10 toffe Splinter Cell features die we willen terugzien

Article
zaterdag, 03 juni 2017 om 11:07
xgn google image
Er zijn geruchten dat er een nieuwe Splinter Cell game wordt aangekondigd op de E3 dit jaar. Ook al is dit nog niet officieel bevestigd, gaat er toch een aantal stealthy hartjes sneller kloppen van dit nieuws. Dit zijn Splinter Cell features die wij in een vervolg zouden willen terugzien.
De serie Splinter Cell gaat alweer een tijdje mee. De eerste game van de franchise kwam 15 jaar geleden, in 2002, uit. De avonturen van superspion Sam Fisher werden al snel populair. De serie wordt ook gezien als een van de meest succesvolle titels van Ubisoft.
De geruchten voor een nieuw deel worden steeds luidruchtiger. Het is inmiddels alweer bijna vier jaar geleden sinds Splinter Cell Blacklist verscheen. Het wordt weer eens tijd voor een nieuw deel. Wij maakten een lijst met Splinter Cell features die wij zouden willen terugzien.

10 toffe Splinter Cell features

Last Known Position

Deze feature werd voor het eerst geïntroduceerd in Splinter Cell Conviction. Wanneer je ontdekt werd door een vijand gaf een silhouet jouw laatst bekende plek aan. Hier richten de vijanden zich dan ook op.
Met deze feature kon je goed zien waar de aandacht van vijanden lag en zo kon je gemakkelijk een afleiding creëren om alsnog te ontsnappen. Dit is vooral fijn voor minder ervaren spelers. Doordat deze feature erg handig was zouden wij deze graag terug willen zien in het vervolg. Voor spelers die dit niet willen gebruiken, zou het ook fijn zijn als deze feature kan worden uitgeschakeld.
112413

Combat Knife

Een van de Splinter Cell features die wij zouden willen terugzien is de Combat Knife. Deze feature kwam voor het eerst voor in Splinter Cell Chaos Theory. Verder was een variant van de Combat Knife te gebruiken in Splinter Cell Blacklist.
Je kunt de Combat Knife gebruiken om vijanden in Close Quarter Combat uit te schakelen. Verder kan deze ook gebruikt worden om nieuwe openingen in levels te vinden of kabels door te snijden van bijvoorbeeld camera's.
112415

Goggles

De meest iconische gadget in Splinter Cell is toch wel de groene Goggles van Sam Fisher. De gadget wordt al gebruikt sinds de eerste Splinter Cell en is in enkele varianten in andere delen verschenen.
Met de Goggles kan Sam door Night Vision zijn missies goed uitvoeren in het donker en vijanden goed opmerken. Met de thermal vision-optie kun je zelfs goed hittesignalen opvangen, waardoor je nog beter op je doel af kunt stappen. In Splinter Cell Conviction kon de nieuwste versie van de Goggles zelfs door muren kijken, waardoor je beter je omgevingen kon afspeuren. We hopen dan ook dat de iconische Goggles gewoon weer te zien zijn in het vervolg.
112416

Mark & Execute

Mark & Execute is een van de Splinter Cell features die wij zouden willen terugzien. Met deze feature, die voor het eerst in Splinter Cell Conviction te zien was, kon je vijanden markeren en met één druk op de knop afschieten. Het enige wat je hiervoor hoefde te doen was een Close Quarter Takedown op een vijand uitvoeren.
Met de feature is het makkelijker om twee vijanden tegelijk om te leggen. Hierdoor verklein je de kans om gezien te worden, of nog pijnlijker, om te missen. Daarom zouden we het fijn vinden als deze feature terugkeert naar Splinter Cell.
112418

Co-op missies

Wat is er leuker dan een co-op modus die je samen met je vriend/vriendin kunt doen? Sinds Splinter Cell Chaos Theory heb je dan ook de mogelijkheid om enkele co-op missies te spelen. We hopen dat dit ook terugkeert in de komende Splinter Cell.
De co-op missies hebben elk ook een eigen verhaallijn. De verhaallijnen komen op bepaalde punten in contact met het verhaal van de singleplayer. Zo is agent Kestrel speelbaar in de co-op modus van Conviction en maakt hij een opwachting in Splinter Cell Blacklist.
112421

