Deadlight Recensie Round-Up: Goede platformer

Article
dinsdag, 31 juli 2012 om 17:30
xgn google image
Deadlight, de tweede game binnen Microsoft's The Summer of Arcade, is sinds vandaag te downloaden op de Xbox 360. Voordat je je zuurverdiende centen uitgeeft, wil je eerst weten of de game dat wel waard is. Daarom hebben we de recensies van de game op een rijtje gezet, zodat jij kunt zien of dit het geval is.
Deadlight speelt zich af in 1986. Er is een zombie uitbraak en jij probeert te overleven. De game is een 2D platform game met een drie dimensionale achtergrond die ook nog eens interactief is. Pas dan ook op, want de zombies kunnen zo tevoorschijn komen. Voor 1200 Microsoft Points kun je de game downloaden.
Voordat je echter tot aanschaf overgaat, wil je weten of de game je geld waard is. De recensie op XGN kun je later deze week verwachten, maar er zijn al wat internationale recensies verschenen en die zijn over het algemeen zeer positief. De zombie gekte is dan ook nog niet afgelopen:
IGN - 8,5
Deadlight lacks neither style nor substance, and it lasts just about the perfect amount of time. The story is minimal but engaging, and the ending is unexpected -- in a good way. A couple of sections stumble a bit, but not enough to detract from what is an engaging, memorable experience.
Official Xbox Magazine - 8,5
As simple as it all may be, it makes for a frantic, dizzying, four- to five-hour rush. And that's Deadlight's strongest suit: you feel a constant, adrenaline-fueled urge to just. Keep. Moving.
InsideGamer.nl - 8,0
Deadlight is een hele originele zombieplatformer, waarin de nadruk ligt op overleven en puzzelen. De grafische stijl doet misschien wel denken aan andere XBLA-games, maar ook hier weet Deadlight voor een eigen, originele twist te zorgen. De paar minpunten die de game rijk is clusteren helaas ongelukkig samen en zorgen van tijd tot tijd voor veel frustratie, maar dat is al snel vergeven en vergeten als je even later met je brandweerbijl een zombieschedel doorklieft.
Eurogamer - 7,0
So Deadlight can lay claim to being as smart and atmospheric as previous 2D XBLA hits such as Limbo or Shadow Complex. There's one problem, though: Deadlight is an incredibly slight experience. A single play-through comes in at under two hours, and that running time's been bloated by an uncomfortable number of trial-and-error moments.
Guardian - 6,0
It's a game in which an early sense of delight and intrigue soon turns to weariness, the standout scenes and ideas failing to compensate for an increasing sense of deja vu with each new wall run and puzzle, wrapped in a tired storyline that does little to propel you forward. In the end, it's the zombies that make you flee to the conclusion, rather than the design that draws you towards it – a subtle distinction perhaps, but a crucial one.
Destructoid - 4,0
A beautiful intro does not a great game make, and the full product is a disappointment to say the absolute least. Tequila clearly has a lot of talent and an ability to craft genuinely intimidating, memorable environments -- Deadlight demonstrates the wealth of inventiveness the studio possesses. Yet it feels squandered on lazy design in the second chapter and mistreatment of player trust in the third.

Populair Nieuws

Laatste Reacties