SingStar Pop Edition Review

zondag, 26 april 2009 om 17:28
Eerder deze week kwamen we al met de SingStar Queen recensie op de proppen. Deze keer mogen we uit volle borst meezingen in een muziekgame met een gavarieerdere tracklist. Word jij met SingStar Pop Edition de popster des huiskamers?
De teller van de SingStar franchise voor de PlayStation 3 staat met SingStar Pop Edition op zes. Biedt deze game meer van hetzelfde of wacht er stiekem nog een verrassing op ons?
Goede tracklist
Een verrassing wacht er niet op ons, in zo verre dat er niet sprake is van vernieuwing. Daarentegen moet gezegd worden dat de tracklist van deze game inslaat als een bom! Er zitten werkelijk waar hele toffe nummers in dit spel, mits je wat op de hoogte bent van de wat recentere popnummers en wat houdt van een beetje alternatieve rockmuziek. Niet voor niets kunnen we dan ook aan de slag met een nummer van The Killers, Kings of Leon en The Script. De volledige lijst ziet er als volgt uit:
  • Alphabeat - "10.000 Nights"
  • Amy Winehouse - "Rehab"
  • Bon Jovi - "Livin' on a prayer"
  • Chris Brown - "With you"
  • Chris De Burgh - "Lady in red"
  • Cyndi Lauper - "True colours"
  • The Feeling - "Rosé"
  • Gloria Estefan - "Rhythm is gonna get you"
  • Jordin Sparks feat. Chris Brown - "No air"
  • Kaiser Chiefs - "Never miss a beat"
  • Kate Nash - "Mouthwash"
  • The Killers - "Human"
  • Kings of Leon - "Sex on fire"
  • Klaxons - "Gravity's rainbow"
  • Little Jackie - "The world should revolve around me"
  • Madness - "It must be love"
  • Nelly feat. Fergie - "Party people"
  • Pink - "So what"
  • The Police - "Every little thing she does is magic"
  • Queen - "Bohemian rhapsody"
  • Robbie Williams - "Angels"
  • Robyn - "De mine"
  • Rockwell - "Somebody's watching me"
  • Sam Sparre - "Black and gold"
  • The Script - The man who can't be moved"
  • Solange - "I decided"
  • Sugababes - "Girls"
  • Will Young - "Changes"
  • William Feat Cheryl Cole - "Heartbreaker"
  • Yazoo - "Don''t go
Enige vraagtekens die ik bij deze lijst wil plaatsen is waarom we in twee nummers aan de slag moeten met Chris Brown, gezien de jongen, zoals jullie ongetwijfeld weten, zijn vriendinnetje Rihanna mishandeld heeft. Niet echt stijlvol om hem dan ook het meeste in dit spel te stoppen! Enfin, als we daar niet op letten is de tracklist gewoon goed.
SingStar Pop Edition Screenshot 107901 SingStar Pop Edition Screenshot 107900 SingStar Pop Edition Screenshot 107898
Aanstekelijk filmpje
Het is duidelijk een game die in eerste instantie de generatie van nu wil aanspreken. Dit valt meteen op zodra je het spel opstart waarin een filmpje wordt getoond van diverse mensen die meezingen op "So what" van Pink. Gezegd moet worden, het werkt aanstekelijk! Na deze toffe intro gezien te hebben, kun jij niet wachten om zelf mee te zingen. Of je Pink leuk vindt of niet, een feestje kun je er in ieder geval wel opbouwen.

Lekker losgaan op vrolijke deuntjes
En daar zijn de SingStar games toch grotendeels voor bedoeld. Dit is niet een spelletje wat je zielig in je eentje op de bank wilt spelen (let op: als je je hiertoe geroepen voelt, be my guest!) maar met meerdere mensen moet doen. Met acht man kun je losgaan en dat moet je ook zeker doen. Wat opvalt aan de liedjes is dat er hele vrolijke nummers tussen, sommigen wellicht iets ouders maar wel echte klassiekers of meeschreeuw nummers.

Zo zal iedereen het nummer Livin' on a prayer van Bon Jovi wel eens gehoord hebben en is het gewoon tof om lekker hard met die rockende gitaren mee te brullen. Hier klopt de naam Pop (!) Edition dan ook niet helemaal, maar laten we dat vooral door de vingers zien. "10.000 Nights" is ook een ontzettend vrolijk nummer en dit geldt ook zeker voor een oude bekende: "Rhythm is gonna get you" van Gloria Estefan.

Oranje is de kleur
Zoals we gewend zijn worden al deze vette tracks weer vergezeld met de oorspronkelijke videoclips en de teksten zodat je optimaal kunt genieten van de liedjes. SingStar Pop Edition is enorm toegankelijk met de oude en vertrouwde menu's, ditmaal alles vergezeld van een vrolijke oranje achtergrond.
SingStar Pop Edition Screenshot 90461 SingStar Pop Edition Screenshot 90460 SingStar Pop Edition Screenshot 107899
Punten scoren
Uiteraard draait het allemaal om de meeste punten scoren wat je doet door timing en toonhoogte en wie weet als jij dit goed doet, unlock je dan wel net zoals ik, stiekem een trofee. Deze uitdaging kun je aangaan in de modi zoals we die kennen uit de andere SingStar spellen. Zo kun je oefenen, alleen zingen, maar ook met meerdere mensen, acht in totaal. Dit laatste is het leukste waarbij je de strijd met elkaar aangaat. Voor een compleet beeld, bekijk dan ook de andere SingStar recensies eens op onze gamepagina.

Geen vernieuwing, wel een aanrader!
Hoewel je met SingStar Pop Edition geen vernieuwende game in huis haalt is de tracklist stiekem wel verrassend goed. Als je een beetje op de hoogte bent van wat recente nummers zoals Human van The Killers of Sex on Fire van Kings of Leon, is dit zeker een game die jij moet aanschaffen. Daarnaast vind je een paar toffe oude bekende nummers teurg. Na SingStar Queen wat enkel gericht wat op een groep is het een verademing om weer uit volle borst mee te mogen zingen met een breed scala een toffe nummers. Een aanrader dus!
Cijfer: 7.8