5 Toffe Mass Effect Andromeda Skills - Experimenteer erop los!

Article
woensdag, 22 maart 2017 om 9:41
xgn google image
Vuurgevechten zijn een groot onderdeel van de Mass Effect franchise en dat is niet anders in Mass Effect Andromeda. Maar naast vuurwapens heb je uiteraard ook weer een scala aan vaardigheden en krachten tot je beschikking. Welke wij het tofst vinden, kun je lezen in onze 5 toffe Mass Effect Andromeda skills.
Bij het samenstellen van deze lijst hebben we alleen gekeken naar alle actieve vaardigheden en krachten in Mass Effect Andromeda. Passieve vaardigheden tellen dus niet mee. Ook oude klassiekers kunnen hun opwachting maken in deze lijst.

5. Cryo Beam en Flamethrower

Oke, we spelen meteen een beetje vals met twee verschillende krachten op plaats vijf, maar wat ons betreft kunnen deze twee prima naast elkaar staan. Ze verschillen in gebruik namelijk vrijwel niet van elkaar, enkel in de uitkomst, net zoals Cryo Blast en Incinerate uit eerdere Mass Effect-delen.
Met Cryo Beam maak je gebruik van de omni-tool om een straal van ijs op korte afstand te creëren. Is een vijand eenmaal gevangen in de straal, dan zal diegene binnen de kortste keren veranderen in een heerlijk ijsje. En het is natuurlijk helemaal leuk om het ijzige standbeeld vervolgens met een andere kracht op te blazen, tot duizenden kleine stukjes.
De Flamethrower is, zoals je waarschijnlijk wel verwacht, te vinden aan de andere kant van het spectrum en veroorzaakt een straal van hitte, die qua grootte en afstand is te vergelijken met Cryo Beam. Maar in plaats van veranderd te worden in een ijsje, veranderen je vijanden deze keer in een kebab en zullen ze brandend en krijsend hun ondergang tegemoet gaan.
107810

4. Singularity

Het spelen met de zwaartekracht is één van de leukste dingen om te doen in Mass Effect, als het aan ons ligt. Met biotische krachten zullen G-krachten verdwijnen als sneeuw voor de zon en vijanden zullen weerloos zweven, kansloos tegen jouw volgende actie.
De meest iconische kracht om die situatie te veroorzaken is toch wel Singularity, al kwam Pull natuurlijk ook bij ons naar boven. Met een druk op de knop kan je een klein zwart gat creëren op een plek naar keuze, om zo alle losse onderdelen in de nabije omgeving naar die plek te trekken. Kisten, dozen, wapens en vijanden, alles blijft braaf en netjes gevangen in de bubbel. Het is vervolgens alleen nog zaak om zo creatief mogelijk met die vijanden af te rekenen, maar dat laten we aan jullie over.
107811

3. Turbocharge

Niet iedereen heeft iets met al die technologische en biotische krachten, maar vertrouwt simpelweg op zijn of haar vuurwapens. Logisch, want kogels zijn de oplossing voor elke situatie, toch? Voor die mensen is de vaardigheid Turbocharge de ultieme oplossing, want elke vijand zal aan gort geschoten worden door een vuurwapen met Turbocharge erop.
De vaardigheid zorgt ervoor dat je wapen automatisch wordt geladen en vervolgens kan je voor een korte tijd sneller schieten, blijft het wapen stabieler, wordt het magazijn vergroot en zorgt de verhoogde kogelsnelheid ervoor dat de kogels extra veel schade zullen aanrichten. Zelfs de meest krachtige Krogans zullen niet opgewassen zijn tegen de dodelijke kogelregen. Of plasmaregen, het is maar net welk wapen je gebruikt natuurlijk.
107812

2. Backlash

Alle skills die we hiervoor hebben genoemd zijn offensieve krachten, zodat je zo snel en efficiënt mogelijk met je vijanden kan afrekenen. Maar toch zit je soms in een situatie waarbij je simpelweg niet de mogelijkheid hebt om aan te vallen en puur moet zien te overleven. In die gevallen zou je wensen dat je Backlash hebt geactiveerd.
Backlash is een biotisch schild dat alles in zijn weg stopt, hetzij kogels, granaten, raketten of andere projectielen. Je kan het voor een periode achtereenvolgens activeren of juist in korte salvo’s gebruiken, om zo de gevaarlijkste projectielen op te vangen. Maar Backlash heet zo voor een reden, want de projectielen die het schild opvangt worden zonder pardon retour gestuurd naar de afzenders. Wat is nou leuker dan vijanden verslaan met hun eigen kogels?
107813

1. Throw

Throw is één van de meest iconische skills in de gehele Mass Effect-serie en iedereen die biotische krachten in Mass Effect heeft gebruikt, heeft hoogstwaarschijnlijk Throw een keertje gebruikt. In vorige delen stuurde het een projectiel naar jouw doelwit, om die arme ziel vervolgens de andere kant op te beuken. Natuurlijk was Throw het meest effectief als je het doelwit eerst omhoog wist te werken door middel van Pull of Singularity.
In Mass Effect Andromeda heeft Throw echter een make-over gekregen en is het een kracht die een stuk meer op zichzelf kan staan in vergelijking met zijn voorganger. In Mass Effect Andromeda kan je met Throw namelijk vijanden op afstand ‘oppakken’ om ze vervolgens te lanceren naar een nader bepaalde locatie. Bij voorkeur natuurlijk een mooie afgrond of een rivier van lava.
Maar niet alleen vijanden kunnen worden opgepakt, ook voorwerpen kunnen dienen als dodelijke wapens, die met een enorme kracht naar vijanden worden geslingerd. Of pak een gasfles op en smijt die naar een groepje boosdoeners. In Mass Effect Andromeda heeft Throw ineens een scala aan mogelijkheden en dat maakt het voor ons één van de meest toffe Mass Effect Andromeda Skills.
Heb jij een voorkeur qua kracht of vaardigheid in Mass Effect Andromeda? Laat het ons weten in de comments!