Injustice 2 Roster en release - Nieuwe personages!

    De nieuwste superheldenfighter van Warner Bros en Netherrealm Studios laat nog even op zich wachten. Maar de nieuwe game was al wel speelbaar tijdens de gamescom 2016. Met genoeg informatie is dit natuurlijk een uitgelezen moment om de Injustice 2 roster en release info voor je op een rij te zetten!

    De game is in principe simpelweg een direct vervolg op de voorgaande Injustice game. Waar je in het voorgaande deel al los kon gaan met veel personages uit het DC universum, is het roster met personages dit keer nog eens uitgebreider.

    Tijdens de speelsessie op gamescom 2016 was het dit keer mogelijk om met verschillende personages te vechten en te kijken hoe het nieuwe vechtsysteem in elkaar steekt. Daarom is het in dit artikel dan ook te doen om de vernieuwingen die je terug zult gaan zien in de nieuwe Injustice 2. Maar ook welke personages je mag verwachten wanneer je aan de slag gaat in de nieuwe fighter. Daarom dan ook hier alle Injustice 2 roster en release informatie voor je op een rij!

    Verschillende lagen om in te strijden

    Om te beginnen met de nieuwe arena’s waar je in kunt strijden. Netherrealm zegt zelf een superheldengame te willen maken waarin je ook echt het idee hebt dat je met superkrachten aan het strijden bent. Dit betekent op de eerste plaats dan ook dat je de superhelden letterlijk alle hoeken van de kaart kunt laten zien.

    Waar je in eerste instantie op een bepaald punt op de kaart zult starten, hoeft dat dus niet te betekenen dat je daar het gevecht ook zult eindigen. Dit werd in het vorige deel van Injustice al geïntroduceerd. Maar het lijkt erop dat de animaties nog epischer zijn dan je gewend was van de games. Eén goedgeplaatste klap kan voor jou of je tegenstander betekenen dat je door de arena heen wordt geslagen.

    Vervolgens vliegt de getroffen superheld honderden meters door de lucht heen om daar zijn volgende portie klappen af te wachten. Of natuurlijk om zelf die volgende portie klappen aan zijn tegenstander uit te delen. Gelukkig hoef je niet al te lang te wachten voor de tegenstander ook op de landingsplaats is gearriveerd en kan het gevecht al vrij snel na die animatie weer verder gaan.

    Dit toont in ieder geval dat Netherrealm games de superhelden in dit geval zeker eer aandoen. Wanneer je namelijk de hele tijd op dezelfde locatie aan het vechten bent, zal je eerder het idee hebben dat je een dertien-in-een-dozijn fighter aan het spelen bent dan de volgende game met de superhelden van DC in de hoofdrol.

    Brute aanvallen

    Overigens is dat niet het enige dat is teruggekeerd in de nieuwe superheldenfighter. Wanneer je namelijk het vorige deel van Injustice gespeeld hebt. Dan zal je waarschijnlijk wel weten wat je mag verwachten van de gevechten die je tegen andere superhelden gaat hebben. De combo’s zijn dit keer namelijk wederom om door een ringetje heen te halen.

    Je hebt na een succesvolle combo dan ook daadwerkelijk het idee dat je behoorlijk wat schade bij je tegenstander hebt aangericht. Wanneer je als Superman bijvoorbeeld eerst Batman met een paar rake klappen op de grond laat stuiteren om hem vervolgens nog eens met je laserogen goed veel pijn te doen, dan weet je dat de klappen ook echt raak zijn.

    Maar dat zijn slechts de reguliere aanvallen die je elkaar op een succesvolle manier kunt laten opvolgen. Wanneer je Netherrealm studio’s een beetje kent, dan weet je dat ze van over-the-top aanvallen en animaties houden. Dat laatste is voor deze Injustice 2 dan ook niet anders. Er zijn namelijk nog steeds de welbekende Supermoves.

    De mensen die minder bekend zijn met de vorige Injustice game hebben voor de Supermoves misschien nog enige uitleg nodig. Een Supermove is een aanval die je maar een aantal keer tijdens de gevechten kunt doen. Onderin je beeldscherm is een balk te zien die je moet opvullen door combo’s uit te voeren en wanneer je schade oploopt, loopt diezelfde meter vol. Wanneer je vervolgens de balk vol hebt laten lopen, kun je de Supermove uitvoeren.

