De 10 moeilijkste Super Mario Maker levels

Article
maandag, 14 september 2015 om 16:06
xgn google image
Speciaal voor de Mario-veteranen onder ons hebben we de 10 moeilijkste Super Mario Maker levels op een rijtje gezet die je flink op de proef zullen stellen. We presenteren je de moeilijkste levels, van de eerste week.

Super Meat Bros. ID - BA34-0000-0015-F84C

Games die bekend zijn met Super Meat Boy, weten bij het zien van de naam al hoe laat het is. Dit level is hevig geïnspireerd door de 2D-platformer met een enorme nadruk op walljumps, cirkelzagen en de dood die achter ieder blokje schuilt.
Veel elementen uit Super Meat Boy komen terug in Super Meat Bros, waaronder het kapot maken van een muur van blokken om zo alsnog een afgrond met lava te kunnen omzeilen. Erg knap gemaakt, en aan de rode kruisjes te zien een level waar heel veel mensen een poging hebben gedaan om hem uit te spelen.
78255

Japanse titel - ID - E3C2-0000-0013-3DA6

Dit uit Japan afkomstige level is gemaakt om jou op zoveel mogelijk plekken dwars te zitten. Dat begint al direct als het level opstart. Je wordt begroet door een rits aan stekels, en een Goomba die uit de lucht komt vallen. Omzeil deze eerste hindernis om de echte uitdaging pas te starten. Zo zijn er onzichtbare blokjes die voorkomen dat je over een afgrond heen kunt springen, worden er links en rechts vuurballen op je afgeschoten en is er in geen velden of wegen een paddenstoel te bekennen. Succes ermee!
78256

Dizzy Treadmill Parcours (Crazy) - ID - 2729-0000-0017-7B92

Wat zou er gebeuren als die paddenstoelen die Mario als zoete koek slikt wél een verdovend effect op de besnorde loodgieter zouden hebben? Dit level geeft antwoord op die vraag, en combineert het met een grote rij aan lopende banden waarop het tot overmaat van ramp wemelt van de Goomba’s, Koopa’s en vliegende planten.
Laat je overigens niet verrassen door de groene pijpen die aan het plafond hangen: Daar komen continu nieuwe vijanden uit die jou het leven zuur maken.
78257

Loud Noise (By Lucahjin) - ID - A86F-0000-001E-7EDC

Het mooie aan veel levels in Super Mario Maker is dat de naam al heel veel zegt over wat het level te bieden heeft. Loud Noise is naast behoorlijk lastig namelijk een grote bak met herrie die op je afgevuurd wordt. Terwijl jij Mario door een hindernisbaan van Twomps, Goomba’s en terugstuitende trampolines loodst, doet het level er alles aan om jou af te leiden.
Harde geluiden, discolampen, brokstukken die naar beneden komen vallen en zelfs prachtige Japanse kunst die via de hoeken van je scherm binnengevlogen komen. Een goede test voor je concentratie dus, denk er alleen wel even om dat je het volume van je televisie iets naar beneden zet voordat je met dit level begint.
78258

Don’t Get Hit - ID - 4624-0000-0012-F608

Zoals wel vaker, is de titel van dit level gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wij werden namelijk ontelbare keren wél geraakt, wat vooral te danken was aan de trampolines die precies op vleesetende planten uitkomen. Na de nodige pogingen hadden we de eerste set obstakels onder de knie, maar schijn bedriegt als de vlag van het einde van het level in beeld verschijnt. Een enorme toren aan piranhaplanten versperren je de weg. Veel succes met die omzeilen.
78259

Don’t Lose Yoshi - ID - AEA6-0000-0012-40C0

Om het geheel eens af te wisselen, gingen we de uitdaging aan met een level dat volledig om ieders favoriete groene dinosaurus draait. Het begin is goed, waarbij je verdacht gemakkelijk een Yoshi uitgedeeld krijgt. Ga echter de groene pijp in en je snapt direct hoe dit level op deze lijst terecht is gekomen. Als je er aan de andere kant uitkomt zit je namelijk onder water, en jij bent niet de enige. De maker is helemaal los gegaan met kleine vissen, grote vissen, zwemmende goomba’s en zo’n beetje alles wat nog meer bedoeld is om Yoshi naar de bodem van de zee te krijgen.
78260

Don’t Touch The Shrooms - ID - 6467-0000-000F-65F4

Een van de meest originele levels in deze lijst. Naast ultieme controle over Mario, zul je ook goed na moeten denken om deze uitdaging tot een goed einde te brengen. Voor het eerst in de geschiedenis van Mario zijn de paddenstoelen die Mario een power-up geven zijn grootste vijand.
Je zult ze moeten ontwijken in plaats van oppakken, omdat je anders niet door de smalle gangetjes past die dit level aan je presenteert. Geen lastige platformstukken dus, maar wel een taaie breinbreker met maar een goede oplossing. Wat dat is gaan we hier natuurlijk niet verklappen, maar wij hadden er wel meerdere pogingen voor nodig.
78261

MegaMan Challenge - ID - DFFA-0000-000F-805A

Fans van Mega Man opgelet! Jij weet net zo goed als wij dat de Mega Man-games behoorlijk lastig zijn, en wat dat betreft wordt dat gevoel goed overgezet. Er zijn enkele blokjes om op te springen, waarbij een verkeerde stap direct een game over betekent. Daarnaast zitten er wat slim verborgen power ups (zoals je dat ook in de Mega Man-games werkt) in en speel je natuurlijk ook met The Blue Bomber om het feest compleet te maken. Erg lastig, maar vooral erg leuk omdat je in principe een Mega Man-level speelt, zonder te schieten natuurlijk.
78262

Airship Supreme - ID - DECF-0000-0029-6E21

Als we puur naar de presentatie zouden kijken, dan is dit level al de moeite waard. Het is een volledig Airship level, dat in een originele Mario-game niet zou misstaan. Er vliegen constant kanonskogels rond je oren, en zult zelfs nog slim na moeten denken om een puzzel met een bom op te lossen. Daarnaast zijn er lianen om aan te slingeren, verborgen power-ups en de nodige uitdaging. Het level wordt gelukkig nergens frustrerend lastig, in tegenstelling tot sommige andere levels op deze lijst.
78263

Mario’s Doom - ID - 51A6-0000-0025-A195

Met een level met de meest toepasselijke naam sluiten we deze lijst af. Mario’s Doom speelt zich af in een groot kasteel, waar ontelbaar veel kanonnen, vuurspuwers en reusachtige Koopa’s op een rij staan om jou het leven zuur te maken. Je zult over kanonskogels moeten stuiteren, en uiteraard de vuurballen moeten ontwijken. Een goede test voor je Mario-skills dus.