Top 5 beste messengers voor bedrijven

Article
zondag, 02 oktober 2016 om 16:00
xgn google image
Communicatie is de sleutel van een succesvol bedrijf. Sociale media-platformen spelen hier een grote rol in. Veel bedrijven maken er al gebruik van om met dichter met hun klant in verbinding te komen staan, maar er zijn ook een aantal platformen speciaal gericht op communicatie binnen het bedrijf. Dit zijn de top 5 beste messengers voor bedrijven.

5. Yammer

Yammer is een dochterbedrijf van Microsoft en werkt daarom perfect samen met andere Microsoft producten zoals: Microsoft Word en Microsoft Excel. Met Yammer kun je verschillende groepen aanmaken, zowel open groepen, waarin iedereen kan toetreden, als privé groepen. Via je newsfeed wordt je op de hoogte gehouden van nieuws, ideëen of foto's en filmpjes van bijvoorbeeld een evenement.
Met Yammer kunnen groepen gevormd worden van bijvoorbeeld werknemers die samen aan een project werken. Zij kunnen dan samen aan de slag gaan in verschillende documenten die ook onderling gedeeld zijn.
Yammer is beschikbaar als webapplicatie en voor iOS, Android en Windows telefoons. Voor educatieve organisaties is een licente gratis. Je kan er ook voor kiezen om Yammer te combineren met je Office 365 abonnement, maar er is ook de mogelijkheid om Yammer los te kopen. Voor een Yammer licentie betaal je per gebruiker per maand.

4. Contriber Workspace

Contriber is een bedrijf dat meerdere tools biedt voor het optimaliseren van de communicatie binnen je bedrijf. Met Contriber Workspace krijg je een beter overzicht van hoe het er aan toe gaat op de werkvloer. Met ContriberWorkspace wordt alles ingedeeld op verschillende workspaces, op een workspace staan verschillende projecten en chats. Vrijwel alles waar je dagelijks aan zou werken.
Met ContriberWorkspace kun je ook een takenlijst opzetten. Zo weet iedereen waaraan gewerkt wordt en wat klaar is. Ook gasten kunnen worden uitgenodigd voor een bepaald project. Dit kan via e-mails. Gasten kunnen alleen projecten zien waar ze een uitnodiging voor hebben ontvangen. Daarnaast heeft Contriber nog veel meer handige tools.
Contriber Workspace is beschikbaar als webapplicatie of voor iOS en Android telefoons. Je kunt gratis een startersaccount opzetten met de mogelijkheid om later alsnog te kiezen voor betaald account. Voor 18 euro per zes maanden heb je een Awesome pakket, een Premium pakket kost 3 euro per maand per gebruiker.

3. Glip

Glip wil voorkomen dat bedrijven alleen maar communiceren via de e-mail, volgens hen kan het met meer overzicht. Met Glip kun je gebruikmaken van verschillende chat mogelijkheden, takenlijsten, een gedeelde kalender, een handige manier om documenten te delen en een mogelijkheid om met elkaar te praten via video chat. Met de video chat optie, of 'Video Conferencing', mis je nooit meer een meeting.
Glip is beschikbaar als webapplicatie en voor iOS en Android telefoons. Glip is over het algemeen gratis, maar met verschillende licenties kun je het aantal minuten aan video chat verhogen. In de gratis versie zijn dat er 500, in het basis plan zijn dat er 1000 en in het pro plan heb je maar liefst 3000 minuten.

2. Hipchat

Hipchat is enkele jaren geleden overgenomen door Atlassian, een bedrijf dat software ontwerpt voor bedrijven. Met Hipchat kun je gebruik maken van groepsgesprekken, video chats, screen sharing, documenten delen, toegang voor gasten en nog veel meer. Door middel van het gebruiken van bots blijf je op de hoogte van social media posts.
Ook wordt het gebruik van Facebook tijdens het werken overbodig, je kunt met Hipchat namelijk ook kattenvideos, gifs of meme's delen. Altijd leuk om een grappige plaatje rond te sturen natuurlijk!
Hipchat is beschikbaar als webapplicatie of voor iOS, Android en Windows telefoons. Je kunt gratis gebruik maken van Hipchat met een maximaal geheugen van 5GB. Voor slechts 2 euro per maand heb je een onbeperkt opslaggeheugen. Hipchat is door de lage prijs erg geschikt voor kleine ondernemingen, maar ook grotere bedrijven zullen door de veelzijdigheid van Hipchat gebruik willen maken.

1. Bitrix24

Bitrix24 is een bedrijf dat zich specifiek richt op het sociale netwerk van een bedrijf. Bitrix is volgens Forbes één van de beste productiviteitstools voor bedrijven. Met Bitrix24 kun je gebruik maken van verschillende groepsgesprekken, gratis videochats en videocalls, takenlijsten, evenementen, een gedeelde kalender, en nog veel meer.
Bitrix24 is beschikbaar als webapplicatie en als app voor iOS en Android telefoons. Als je een klein bedrijf bent kan je tot maximaal 12 werknemers gratis gebruik maken van Bitrix24. Voor 99 euro heb je een licentie met 100GB en een onbeperkt aantal werknemers. Voor 199 euro per maand heb je een onbeperkt opslaggeheugen en aantal werknemers.
Dat waren de beste messengers voor bedrijven. Tenminste, op dit moment. Facebook komt namelijk binnenkort met Facebook at Work. Denk jij dat Facebook at Work net zo succesvol wordt als deze webapplicaties?

Populair Nieuws