    Deze Supermove wordt gestart wanneer je de tegenstander met de betreffende aanval raakt. Vervolgens is er een animatie in het beeldscherm en is het voor je tegenstander onmogelijk om de Supermove nog te blokken. Een voorbeeld hiervan is de Supermove van Superman.

    Superman slaat met zijn Supermove de tegenstander namelijk kilometers de lucht in, om deze vervolgens terwijl deze valt nog eens een flink pak rammel te geven. Als laatste genadeklap stort de tegenstander ter aarde. Een succesvolle supermove kan de tegenstander behoorlijk beschadigd achterlaten.

    Overigens is het voordat de Supermove animatie wordt gestart voor de tegenstander niet al te moeilijk om de Supermove te blokkeren. Wanneer je bijvoorbeeld de aanval blokkeert of simpelweg in de lucht springt om de aanval te ontwijken, heb je de mogelijkheid om onbeschadigd uit een supermove te komen. Maar, zoals gezegd, het is onmogelijk om nog iets te doen wanneer een Supermove animatie is gestart.

    Deze gigantisch brute animaties geven je ook echt het gevoel dat je met superhelden aan het strijden bent. Meer dan genoeg reden om deze aanvallen nog even te vermelden in deze Injustice 2 roster en release informatie.

    Vechten voor XP

    Maar dat vechten met je superhelden doe je natuurlijk niet voor niks. Je wilt er naast toffe gameplay ook nog iets aan overhouden. En dat laatste is door de ontwikkelaar dan ook zeker aan de game toegevoegd.

    Zo heb je nu de mogelijkheid om je superhelden met Experience points sterker te maken. Wanneer je bijvoorbeeld vaker met een bepaald personage vecht, dan wordt het voor jou vanzelf ook makkelijker om met datzelfde personage te winnen.

    Je verdient in dit geval niet alleen Experience Points wanneer je een gevecht wint. Hoewel de winnaar wel meer punten krijgt dan de verliezer, krijgen beide strijders in dit geval ook meer ervaringspunten voor een gevecht.

    Dit betekent dan natuurlijk ook dat je meer reden hebt om vaker met jouw favoriete personage te vechten. Wanneer je bijvoorbeeld Batman als favoriet personage hebt, dan zal je vanzelf merken dat het vechten met Batman je een stuk makkelijker af gaat doordat je zijn aanvallen in de vingers hebt. Maar het vechten met Batman wordt dan ook makkelijker doordat je hem zelf sterker hebt getraind.

    Dit laatste maakt dat er een nieuw soort RPG element aan de game is toegevoegd. Dat maakt dan weer dat je waarschijnlijk een stuk meer reden hebt om meer tijd te steken in zowel de singleplayer als de multiplayer van de game. Het RPG element in de game is niet uniek voor een fighter, maar wel een goede toevoeging voor een speler die graag nog meer reden wil om tijd in een game te steken.

    Vechten voor uitrusting

    Hetzelfde geldt voor de andere bonus die je krijgt na het vechten. Je krijgt in Injustice 2 namelijk nieuwe uitrusting voor je personage wanneer je een gevecht hebt gehad. Net als bij het verkrijgen van Experience Points geldt ook voor de nieuwe uitrusting dat zowel de winnaar als de verliezer deze gear in ontvangst mag nemen.

    De uitrusting die je ontvangt maakt je personage sterker. Zo kan Batman bijvoorbeeld nieuwe mouwen krijgen die hij vervolgens tijdens een gevecht in kan zetten. Gorrilla Grod, een personage waar we later in dit artikel nog op terug zullen komen, krijgt langzaamaan ook steeds betere bescherming.

    Superman ziet er na verloop van tijd ook steeds sterker uit. De oppersuperheld uit het DC universum heeft in principe geen extra uitrusting nodig aangezien hij van zichzelf al onoverwinnelijk is. Maar het is wel zo dat hij net als elk ander personage er steeds sterker uit komt te zien. En daarnaast is een nieuw uiterlijk voor je personage altijd leuk meegenomen.

