Guild Wars 2 boss Slothasor - Gameplay met de ontwikkelaar

Article
maandag, 28 maart 2016 om 11:18
xgn google image
Guild Wars 2 kent miljoenen unieke gebruikers en krijgt nog vaak genoeg nieuwe content om de game boeiend te houden. Ontwikkelaar ArenaNet heeft onlangs het Salvation Pass gebied aan de populaire MMORPG toegevoegd. Voor de release zijn wij samen met een aantal ontwikkelaars een van de sterkste bazen gaan bevechten, Guild Wars 2 boss Slothasor.
Het bevechten van een grote luiaard, het klinkt als een van de raarste dingen te je te wachten kan staan, en dat is het ook. De Guild Wars 2 boss Slothasaur is een raar beest, maar wel eentje dat je op het puntje van je stoel weet te houden. Wij hebben een speelsessie gehad met Guild Wars 2 ontwikkelaar Arenanet om deze vijand te verslaan en het was ons een tochtje wel. Dit zijn de meest opmerkelijke kenmerken die de Guild Wars 2 boss Slothasor ons te bieden heeft.

Niet zo'n traag beest

Slothasor is ontstaan door de magische krachten die ontstonden na de dood van Modremoth, een van machtigste draken. De luiaard is de eerste baas van de Salvation Pass, een gebied met meerdere raids dat valt te vergelijken met het voorgaande gebied Forsaken Ticket. In deze raid zal je je een weg moeten banen door een tropisch aangekleedde grot, die niet zonder vijandelijke interactie te doorlopen is. Zo zal je opgewarmd worden door het bevechten van Slothasors volgelingen, een soort rupsen genaamd Grublings.
Eenmaal aangekomen bij de baas zal je de gemuteerde luiaard slapend aantreffen. Als je het beest wakker gemaakt hebt, dan zal hij je verrassen met trage en onschuldige aanvallen precies zoals verwacht. De meeste aanvallen van de baas zullen spelers volledig tot moes kunnen slaan, mits spelers niet goed voorbereid zijn.
Slothasor beschikt over een groot arsenaal aan verwoestende aanvallen. Zo zal hij vuur kunnen spuwen, gif in grote gebieden om hem heen laten opkomen en om de zoveel tijd een aanval doen die "coconut shake" heet, waardoor spelers veel schade oplopen. Bij elke 20 procent levens die van Slothasor afgaan, zal hij in een diepe slaap terecht komen waarbij niks of niemand hem schade kan geven. Mochten er genoeg aanvallen op hem gedaan zijn, dan zal hij weer ontwaken.
87965

Samenwerken met de vijand

Het uniekste element aan deze bossfight is het feit dat er nog nooit eerder zo veel samengewerkt moest worden. De bossfight start je namelijk doordat een speler een paddestoel eet en daardoor in een schepseltje veranderd wat zeer veel op vijand lijkt. De getransformeerde speler zal voor de rest van het team een veilig pad moeten creëeren door het opeten van de giftige paddestoelen. De overige 'normale' personages moeten oppassen deze vervormde vriend niet te raken aangezien zij hem kunnen vermoorden, wat al snel zal resulteren in het doodgaan van het gehele team.
Het pad moet vrijgemaakt worden naar de volgende transformatie paddestoel voordat het huidige effect is uitgewerkt. Bij aankomst zal een andere speler het stokje over moeten nemen, aangezien het effect maar een keer per speler gebruikt zou kunnen worden.
Ontwikkelaar ArenaNet geeft aan dat deze mechaniek, waarbij spelers als het ware van team veranderen, is ontstaan ut het feit dat een nieuwe manier van samenwerken zal zorgen voor een frisse kijk op de bossfight. Hiernaast geeft Crystal Reid, game designer bij ArenaNet, aan dat het mogelijk zou kunnen zijn dat er meerdere van dit soort gevechten aan zouden kunnen komen, waarbij een vriend opeens in een vijandelijk wezen veranderd.
87968

Gevecht op niveau

De moeilijksgraad van het gevecht met Slothasor zal niet tegenvallen. Slothasor zal ongeveer gelijk zijn aan het gevecht met de eerste baas uit Forsaken Thicket, de Vale Guardian. Dit is zo gedaan om ervoor te zorgen dat spelers niet opeens een te makkelijk gevecht voor de kiezen krijgen. Het bevechten van een uit de kluiten gegroeide luiaard moet je natuurlijk wel bij blijven.
Naast de sterkte van baas zelf werkt ook de omgeving niet mee. De grot wordt, na het beginnen van het gevecht, afgesloten door rotsblokken die naar beneden vallen. Het gif vanuit de paddestoelen zal snel korte metten maken met iedereen die er in loopt, dus beweging is ook zeer beperkt. Alsof dat allemaal nog niet lastig genoeg was, zullen er elke 30 seconden vijf nieuwe Grublings met het gevecht meedoen.
Het is ons, samen met de ontwikkelaars, niet gelukt om de baas te verslaan. Dat getuigt van een goede standaard waarbij spelers vele malen zullen moeten vechten om de goede tactiek door te krijgen. Als je het wel voor elkaar krijgt om de baas te verslaan, dan zal je kans hebben op het verkrijgen van een van de twee unieke wapens. De een is een hamer die op een paddestoel lijkt en het andere is een focus die veel weg heeft van een Grubling.
Dit waren de meest opmerkelijke punten met het gevecht tegen de schone slaper. Zal jij je aan deze sterke Guild Wars 2 boss aan wagen?