Dishonored 2 features - 5 dingen die je moet weten

Article
zondag, 25 september 2016 om 15:00
xgn google image
Dishonored, de game die in 2012 de hele game-industrie in zijn macht had, komt in november met een langverwacht vervolg. Menig fan van huurmoordenaar Corvo likt zijn lippen af bij het zien van de gameplay trailers die reeds online gekomen zijn. Maar wat kunnen we nu verwachten van de opvolger van de enorm succesvolle stealth-action game? Je leest het in onze Dishonored 2 features special!
Voor hen die zich afvragen wat ze kunnen verwachten van de game zijn hier 5 Dishonored 2 features die je moet weten.
In een wereld waarin er sprake is van duistere magie heerst de keizerin Emily Kaldwin. Hoewel haar gezag door velen op prijs wordt gesteld is een groep die het niet eens is met haar zeggenschap. Al snel wordt het tapijt onder haar voeten uit getrokken en is ze vogelvrij verklaard. Het is nu aan jou om de macht terug te krijgen.

5. Kies je held

In Dishonered 2 komen er twee hoofdpersonages aan bod namelijk Corvo Attano en Emily Kaldwin. Corvo is uiteraard het bekende karakter uit het eerste deel en wellicht dat je ook de naam Emily Kaldwin wel langs hebt zien komen. Zij is namelijk de dochter van Keizerin Jessamine wie in de prologue wordt vermoord en waar Corvo vervolgens voor wordt beschuldigd. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en heeft Emily het een en ander opgestoken van Corvo.
Daar zijn wij natuurlijk al te blij mee want dit betekend dat spelers kunnen kiezen met wie ze de straten van Karnaca gaan bewandelen. Een inmiddels oud maar ervaren Corvo of de jonge dame Emily wie beschikt over andere talenten dan haar vaderfiguur. Beiden hebben unieke dialogen en bewegingen. Ook de voice acting is compleet aangepast op de persoonlijkheid van het karakter. Omdat de missies wel hetzelfde zijn gebleven bij beide personen mis je van het verhaal in ieder geval niets.
98300

4. Alleen maar nieuwe skills

Niet alleen zijn Corvo en Emily compleet andere personages, ook de gameplay is anders. Zo zijn bijvoorbeeld de scenes waarin dialoog verteld wordt uiteraard anders, maar ook de manier waarop je mensen uitschakelt. Zo heeft Emily een compleet nieuwe set van skills die net weer anders zijn dan de aanvallen in het eerste deel van Dishonored. Een voorbeeld hiervan zijn tentakelarmen die de vijand naar je toe trekken, een dubbelganger oproepen of een zwerm vliegende insecten oproepen.
Voor mensen die nog geen afscheid kunnen nemen van Corvo en zijn arsenaal aan trucjes hebben we goed nieuws. De skillset van Corvo is namelijk weer terug. Maar Bethesda heeft de trouwe volgers wel beloond met een paar kleine aanpassingen. Zo is bijvoorbeeld je Blink aanval niet alleen om je te teleporteren, je geeft namelijk ook nog eens een flinke trap tegen de vijand.
98301

3. Wereld vol creativiteit

De voornaamste reden dat Dishonored een franchise is die het zo goed doet bij het volk is door de vrijheid die je als speler krijgt. Wil je een gebouw niet in via het raam, dan klim je maar in het riool. Heb je het niet zo op ratten dan loop je gewoon lekker door de voordeur om je missie te volbrengen. Dit is precies de gameplay die we in Dishonored 2 weer terug gaan zien.
Zoals hiervoor besproken betekent een nieuwe set van skills ook nieuwe dimensies voor de ontmoetingen met wachters. Emily haar speciale aanvallen zijn namelijk compleet anders dus als speler kun je de situatie ook compleet anders aanpakken. Een leuk voorbeeld hiervan is het linken van vijanden om ze zo hetzelfde lot te geven. Op die manier kun je bijvoorbeeld vijf wachters tegelijk de zee in gooien en rustig naar je checkpoint lopen.
98302

2. Nieuwe setting, nieuwe AI

Inmiddels is er al meer bekend van de stad Karnaca en alles wat er te vinden is. In tegenstelling tot Dunwall is de economie van de stad niet afhankelijk van walvis olie. In plaats daarvan zie je dat in Karnaca voornamelijk draait op stroom. Dit betekent dat ook de vertrouwde stroomhekken waar je als toast uitkomt weer door de stad verspreid staan.
Wat ook een leuke vooruitgang is die Bethesda heeft geimplementeerd in Dishonored 2 is de verbeterde AI. De computer gestuurde wachters zullen in dit deel ook een stuk lastiger af te schudden zijn. In tegenstelling tot het vorige deel zijn de wachters nu behendiger en zullen ook over dinen heen springen om je uiteindelijk te pakken te krijgen. Je moet dus extra voorzichtig zijn voordat je een roekeloze aanval uitvoert.
98303 1

1. Behoedzaam of Brutaal

Misschien wel de belangrijkste reden om Dishonored 2 in november te halen is hetgeen waardoor iedereen van de Bethesda gameplay houdt: Stealth actie. In het vorige deel was het spel redelijk gebouwt rondom sneak. Uiteraard is ook een heads-on aanval een optie maar over het algemeen was een tactische aanpak het meest lovend. Dit had dan ook te maken het ontwerp van het level.
Bethesda lijkt dit doorgehad te hebben en heeft hier dan ook goed op in gespeeld. Voor mensen die niet goed weten wat voor gameplay nu de voorkeur heeft zijn er een boel manieren om de vijand uit te schakelen. Zo heeft Emily de kracht om een dubbelganger op te roepen en om er vervolgens van plaats mee te wisselen. Dit zorgt voor nieuwe mogenlijkheden om weg te sluipen en de wachters in de war de maken.