5 redenen voor nieuwe Tweede Wereldoorlog game!

Article
door Joep
vrijdag, 06 juni 2014 om 12:25
xgn google image
Het is vandaag precies 70 jaar geleden dat gealieerde troepen de stranden van Normandie bestormden en daarom hebben wij een Tweede Wereldoorlog special voor je geschreven! Wij geven 5 redenen waarom we een nieuwe Tweede Wereldoorlog game willen.
Bijna iedereen kent wel Call of Duty één, twee, drie. Dit zijn de eerste spellen die de fundering voor een gigantische franchise hebben gelegd. Ook heeft Battlefield een aantal titels die als setting de Tweede Wereldoorlog hebben die het enorm goed deden bij het publiek. Tegenwoordig zien we te weinig Tweede Wereldoorlog-shooters. We willen terug naar de goede oude tijd waar deze games er wel nog waren. We geven je 5 redenen waarom!

5. Modern-moe

Titanfall, Call of Duty: Ghosts, Call of Duty: Advanced Warfare, Battlefield 4 en Battlefield: Hardline zijn allemaal spellen die zich in de tegenwoordige of toekomstige tijd afspelen. Nu zijn dit allemaal de smaakmakers op het gebied van first -person shooters en dit zijn ook de games die waarschijnlijk het vaakst over de toonbank gaan.
Keer op keer zoeken uitgevers weer naar een manier om een stapje vooruit te gaan zodat de games innovatief blijven, maar door een overload aan moderne shooters lijkt het alsof er zo weinig variatie is. We zijn gewoon de moderne shooters een beetje moe. Daarmee zeggen we natuurlijk niet dat dit slechte spellen zijn, integendeel.
Maar verandering van spijs doet eten. De setting van een Tweede Wereldoog is minstens zo interessant als de setting van een moderne oorlog. Dus we hunkeren naar die goede oude dagen, zeker in een moderne tijd als nu.
1450

4. Bajonetten en Brownings hebben hun charme

De wapens die men in de Tweede Wereldoorlog had, hadden een bepaald karakter. Van zware machinegeweren die oververhit raken tot geweren waar nog een bajonet aan zit. Waar de Eerste Wereldoorlog eigenlijk nog te vroeg is, heeft de Tweede Wereldoorlog wel wapens voor een gebalanceerde multiplayer.
In de Eerste Wereldoorlog waren de meeste geweren bolt action geweren die al snel moesten herladen. In de Tweede Wereldoorlog had je al machinegeweren als de bekende Tommy Gun, semiautomatische geweren als de Gewehr 43, maar ook de bekende bolt-action geweren als de Mosin-Nagant.
Al die wapens zijn uit te breiden met aanpassingen als verschillende vizieren, dempers, bajonetten en grotere magazijnen. Dit is een must voor bijna alle multiplayer games.
1451

3. Bergen aan singleplayer potentie

Niet alleen de multiplayer is belangrijk bij games. Ook een goed verhaal in de singleplayer is iets dat altijd bijzonder welkom is. We geven straks voorbeelden van een aantal personen wiens verhalen je doen verbazen, maar een echt goed verhaal zit hem niet enkel in dit soort individuen.
We hebben vaak al gezien bij singleplayer games dat je met je groep soldaten door het slachtveld rent, op weg naar een volgend doel. Je zag dat het hierbij ging om de grotere en bekende gevechten. Zo ging je in World at War met de Russen de Reichstag bestormen en in Medal of Honor deed je ditzelfde bij Normandië.
We weten dat Hitler op miraculeuze wijze een groot aantal aanslagen op zijn leven heeft overleefd. Op een van deze pogingen kan men een verhaallijn maken waarbij je naar deze moordpoging toe leeft en die plant. Dit wil zeggen dat de gameplay misschien iets minder 'guns blazing' is, maar wel potentie heeft om op een andere manier spannend te zijn.
Een andere mogelijkheid is om wederom te gaan voor de grote en beroemde gevechten in de Tweede Wereldoorlog. De belegering van Warschau of het gevecht voor Okinawa. Dit staat garant voor een hoop mortierenvuur en rondvliegende ledematen.
1791

2. Brede variatie mogelijk in multiplayer

Een goede multiplayer heeft natuurlijk een brede hoeveelheid mappen nodig. En vanwege de omvang de Tweede Wereldoorlog is er een enorme variatie in locaties van mappen. Van de besneeuwde Ardennen tot de woestijnen in Noord-Afrika tot de dichtbeboste eilanden onder Japan.
Als er een multiplayer is die veel verschillende en iconische locaties kan gebruiken voor mappen, dan is het wel een game die zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. Zo kun je de mappen groot maken wanneer je vecht in de straten van Berlijn, en klein wanneer je op eilanden in tunnels en grotten vecht waarin de Japanners zich schuilhielden.
Ook is het mogelijk om breed gebruik te maken van de killstreaks die Call of Duty kent. Gasaanvallen, bommenwerpers en honden zijn hier enkele voorbeelden van. Ook wanneer Battlefield deze setting weer oppakt zijn er genoeg voertuigen om in de game te zetten. Van Spitfires tot Tiger tanks.
1792

1. Legendarische verhalen

Modern oorlogvoering is niet meer de heldhaftige oorlogvoering die het ooit was. Natuurlijk kennen we wel verhalen van soldaten die op meer dan 2000 meter vijand neerschoten, maar de Tweede wereldoorlog zit vol met dit soort verhalen die bijna mythisch zijn.
Simo Häyhä was een Finse sluitschutter die zijn land diende. Hij vocht op de grens van zijn land tegen de Sovjets en deed dit op een bijzondere wijze. In minder dan 100 dagen wist de man die voorheen nog boer was maar liefst 505 bevestigde gedode Sovjets op zijn naam te zetten. Hij deed dit gekleed in het wit en kreeg de bijnaam ‘de witte dood’.
Een ander verhaal is dat van ‘Mad Jack’. Een Britse luitenant kolonel die nooit ten strijde trok zonder zijn grootzwaard. Een officier die geen zwaard droeg, was volgens hem een officier die niet goed gekleed was. Dat niet alleen, ook kreeg hij het voor elkaar om een Duitse sergeant te vellen met een boog.
Tegenwoordig heb je soldaten van vlees en bloed die naar een beeldschermpje turen, terwijl ze een drone raketten laten afvuren met dodelijk precisie. Dat is niet per definitie verkeerd, maar de verhalen die je hoort van de Tweede Wereldoorlog zijn legendarisch. De Tweede Wereldoorlog heeft iets speciaals dat moderne oorlogvoering niet kent.

Wat wil jij?!

Als deze redenen niet goed genoeg zijn om te verantwoorden dat wij graag een nieuwe first-person shooter met goede multiplayer zien, dan weten wij het ook niet meer. Wij vragen ons natuurlijk af of jij hier ook naar uitkijkt en wat jij dan in deze game wil zien. Laat het ons weten in de reacties!