Seattle kenmerken zitten in de game.
XGN: Hoeveel content zit er in de game en hoeveel uurtjes zal het duren om alles uit te spelen?
Ronald van de Zande: Het hangt er natuurlijk van af welk moeilijkheidsniveau je kiest en hoe goed je speelt, maar het zal vermoedelijk tussen de tien en twaalf uur zijn om door het hoofdverhaal te komen.
XGN: De game ziet er natuurlijk prachtig uit, maar welke andere technische mogelijkheden zijn er nu beschikbaar vanwege de PlayStation 4?
Ronald van de Zande: Er is het gebruik van de nieuwe controller. De touch pad wordt gebruikt doordat je bijvoorbeeld je duim erop kan drukken om gebouwen binnen te gaan. De controller wordt gebruikt om de game zo vloeiend mogelijk te maken. Dus geen ingewikkelde knoppencombinaties, maar gewoon makkelijke en snelle gameplay.
XGN: Veel mensen wachten nog met het halen van een PlayStation 4 tot er meer toppers beschikbaar zijn. Denk je dat inFamous: Second Son een system-seller gaat worden?
Ronald van de Zande: Voor de levenscyclus van de PlayStation 4, absoluut. Het is wel de game die er ontzettend goed uitziet en nu al gebruikmaakt van de krachten van de PS4. Wat een game over drie of vier jaar uit de console haalt weten we nog niet, maar het belooft heel veel als je deze game ziet.
inFamous: Second Son is verkrijgbaar vanaf 21 maart voor de PlayStation 4. Naast ons interview hebben we de game ook zelf gespeeld. Lees daar meer over in de impressie.

Populair Nieuws