For Honor beta - Nieuwe mogelijkheden op het slagveld

Article
woensdag, 01 februari 2017 om 16:50
xgn google image
Eén van de grootste titels die Ubisoft dit jaar op de markt brengt, is de tactische hack-and-slash-game For Honor. Wij zijn de afgelopen paar dagen aan de slag geweest met de beta en de nieuwe toevoegingen. Hoe dat is afgelopen, kun je hier lezen in de For Honor Beta special.
Als je geïnteresseerd bent in For Honor, kan je meedoen met de volgende beta, die loopt van 9 tot en met 12 februari. Voor meer informatie daarover kun je terecht bij XGN.
In de afgelopen gesloten beta zijn er verschillende elementen toegevoegd, die we per stuk zullen uitlichten. Ten opzichte van de vorige speelsessies zijn er namelijk nieuwe klassen, nieuwe maps om op te spelen en is er de overkoepelende Faction War.

Nieuwe klassen om meningsverschillen mee uit te vechten

Waar we uiteraard het meest naar uitkeken, waren de nieuwe speelbare klassen en ze stellen zeker niet teleur. In vorige speelsessies had elke factie twee speelbare klassen, die allemaal makkelijk tot vrij makkelijk te spelen zijn. Zo is de Warden aan de kant van de Knights het schoolvoorbeeld van een gebalanceerd karakter en kan de Raider aan de kant van de Vikings met zijn machtige bijl de verdediging van elke tegenstander doorbreken. De nieuwe klassen zijn echter een stuk lastiger om onder de knie te krijgen.
De Knights hebben toegang tot de Peacekeeper, een onschuldige naam voor een dodelijke sluipmoordenaar die het liefst toeslaat van achteren. Maar ook als de Peacekeeper oog in oog staat met één van haar vijanden, staat ze haar mannetje en is het belangrijk om agressief te blijven. De verdedigende capaciteiten van de Peacekeeper zijn niet om over naar huis te schrijven en ontwijken is beter dan blokkeren, want ze kan ook maar een korte tijd blokkeren met haar dolken. De leercurve van de Peacekeeper is een stuk hoger dan die van de Warden of Conqueror, maar een ervaren Peacekeeper kan van vitaal belang zijn voor het team.
De Vikings hebben de Warlord erbij gekregen, die bijna het tegenovergestelde is van de Peacekeeper. De Warlord maakt gebruik van een broadsword en een typerend Viking-schild en je zou verwachten dat hij vergelijkbaar is met de Conqueror, maar dat is niet het geval. De Warlord kan zijn schild het meest effectief gebruiken in de vorm van counter-aanvallen, in plaats van regulier blokkeren, om de aanvallen van tegenstanders te stoppen. Als er eenmaal een opening is gemaakt, dan wordt het zwaard zonder blikken of blozen gebruikt en kan het slachtoffer afreizen naar Valhalla.
De Samurai hebben uiteraard ook een nieuwe klasse tot hun beschikking gekregen, in vorm van de Nobushi. De Nobushi is een unieke klasse in For Honor, want de Japanse strijdkracht maakt gebruikt van een lange speer, die buiten het bereik valt van de andere klassen in For Honor. Het is bij de Nobushi zeer nuttig om op afstand te blijven van je tegenstanders en een gaatje in ze te prikken als ze dichterbij proberen te komen. De Nobushi kan daarnaast ook gebruikmaken van een speciale aanval, waarbij de richting van de aanval niet te zien is op de normale manier en de tegenstander moet blokkeren of ontwijken, puur op basis van de animatie zelf.
105452

Strijden voor je vrienden in de Faction War

Wanneer je For Honor voor de eerste keer opstart, sta je gelijk voor de keuze voor welke van de drie facties je kiest; de welbekende Knights, Vikings of Samurai. Die keuze zal je echter niet uitsluiten van de andere facties in For Honor, als je bijvoorbeeld voor de Vikings kiest, kan je naar hartelust gebruikmaken van de Samurai in de gevechten zelf. Maar waartoe dient die keuze dan wel?
De Faction War, natuurlijk! Wanneer je de multiplayer opstart, kom je automatisch terecht bij de World Map, waarop de gebieden van de drie verschillende facties te zien zijn. Op basis van jouw prestaties in een potje, krijg je War Assets toegewezen, die je kan investeren voor jouw factie in de Faction War. Zie je bijvoorbeeld dat een bepaald gebied bijna wordt overgenomen door een vijandelijke factie, dan kan je de War Assets daar investeren om tegengas te geven, maar je kan ze ook evenredig verspreiden over alle gebieden van jouw factie.
Elke zes uur worden de territoriën geüpdatet en welke factie de meeste War Assets in een gebied heeft zitten, neemt dat gebied over. Vervolgens eindigt na elke twee weken de ronde, waarbij de factie met de meeste gebieden wint en de meeste beloningen krijgt. Maar dat is niet alles, want de Faction War is ook nog eens opgedeeld in seizoenen, die elke tien weken rouleren en de factie met de meeste gewonnen rondes wint de jackpot. Wat dat precies inhoudt is nog niet bekend, maar we verwachten dat je voorlopig even niet krap zit in de goudstukken.
105453

Nieuwe veldslagen om op te vechten in de For Honor beta

De gebieden die worden overgenomen in de Faction War zijn er niet puur voor de statistieken en de beloningen. De veldslagen op de World Map bepalen ook de omgevingen waar de multiplayer-potjes gehouden zullen worden. Is er bijvoorbeeld veel activiteit rondom een gebied in Ashfeld, het thuisland van de Knights, dan zal er bloed gevloeid gaan worden in de maps Citadel Gate of Cathedral.
In de For Honor beta konden we drie nieuwe maps testen, één voor elke factie, namelijk Cathedral, Forest en Canyon. In tegenstelling tot de maps die al beschikbaar waren bij andere speelsessies, zijn de nieuwe Cathedral heb je uiteraard wel een enorme kathedraal staan, maar daaromheen zijn er genoeg bomen om het een officieel bos te noemen.
Ook de map Forest, in het territorium van de Samurai gelegen, heeft een flink aantal bomen, maar huisvest daarnaast een moeras. Het kan dus flink lastiger manoeuvreren zijn door de natte en zompige omgevingen. Het thuisland van de Vikings herbergt de nieuwe map Canyon, die met sneeuwstormen het zicht slecht kan maken. En uiteraard is het ook oppassen geblazen dat je niet ineens van bovenaf wordt gesprongen door een 150 kilo-wegende Noorman.
Vanaf 14 februari zal For Honor is de winkels liggen voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.

Populair Nieuws