Call of Duty: Ghosts - Nieuwe Perks

Article
zondag, 24 november 2013 om 18:00
xgn google image
Onder het mom van 'beter laat dan nooit’ kijkt XGN eens naar het nieuwe perksysteem van Call of Duty Ghosts. Infinity Ward heeft weer de teugels in handen en pakt het drastisch anders aan met een nieuwe structuur. Wij berichtten al vaker over de nieuwe perks en het systeem, maar een concreet artikel bestond nog niet. Tot nu toe dan.
De grootste wijziging is het afwijken van een vaste koers met de boosts voor je soldaat, oftewel de perks. Bij Modern Warfare 3, ook van Infinity Ward, had je namelijk de keuze uit drie perkslots. Bij elk van deze slots kon je één perk erin doen. Met keuzes als Sleight of Hand, Hardline en Marksman, was er redelijk wat wils voor iedere schietgrage fan. Blijf lang genoeg spelen met een perk – en haal wat doelen – en je perk werd geupgraded naar een Pro-versie. Deze versies waren natuurlijk een tikkie beter dan hun normale broeder, waardoor je met een bepaalde Perk bleef spelen. Toch wilde IW vernieuwing voor de razendsnelle en enerverende multiplayer.
Met Ghosts gaat IW ook voor vernieuwing. Het eerdergenoemde systeem is vervangen door een stelsel waarin alle perks zijn opgedeeld in zeven verschillende categorieën. Denk hierbij aan snelheid (Speed), sluipen (Stealth) en weerstand tegen kogels en dergelijke (Resistance). In totaal zijn er 35 verschillende perks, met elk een eigen puntenwaarde. Sommige perks kosten maar één punt, terwijl de meer waardevolle vijf punten zijn. Punten kun je verdienen via de nieuwe Squads of door de multiplayer blijven knallen.
Hieronder kun je de zeven klassen zien met de vijf bijbehorende perks. Het getal wat tussen de haakjes staat is de prijs voor de desbetreffende perk.
Speed: bij Speed draait het erom dat jij je tegenstander eruit rent of om hem heen manoeuvreert. Wees sneller en meer alerter dan je tegenstanders!
Perks:
  • Ready Up (1): Eerder schietklaar nadat je gesprint hebt.
  • Sleight of Hand (2): Sneller herladen.
  • Agility (2): Hiermee kun je sneller rennen.
  • Marathon (2): Ongelimiteerd sprinten.
  • Stalker (3): Je beweegt sneller terwijl je aan het richten bent – down the sight.
Handling: het beheersen van je wapen is één van de meest belangrijke elementen in Call of Duty, zo niet het belangrijkste. Heb de volle controle over je guns en beheers het slagveld.
Perks:
  • Strong Arm (1): Je kunt je equipment verder gooien.
  • On the Go (1): Herladen terwijl je sprint.
  • Reflex (2): Sneller schakelen tussen je hoofdwapen en je secundaire wapen.
  • Steady Aim (2): Maakt je accurater als je schiet vanuit de heupen, gebukt dus.
  • Quickdraw (3): Sneller richten als je down the sight, je vizier, gebruikt.
Stealth: blijf uit het zicht van je vijanden en probeer ze van achteren te besluipen.
Perks:
  • Takedown (1): Schakel je tegenstander uit, zonder dat de sterflocatie van de soldaat wordt weergeven.
  • Blind Eye (2): Vijandelijke luchtondersteuning en sentry’s kunnen je niet detecteren.
  • Dead Silence (2): Lopen, sprinten en springen gaat geluidloos.
  • Incog (3): Targeting systemen – Recon, Thermal, Tracker Sight – kunnen je niet te pakken krijgen.
  • Off the Grid (3): Onzichtbaar op de radar voor Sit Com killstreaks.
Awareness: wees alerter in je omgeving; vijanden en valstrikken zullen eerder zichtbaar zijn.
Perks:
  • Recon (1): Vijanden die geraakt zijn door explosieven kunnen voor een korte tijd gezien worden door objecten heen.
  • Scavenger (2): Gedode vijanden laten ammo vallen.
  • SitRep (2): Vijandelijke equipment gloeit rood op zodat je het kunt zien.
  • Amplify (2): Geluiden van je tegenstanders worden sterker (bijzonder goede perk)
  • Wiretap (3): Vijandelijke Sat Com’s worden gehacked, zodat je de tegenstanders ook kunt zien.
Resistance: een dikkere huid tegen kogels en explosieven.
Perks:
  • Resilience (1): Immuun voor grote valhoogtes. Je kunt nog wel doodgaan door een lethal fall.
  • ICU (2): Je health keert sneller terug.
  • Focus (2): Meer gefocust met je wapen, minder sprayen.
  • Tac Resist (2): Immuun voor flash, concussion en EMP grenaten.
  • Blast Shield (2): Alle explosieve schade wordt gehalveerd. Een directe ontploffing doodt je dus niet.
Equipment: voeg nog meer mogelijkheden toe om je arsenaal uit te breiden.
Perks:
  • Extra tactical (1): Eén extra tactische equipment erbij.
  • Extra lethal (2): Eén extra lethal equipment erbij.
  • Fully loaded (2): Extra magazijnen voor je wapens.
  • Extra attachment (3): Keuze om een extra attachment op je primary en secondary wapen te plaatsen.
  • Danger Close (4): Schade van je explosieve wapens wordt vergroot. Je grenaten hebben nu genoeg kracht om iemand uit te schakelen op de rand van de blast radius.
Elite: de perks in de klasse kunnen je het voor- of nadeel geven.
Perks:
  • Gambler (1): Random perk als je spawnt.
  • Hardline (2): Minder kills nodig voor een killstreak. Elke 2 assists telt nu ook als kill.
  • Ping (2): activeert een sonar als je iemand hebt vermoord, waardoor je dichtbijzijnde tegenstanders kunt zien.
  • Overkill (3): Twee primary wapens kunnen dragen. Assault rifle/shotgun.
  • Deadeye (5): Hoe meer kills je achter elkaar hebt, hoe meer schade je doet met je wapen.
Perks zijn natuurlijk leuk en handig, maar je moet wel weten met welke klasse en wapens je moet spelen. Daarvoor verwijzen we je door naar deze special. En nu is het tijd om te schieten!

Populair Nieuws