Spies vs Mercs

Deze multiplayer modus is een van de meest populaire modi in de Splinter Cell reeks. De modus werd geïntroduceerd in Splinter Cell Pandora Tomorrow. Sindsdien was de modus speelbaar in elke game, buiten Conviction om.
In Spies vs Mercs nemen de twee facties het tegen elkaar op. De Spies zijn stealth-based personages en hebben veel gadgets en kunnen zich vliegensvlug bewegen, maar zijn kansloos in een open vuurgevecht tegen de Mercs. De Mercs vertrouwen meer op hun dikke geweren. Het doel van de Spies is meestal om een terminal te hacken, terwijl de Mercs dit moeten zien te voorkomen.
112422

Missiedoelen als tekst in omgeving

Deze Splinter Cell features was voor het eerst in Splinter Cell Conviction te zien en maakte daarna nog een opwachting in Blacklist. Door soepel gebruik te maken van tekst op verschillende achtergronden worden zo je doelen getoond. Ook achtergrondinformatie en filmpjes worden op deze manier op de muren geprojecteerd. Het is een innovatieve manier van doelen tonen voor een missie en daarom zouden we deze Splinter Cell feature zeker terug willen zien.
112423

Keuze in gameplay

Splinter Cell Blacklist bracht ons de mogelijkheid om in drie verschillende speelstijlen te spelen. Allereerst was er de Ghost-speelstijl waarin je de doelen voltooid zonder iemand te vermoorden door overal langs te sluipen. Met de tweede speelstijl Assault roep je airstrikes in en doe je er alles aan om iedereen die je ziet om te leggen, het liefst met explosies. De speelstijl Panther ligt tussen de andere speelstijlen in en richt zich op het verborgen blijven terwijl je vijanden omlegt.
Door in de verschillende speelstijlen te spelen krijg je punten waarmee je die speelstijlen kunt uitbreiden. Speel je dus altijd als Ghost, dan kun je alle mogelijkheden in deze speelstijl uitbreiden met de Ghost-punten die je krijgt.
Deze Splinter Cell feature zouden we graag willen terugzien omdat je zo echt de keuze krijgt tussen stealth en actie. Dit maakt het ook leuker om het spel nogmaals uit te spelen in een andere speelstijl.
112425

Trust-meter van Splinter Cell Double Agent

Splinter Cell Double Agent was niet de beste game uit de serie. Toch bracht de game enkele vernieuwingen die erg fris aanvoelden. In de game infiltreert Sam Fisher een vijandige organisatie en moet het vertrouwen van de organisatie winnen, terwijl hij ook zijn daadwerkelijke opdrachtgever tevreden moet houden.
Dit vertrouwen werd aangegeven met de trust-meter. Gebruikte je bijvoorbeeld gadgets van de andere organisatie, dan ging de trust-meter drastisch omlaag. Je doel is dan ook om je niet verdacht te gedragen door enkele missies goed uit te voeren voor de organisatie, terwijl je ook je daadwerkelijke opdrachtgever tevreden moet houden door niet te veel mensen om te leggen. Dit zorgde voor enkele lastige dilemma's, waar de doelen van de organisaties botsten.
112427

Michael Ironside als Sam Fisher

Er is maar één stemacteur die het recht heeft om Sam Fisher in te spreken. Dat is Michael Ironside. De stemacteur werd in Splinter Cell Blacklist vervangen en dat kwam op zware kritieken te staan van fans van de serie.
Daarom zouden we graag zien dat Michael Ironside weer in de schoenen van Sam Fisher stapt en zoals altijd grommend commentaar geeft op alles en iedereen. Michael Ironside is onvervangbaar voor Splinter Cell.
Dit waren onze Splinter Cell features die wij zouden willen terugzien. Wat willen jullie zien in de nieuwe Splinter Cell? Laat het ons weten in de reacties!