Unravel 2 Nintendo Switch review - Een geweldige co-op ervaring

zondag, 31 maart 2019 om 13:08
unravel two nintendo switch review een geweldige co op ervaring 148963
Unravel 2 is nu een kleine week te spelen op de Switch">Nintendo Switch. In essentie is de titel bedoeld om met z’n tweeën te spelen. Nu is deze titel ook solo te spelen, maar als je alles uit Unravel 2 wilt halen doe je dit samen. Lees hier onze Unravel 2 review voor de Nintendo Switch.
De protagonist van de eerste game is weer van de partij in Unravel 2. Samen met een tweede o’zo schattige Yarny zul jij samen met een andere speler hoofdbrekende puzzels en prachtige omgevingen verplaatsen. Zo begint een extreem aandoenlijk verhaal, dat je het beste kunt ervaren met een tweede speler.
Nu kun je Unravel 2 makkelijk in je eentje spelen, waar je beide karakters bestuurt, maar hier en daar mis je gewoon iemand om die ene sprong voor je te maken of iemand waarmee je gewoonweg kunt discussiëren over hoe je een level moet halen. Tijdens het maken van onze Unravel 2 Nintendo Switch review hebben wij ook de gehele tijd met zijn tweeën gespeeld.

Nooit alleen in Unravel 2

In je eentje zul je overigens wel altijd gezelschap hebben in Unravel 2. Op de achtergrond van de titel zien we namelijk steeds twee weeskinderen die hun eigen avonturen beleven. Hoe deze avonturen uitpakken hebben invloed op hoe jij door de levels heen speelt. Gooit één van de kinderen een ladder om? Dan kun je je klaarmaken om hier overheen te zwaaien in plaats van er onderdoor te kruipen.
Naast een co-op meesterwerk, kun je in je eentje ook beide garenpoppetjes besturen. Je kunt deze zelfs samenvoegen tot één klompje garen om iets sneller heen en weer te kunnen lopen. De twee karakters zitten namelijk aan elkaars draadje vast en kunnen maar een kleine afstand lopen, voordat de ander ook die kant op moet.
Je kunt de twee Yarny's samenvoegen tot één personage. Als je alleen speelt is dit zeer handig, aangezien je niet steeds twee karakters hoeft te bewegen. Er zijn ook maar enkele momenten wanneer je deze personages moet scheiden, bijvoorbeeld als je aan elkaar moet zwaaien om hogerop te komen.
Unravel 2

Donkere taferelen in handheld-modus

Nu dat Unravel 2 op de Nintendo Switch te spelen is, is het makkelijker dan ooit om iemand mee te laten spelen. De tweede speler pakt simpelweg de Joy-Con op en je kunt gelijk rondhangen of zwaaien aan een klosje garen. Zelfs in de tafel-modus is het extreem leuk om in co-op te spelen. Nu zul je wel iets vaker je ogen dicht moeten knijpen, aangezien de levels over het algemeen redelijk donker zijn, maar dit is dan ook één van de weinige kritiekpunten aan de Switch-versie.
Unravel 2 is een heerlijke laidback-titel die je langs moeilijke puzzels en omgevingen onder en boven de grond zal leiden. Helaas is het wel zo dat een paar features op de Nintendo Switch minder gestroomlijnd zijn dan op de andere platformen. De prachtige omgevingen die zijn charmes aan het Scandinavische landschap te danken hebben komen niet compleet tot zijn recht op de Nintendo Switch.
Zo hebben sommige omgevingen minder strakke graphics en kun je hier en daar nog wel eens last krijgen van framerate-drops in de handheld-modus van de Nintendo Switch. Afgezien van dit is Unravel 2 een meesterwerk in solo, maar zeker in co-op modus. De titel heeft dan ook goed onderdak gevonden op de console en is misschien wel één van de beste co-op games op de Nintendo Switch op dit moment.
Unravel 2

Naast lokale co-op geen multiplayer

Tijdens het maken van onze Unravel 2 Nintendo Switch review hebben wij de gehele reis samen gespeeld. Wanneer één van de spelers geen zin heeft of gewoonweg niet kan komen, stuiten we op een grote hindernis in Unravel 2. Er is namelijk geen mogelijkheid om online de co-op (verder) te spelen op de Nintendo Switch.
Voor een game die door de titel (én box-art) zelf al doelt op een co-op verhaal zou je toch wel mogen verwachten dat je naast lokaal ook online samen zou kunnen spelen. Jammer genoeg mist deze feature op de Nintendo Switch.
Voor de doorgewinterde puzzelaar die de zeven zeer uitgebreide en uitdagende levels snel weten uit te spelen is er nog genoeg te doen naast de hoofdgame. Zo wordt de moeilijkheidsgraad nog een beetje opgeschroefd als je je waagt aan de bonuslevels die veel moeilijker blijken te zijn dan de basislevels. Hierna kun je ook nog meedoen aan levels die je binnen een bepaalde tijd of zonder dood te gaan moet voltooien.

Unravel 2 Nintendo Switch review - Co-op avontuur in hart en nieren

Al met al is Unravel 2 een vredelievende en prachtige titel, waar je keer op keer moeilijke puzzels tegen zal komen als je door de 2.5D wereld heen zwaait, rent en springt. De titel is een geweldige toevoeging aan de bibliotheek van de Nintendo Switch en is een must-have voor elke speler. Jammer is wel dat er geen online co-op aanwezig is en dat de graphics soms tegenvallen in de handheld-modus van de Nintendo Switch. Unravel 2 is voor 29,99 te downloaden in de Nintendo E-Shop (of in de winkels) wat een fiks prijskaartje is aangezien je beide Unravel-titels voor dezelfde prijs kunt kopen op de PlayStation 4 en Xbox One.