WWE 2K22 Review - Een waardige terugkeer

maandag, 28 maart 2022 om 17:00
wwe 2k22 generacion xboxf1647603939
WWE nam in 2021 een pauze met het releasen van de game. De game was nog onvoldoende ontwikkeld om deze uit te geven. Ook had WWE 2K22 veel hoge verwachtingen om een goede comeback te maken sinds 2K20. Of het WWE gelukt is om een comeback te maken lees je in onze review van WWE 2K22.
Na 2K20 en de pauze die het nam in 2021 had deze game hoge verwachtingen. 2K20 had zodanig veel klachten opgeleverd dat 2K22 zeker een goed spel moest worden om de fans weer terug te winnen.

My Universe

In storymode van WWE 2K22 speel je het verhaal van Rey Mysterio. Hierbij krijg je te zien hoe hij begon, zijn hoogtepunten en grote rivaliteiten. Je vecht als Rey in legendarische wedstrijden tegen grote superstars van WWE. Door deze wedstrijden en missies uit te voeren, speel je veel dingen vrij waaronder movesets, verschillende versies van worstelaars en championships door de jaren heen. Alles wat je vrijspeelt, kun je later gebruiken in andere game modes, zoals in My GM en My Universe.
In My GM kun je de rol nemen van een manager die wedstrijden organiseert en hier moet je strategisch bij zijn. Een wedstrijd met een hoge rivalry zal veel meer mensen aantrekken en veel meer reacties uitlokken dan een wedstrijd tussen twee willekeurige worstelaars die niets met elkaar te maken hebben. Het verloop van deze wedstrijden kunnen ook door jou beïnvloed worden door even in de schoenen van de worstelaars te stappen, in plaats van de AI laten beslissen. Het publiek voelt ook realistisch, de timing van het juichen en het zingen zijn perfect en maken de wedstrijden een geweldige ervaring.

wwe 2k22 myfaction modef1647270735

Realistischer dan ooit

Niet alleen het publiek, maar ook het nieuwe combat systeem voelt veel realistischer aan dan in eerdere games. Klappen lijken daadwerkelijk aan te komen en het werken naar signatures en finishers voelt veel echter dan ooit. De meeste worstelaars zelf zien er goed uit, zelfs de kleine details in tatoeages zijn realistisch nagemaakt in de game. Enkele oude legendes zoals Andre The Giant zijn helaas minder mooi nagemaakt dan bijvoorbeeld Rey Mysterio die ook op de cover staat. Ook de Creation Mode, waarin je zelf honderd superstars kunt creëren ziet er goed uit. De gevechten die tussen zelfgemaakte personages lijken realistischer en de bewegingen voelen natuurlijk aan.
Dit komt door de nieuwe body modification van WWE 2K22. De gevechten zien er veel beter uit dan in voorgaande games, maar het limiteert dan wel hoever je kunt gaan in het creëren van personages. De mooie gevechten en realistische ervaringen van de game, gaan wel ten koste van hoe je precies iemand zou willen uitwerken om de personages perfect te laten lijken.
Ook het maken van entrances is een stuk minder uitgebreid dan voorgaande games. Waar je voorheen letterlijk stap voor stap alles kon uitwerken is het nu zeer gelimiteerd. Je kunt slechts kiezen uit wiens beweging je wil, muziek en welke video’s er op de schermen te zien zijn. De bewegingen die uitgewerkt zijn zien er realistischer en kloppen tot op de millimeter. Hierdoor zijn er minder bugs of vreemde glitches tijdens de entrances en voelt alles veel natuurlijker aan.
wwe 2k22 codigos vestuario sobres gratisf1647270013

Geavanceerde AI

De Ai is veel beter uitgewerkt dan in eerdere games, waar de AI zeer voorspelbaar was. De AI had een aantal combo’s die constant uitgevoerd werden waardoor het vrij makkelijk werd om uiteindelijk te winnen. Ook lijkt het nieuwe combat systeem veel meer focus te leggen op wat voor type vechter jij bent.
Je hebt keuze uit vier soorten vechters, namelijk High Flyers, Technician, Power house en Striker. Ook de AI houdt zich netjes aan de focus en kunnen niet spontaan andere moves die niet bij het type past uitvoeren. Door de geavanceerde AI voelen de gevechten veel realistischer aan en de gameplay loopt soepel door.
In de voorgaande games kon het soms nog best lastig zijn om jouw personage een uitgebreide aanval te laten doen, nu gaat dit een stuk makkelijker en realistischer. Je werkt echt naar je finishers en signatures toe en het haalt energie uit de reacties van het publiek. Finishers en signatures worden ook niet langer meer gehinderd door bugs en glitches.

Bugs

De meeste gevechten hebben geen bugs en zelfs geen glitches meer, alleen het haar van personages kan nog wel een vreemd glitchen op momenten. Toch is WWE 2K22 nog niet helemaal stabiel, de onlineservers zijn nog vaak overbelast, vooral bij het downloaden en uploaden van content. Offline is de game ook goed te spelen ondanks de enkele bugs en crashes die vaak ontstaan bij het creëren van wedstrijden. Onthoud dat je regelmatig savet zodat er geen progressie verloren gaat. Ook zijn er andere bugs die het spel verstoren. Enkele bugs zorgen er zelfs voor dat de game uitgeforceerd moet worden, zoals de bug in een extreme rules match, waarin je in het publiek spawnt en niet meer terug de ring in kan.
wwe 2k22 nombres ideas mejoresf1647603365

WWE 2K22 Review: Een stap in de goede richting

Hoewel er zeker nog wel dingen op de game aan te merken zijn, is WWE 2K22 een behoorlijke vooruitgang vergeleken met zijn voorganger. De gameplay loopt veel vloeiender waardoor de gevechten realistischer aanvoelen en er ook natuurlijker uit zien. Dit is helaas wel ten koste gegaan van uitgebreide customizations in zowel personages als entrances. Ondanks de enkele bugs en crashes is WWE 2K22 een grote stap in de goede richting.