Assassin's Creed Syndicate gameplay - Ervaringen van de fans

Article
woensdag, 24 juni 2015 om 16:11
xgn google image
Het leven voor het team achter Assassin's Creed Syndicate zal niet makkelijk zijn. Niet alleen moeten de ontwikkelaars een gloednieuw deel toevoegen aan een van de populairste gameseries van dit moment, ook moet de Assassin´s Creed Syndicate gameplay beter worden dan die van Unity.
Want eerlijk is eerlijk, de vorige Assassin's Creed was nogal teleurstellend. Unity had een aantal goede ideeën, maar de uitwerking liet vaak te wensen over. Zelfs Ubisoft gaf toe dat de game de nodige fouten had.
Bij wijze van goedmakertje kregen we de DLC Dead Kings gratis van de Franse ontwikkelaar. Leuk, maar gamers wachten nog steeds op een volwaardige Assassin's Creed-game die de kracht van de huidige consoles optimaal benut.
Syndicate moet dus bewijzen dat de reeks nog steeds leuk en vernieuwend kan zijn, zonder dat de kernwaarden van de serie (klimmen, rennen en moorden) onder die modernisering lijden. Ubisoft lijkt zich daar maar al te goed van bewust.

Assassin´s Creed Syndicate gameplay on tour

Daarom staan de fans in aanloop naar Syndicate centraal. Ubisoft organiseerde een internationale tour waarbij fans een vroege versie van de game konden spelen, om zo alvast een idee van de Assassins´s Creed Syndicate gameplay te krijgen.
Ook bij XGN.nl zijn we naar de Syndicate Tour geweest en hebben we de game gespeeld. Samen met de fans zagen we dat de Assassin´s Creed Syndicate gameplay wat zwakke punten, maar zeker ook sterke punten had. Welke dat zijn, lees je op de volgende pagina's.
74265

Zwakke punten

De demo die we tijdens de Syndicate Tour speelden, was dezelfde die Ubisoft eerder online liet zien. Met Assassin Jacob Frye moet je leden van je bende bevrijden, waarvoor je rivaliserende bendeleden moet doden.
Ook dien je de vijandelijke bendeleider uit te schakelen, om zo de controle over het district te krijgen. Deze opdracht leidt tot een koetsachtervolging, die uiteindelijk uitmondt in een groot bendegevecht.
Die koetsachtervolgingen zijn voorlopig de grootste zwakte van de Assassin´s Creed Syndicate gameplay. De voertuigen zijn absoluut snel, maar de besturing is wat moeizaam. Op fora klinken er eveneens twijfels over het rijden in koetsen.
Wel geloven fans dat Ubisoft dit onderdeel van de game nog zal verbeteren.
Een ander gevaar dat bij de Assassin´s Creed Syndicate gameplay op de loer ligt, is dat de game mogelijk teveel in zijn eigen comfort zone blijft. De demo was uiteraard niet lang genoeg om te zien hoe gevarieerd het hele spel was, maar we zagen vooral bekende elementen.
Het verstoppen in hooikarren, het moorden vanuit de lucht, het besluipen van tegenstanders... We hebben het allemaal al eens gezien. Niet dat fans dat erg zullen vinden: Syndicate doet waar een Assassin's Creed game goed in is.
Wel vragen we ons af hoe deze aspecten van de gameplay in de missies worden verwerkt. Als Unity iets goed deed, was het wel dat de game spelers verschillende mogelijkheden gaf om een doelwit te doden.
Zoiets hopen we ook terug te zien in Assassin´s Creed Syndicate gameplay. Gelukkig leveren vertrouwde elementen (en in sommige gevallen een terugkeer hiernaartoe) ook voordelen op. Deze voordelen kun je terugvinden op de volgende pagina.
74266

Sterke punten

We zullen maar meteen beginnen met het grootste pluspunt: de Assassin´s Creed Syndicate gameplay is heerlijk vlot. Zowel Jacob als zijn vijanden vallen sneller aan, waardoor gevechten een hoger tempo hebben. Ook het klimmen is vlugger dan ooit.
Dat komt vooral door de enterhaak waarmee Jacob is uitgerust. Door een druk op de linkerschouderknop schiet je de haak omhoog, waardoor je binnen luttele seconden bovenop een gebouw staat.
In een game die voor een groot deel draait om klimmen, is dit een hele logische toevoeging. Een fan op Twitter had de enterhaak dan ook graag in eerdere spellen gezien:
Verder kun je de enterhaak horizontaal afvuren, om zo een zipline te creëren. Niet alleen kun je zo sneller langs obstakels komen, ook kun je (net als in Revelations) vijanden vanaf de zipline bespringen en doden.
Daarmee draait Syndicate nog meer dan zijn voorgangers om bewegingsvrijheid:
Een ander element dat, naast de zipline, terugkeert uit eerdere games, is de mogelijkheid om te fluiten terwijl je je achter een hoek verschuilt. Op deze manier kun je vijanden lokken en deze stilletjes uit de weg ruimen.
Dit kon al in Assassin's Creed III en Black Flag, maar in Unity moest je vijanden lokken door vuurwerk (waar je maar een beperkte hoeveelheid van had) te gooien. Wij en vele fans zijn dan ook blij dat het fluiten weer terug is.
Tot slot willen we ook de interactieve omgeving noemen. Door bijvoorbeeld een bouwlift vol spullen los te snijden met een werpmes, kun je vijanden die daaronder staan ombrengen. Dit is een zeer welkome toevoeging aan de Assassin´s Creed Syndicate gameplay.
Al met al vonden we Syndicate heerlijk wegspelen. Wel moeten we zien hoe de uiteindelijke missies in de game zijn vormgegeven en of het rijden in koetsen soepeler wordt. Maar op dit moment zijn we voorzichtig optimistisch.
Denken jullie dat Syndicate de game wordt die Assassin's Creed-fans graag willen zien? Laat het ons weten!

Populair Nieuws

Laatste Reacties