Skeleton Twins Review - Humor in een donker jasje

woensdag, 19 november 2014 om 13:25
Skeleton Twins is een donkere, ontroerende, meeslepende en vooral hilarische dramakomedie over de verknipte levens van tweeling Milo en Maggie.
Skeleton Twins vertelt het verhaal van tweelingbroer Milo (Bill Hader) en -zus Maggie (Kristen Wiig). Na elkaar tien jaar niet gesproken te hebben, leven deze broer en zus allebei een compleet ander leven aan verschillende kanten van het land. Maggie woont in New York en is ongelukkig getrouwd met een man genaamd Lance, Milo is een alleenstaande en weinig bekende acteur in Los Angeles.
Een mislukte zelfmoordpoging van Milo brengt het tweetal weer samen, en zet ze aan tot het denken over hun levens. Maggie moet eens goed nadenken over haar huwelijk met Lance en de manier waarop ze haar eigen leven om zeep helpt. Milo moet over een oude liefde heen komen en het verleden loslaten. Hoe is dit te doen? Juist: in het herbouwen van de gebroken relatie tussen de twee.
Skeleton Twins <a href=review" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201411/t/skeleton-twins-1416396380.jpg" />

Skeleton Twins is meer dan grappig

De cast is vooral bekend van komedies. Denk bij Kristen Wiig aan titels als Bridesmaids, The Secret Life Of Walter Mitty en Friends With Kids. Bill Hader is te zien in films als Paul, Men in Black 3 en Superbad. Ook zijn ze beiden bekend van het stand-up programma Saturday Night Live. Dat beiden bedreven zijn in humor is dus duidelijk. Maar ze doen het beiden ook goed in een wat serieuzere rol. Niet alleen de humor in de film is sterk, maar ook de emotie en het drama is overtuigend.
Als je denkt dat je deze film op kan zetten wanneer je zin hebt in een komedie zonder veel diepgang, dan heb je het mis. Skeleton Twins is veel meer dan slechts een komedie. Hoewel de (donkere) humor sterk aanwezig is in de film, behandelt het ook serieuze thema’s als overspel, homoseksualiteit en zelfdoding. Deze thema’s zitten dan meestal wel verpakt in een (donker) humoristisch jasje.
De review van Skeleton Twins. Is de film de moeite waard?

Lijkt meer op het 'echte leven' dan op een film

Vaak zijn de scènes grappig en verdrietig tegelijkertijd. Dit is dan ook een van de meest belangrijke thema’s van de film: de humor in het slechte kunnen zien. Ook is Skeleton Twins als kijker erg herkenbaar. Het voelt niet veel aan als een film, maar meer alsof je een kijkje neemt in een willekeurig huis. Het gaat over echte en herkenbare problemen, waar echte mensen in hun leven mee te maken krijgen.

Dynamiek die alleen broer en zus delen

Heb je zelf een broer of zus, dan is deze film waarschijnlijk al helemaal erg herkenbaar voor je. De dynamiek tussen het tweetal is er een die alleen een broer en zus samen hebben. Ze delen dezelfde geschiedenis, dezelfde humor en dezelfde foute muzieksmaak. Ook zijn ze de enigen die elkaar kunnen opvrolijken wanneer het voelt alsof hun hele leven instort. Dit zorgt voor een sterke connectie tussen de twee, die je als kijker zelf voelt.
In deze review lees je of de Skeleton Twins de moeite waard is.
Hou je een beetje van droge, sarcastische, donkere humor, dan is dit echt een film voor jou: Skeleton Twins zit er vol mee. De film zet je zeker aan tot lachen. Als je zelf een broer of zus hebt zal dit al helemaal een film zijn waarin je jezelf kan herkennen, en Skeleton Twins laat dan ook goed zien hoe belangrijk familie, met alle ups en downs die daarbij horen, eigenlijk is.
Skeleton Twins is vanaf 20 november in de bioscoop te zien.
Cijfer: 7.8