    Er is in principe geen sterkste uitrusting, zo heeft elk stukje armor zijn eigen kwaliteiten en kun je een personage naar eigen smaak aanpassen. Wil je bijvoorbeeld graag dat Harley Quinn zich razendsnel over het strijdtoneel begeeft, dan trek je haar daarvoor bijpassende armor aan. Wil je dat Batman een aantal klappen kan ontvangen voordat hij neergaat? Dan kun je hem in zeer stevige uitrusting kleden.

    Deze nieuwe feature biedt voldoende mogelijkheden om te personaliseren dat we ons erover verbazen dat niet meer fighters deze feature in hun game hebben zitten. Zowel voor competitieve redenen als voor singlepayer replay waarde biedt deze feature namelijk meer dan genoeg.

    Nieuwe personages

    Maar het belangrijkste dat we op de gamescom 2016 presentatie terug zagen waren toch wel de nieuwe personages. Waar je in de voorgaande game al een behoorlijk aantal superhelden en supervillains terug zag, is het roster met personages in de nieuwe Injustice nog eens uitgebreid.

    Zo werd er tijdens de presentatie bijvoorbeeld Gorilla Grod getoond. De kenners van de DC comics zullen dit personages waarschijnlijk wel kennen, maar voor de mensen die minder bekend met hem zijn zullen we nog even een korte introductie geven. Gorilla Grod is een personage dat uitzonderlijk slim is. Daarnaast ziet hij er, zoals je van de naam mag verwachten, uit als een gorilla.

    Door het feit dat Gorilla Grod erg slim is kan hij gebruik maken van Telekinese, oftewel het gebruiken van zijn brein tijdens de gevechten.

    Maar daarnaast maakt hij ook nog eens regelmatig gebruik van zijn brute kracht die hij heeft omdat het een van de sterkste mensapen ter wereld is. De combinatie van kracht en slimheid is een zeer sterke die je tijdens de gevechten kunt gebruiken.

    Dan is er ook nog Atrocitus. Atrocitus is de aartsvijand van The Green Lantern die zijn woede gebruikt om sterker te worden. Dit laatste is ook terug te zien in zijn uiterlijk.The Green Lantern is bijvoorbeeld groen, maar Atrocitus is door zijn woede helrood. Atrocitus maakt tijdens de gevechten gebruik van zijn pure kracht, maar ook van duistere demonische magie.

    Zowel Atrocitus als Gorilla Grod zijn dus nieuwe personages die zowel van dichtbij als op afstand levensgevaarlijk kunnen zijn. Een ander personage dat tijdens de presentatie werd getoond was Aquaman. De meeste mensen zullen deze superheld waarschijnlijk wel kennen. Zijn krachten zijn vooral gebaseerd op het feit dat hij kan praten met wezens uit het water.

    Verder is er ook nog Blue Beetle. Deze jonge superheld kan tijdens de gevechten zeer snel wisselen van aanvallen naar ontwijken en blokkeren. Dit betekent in ieder geval dat hij een personage is waar je rekening mee moet houden voor je als een bruut op hem in begint te slaan.

    Harley Quinn is waarschijnlijk de bekendste van de nieuwe personages. Deze jongedame maakt vooral gebruik van snelle aanvallen. Maar daarnaast kan ze ook nog eens gebruikmaken van bommen en pistolen. Als je bedenkt dat Harley een van de snelste personages uit de presentatie was, dan weet je dat zij een gevaarlijke villain is waar je zeker rekening mee moet houden.

    Enige tijd geleden werd ook Deadshot als personage voor Injustice 2 bekendgemaakt. Helaas hebben we tijdens de gamescom presentatie nog niet met hem kunnen spelen. Maar het feit dat de beste huurmoordenaar ter wereld zijn opwachting zal maken in de nieuwe Injustice is eigenlijk al reden genoeg voor een feestje.

    Al met al weer genoeg Injustice 2 Roster en release informatie waar je een langere tijd mee vooruit zult moeten. De nieuwe fighter met de superhelden van DC zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. De officiële releasedatum is nog niet bekend, maar de nieuwe fighter van Netherrealm komt ergens in 2017 uit voor Xbox One en Play Station 4.

    Injustice 2

    Verkijgbaar vanaf 18 may 2017

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.